Raskaus ja vuorotyö

marraskuinen

Oman äänensä löytänyt
Onko muita jotka tekevät vuorotyötä? Itse teen 3vuoroa hoitoalalla. Mulla epäsäännöllisesti aamua,iltaa ja yötä. Vaikuttaako raskaus työntekoon? Miten sujuu yövuorot?
Itsellä nukkuminen on ollut huonoa heti plussaamisesta niin jännittää kuinka jaksaa valvoa yövuorot ja saako yövuorojen välissä nukuttua. Edellisessä keskenmenneessä raskaudessä yövuorot oli täyttä tuskaa.
Aamu ja iltavuorot sujuneet tähän mennessä hyvin.
 
Mä teen aamua ja iltaa. Jos hetkeksikään pysähtyy, niin väsymys alkaa ihan armottomana. Sairauslomaa voi aina hakea, jos jaksaminen on ihan mahdotonta tai pyytää tiettyä vuoroa, että on työkykyinen.
 
Kauhulla odotan millasta tulee työnteko olemaan tämän raskauden kanssa, teen epäsäännöllisestä 3vuorotyötä. Olen vielä niin alussa ettei tällä hetkellä muu vaikeuta työtäni kun kamala turvotus ja työhousut ei enään mahdu kiinni :joyful:
 
Teen myös vuorotyötä ja innolla ootan miten käy. Annoin työvuorotoiveet esimiehelle viime viikolla (2kpl); ensimmäinen neuvola-aika, jolloin sanoin vielä että muut vuorot paitsi aamu ok ja hammaslääkäriaika, jolloin kaikki muut vuorot paitsi ilta on ok, johon tuumattiin vain että ”ok, näistäkö pitäisi vielä saada listat tehtyä ... :eek:

Samaan aikaan haaveilen työpaikan vaihdosta kun ilmapiiri tämä, vaikka tiedän että tässä tilanteessa se ei kaikkein järkevintä olekaan.
 
Teen myös vuorotyötä ja innolla ootan miten käy. Annoin työvuorotoiveet esimiehelle viime viikolla (2kpl); ensimmäinen neuvola-aika, jolloin sanoin vielä että muut vuorot paitsi aamu ok ja hammaslääkäriaika, jolloin kaikki muut vuorot paitsi ilta on ok, johon tuumattiin vain että ”ok, näistäkö pitäisi vielä saada listat tehtyä ... :eek:

Samaan aikaan haaveilen työpaikan vaihdosta kun ilmapiiri tämä, vaikka tiedän että tässä tilanteessa se ei kaikkein järkevintä olekaan.
Onpa nihkeetä :sad001 kaks toivetta ei luulis olevan liikaa. Sanoitko et lääkärin ja hammaslääkärin takia? Saiskohan sillain helpommin?
 
Todella törkeetä babymaman listantekijältä! On kyseessä sitten mikä hyvänsä meno, lääkäri, neuvola, kahvihetki ystävän kanssa tai lapsen joku meno, niin se ei edes kuulu työpaikalle tai siis, että sitä syytä ei oo pakko kertoa. Toki monesti voi helpommin saada vuorotoiveen läpi jos sanoo, että on lapsen tai oma lääkäri tms. Kyllä taas muistui mieleen oma työyksikkö [emoji35]
 
Teen myös vuorotyötä ja innolla ootan miten käy. Annoin työvuorotoiveet esimiehelle viime viikolla (2kpl); ensimmäinen neuvola-aika, jolloin sanoin vielä että muut vuorot paitsi aamu ok ja hammaslääkäriaika, jolloin kaikki muut vuorot paitsi ilta on ok, johon tuumattiin vain että ”ok, näistäkö pitäisi vielä saada listat tehtyä ... :eek:

Samaan aikaan haaveilen työpaikan vaihdosta kun ilmapiiri tämä, vaikka tiedän että tässä tilanteessa se ei kaikkein järkevintä olekaan.
Anna mä arvaan; oot hoitotyössä?
Mua jotenkin sieppaa, että nykyään hoitoala on monessa paikoin mennyt ihan hulluksi. Hoitajilta odotetaan mitä vain venymistä suuntaan ja toiseen ilman mahdollisuutta vaikuttaa omiin työaikoihinsa. Jos esittää muutamankin toiveen, niin saat välittömästi leiman otsaasi. Vaikka esimies olisi miten ihana tahansa, on usein miehityksen minimi mitoitukset syypää haastavaan työvuorosuunnitteluun. :smiley-angry016

Ei mulla muuta. :cool14
 
Tapahtumien parissa työskentelen, mutta hoitoalan työolot kun usein uutisissa niin hyvin kuulostaa samanlaiselta kuin usein meidänkin alalla. Venytään ja 14h työvuorot ei edes ole iso poikkeus, illasta mennään aamuvuoroon ja työmatkat kuuluu lepoaikaan (itsellänin noin 1h kuitenkin suuntansa, riippuen toki hetkittäin saattaa olla tapahtumia myös kauempanakin). Onneksi kuitenkin löytyy eri yrityksiä alalla, kaikkialla ei olla yhtä nihkeitä kuin tässä firmassa...

En kertonut vapaatoiveitten syytä ihan periaatteesta, ei nimittäin kuulu hänelle tai kellekkään muullekaan työpaikalla miten vapaa-aikani käytän, ellen sitä itse halua kertoa.
 
Mie teen kaksvuoro työtä, 12h vuorot, silleen että ensin päivävuoro ja seuraavana päivänä meen yöksi. Onneksi meillä on lepomahdollisuus vuoroissa niin uskon että alkuvaiheesta selviää kohtalaisesti. Yritän jäädä pois töistä viimeistään heti viimeisen kolmanneksen alussa.
 
Takaisin
Top