Raskaus+Neurologinen sairaus ???

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rinkeli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Rinkeli

Näppärä viestien naputtelija
En itse ainakaan täältä löytänyt sellaista missä olisi aiheesta ollut.

Eli siis haluaisin tietää vähän onko täällä muita joilla on kokemusta sairaudesta ja raskaudesta itsellä tai lähipiirissä...?

Minä en tunne yhtikäs ketään jolla olisi sairaus ja sitten tulisi raskaaksi, koska yleensä on sairaus puhjennut vasta vanhemmalla iällä.

Itselläni on epilepsia ja siinä kuin monessa muussakin sairaudessa lääkitys on sellainen mikä voi olla haitaksi vauvalle kun se vielä myngertää massussa.

Olisi mukava jutella aiheeseen liittyen jotta saisin tätä ahdistusta pois ja raskaudesta nauttiminen olisi helpompaa.[:)]

Itselläni ei ole epilepsiaa, mutta olen käynyt tutkimuksissa viime joulukuusta -09 kun oikean puolen kylkikaaren alueelle ilmaantui tunnoton alue. Silloin sain tulehduskipulääkkeitä ja lihasrelaksantteja että menis ohi. Mutta ei. Neurologilla kävin ja huhtikuussa pääsin magneettikuviin, silloin oli jo raskaus alkanut jota en vielä tiennyt. Toivottavasti magneettikuvaus ei vaikuttanut masu asukkiin. Nyt perjantaina tuli kutsu neurologille joka on heinäkuun lopulla. Ilmeisesti saa kuulla tuloksia että näkyikö mitään kuvissa, jännittää mitä se on ja vaikuttaako se masu asukkiin sitten ku rupee kasvamaan.
Mutta ei auta kun jännityksellä odottaa...

Pään alueen kuvaus kuulemma erittäin harvoin vaikuttaa sikiöön. Näin ainakin minulle lääkäri sanoi kun joudun ens kuussa itse taas kuvaukseen. Että toivottavasti se ei ole sinullakaan ole vaikuttanut sikiön kehitykseen. Ja minulla kun on jo raskaus yli kolmannella kuulla niin silloin se ei vaikuta enään siihen kehitykseen.

Jännitys tosiaan on inhottavaa kun minulla tutkittiin kauan sillon aikoinaan joka asiaa kun mikään ei meinannut selvitä ja tähän lääkärit lopulta päätyivät.

Mulla ne kuvas silloin pään, rintarangan ja koko selän alueen. Noh mutta sen näkee sitten mitä tapahtuu. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
Kaverin siskolla on epilepsia ja pari kuukautta sitten sai toisen lapsensa, vanhempikin alle puoltoista vuotta. Niin sillä ei oo ollut sairaudesta vaivoja koko raskaus aikana. Ja se sanokin että lääkärit sanoi että vaivat siirtyis taudista raskaus ajaksi pois. Elimistö kuulemma toimii niin fiksusti tämmöisissä tilanteissa. [:)]

Takaisin