Raskaus ja unet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Neppinen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Neppinen

Oman äänensä löytänyt
Oon tässä viimepäivinä tai no, paremminkin sanottuna öinä, alkanut näkemään ihan järkyttäviä painajaisia. Ei mitään sellasia perinteisiä raskaus-painajaisia pettämisistä ja alienin synnyttämisistä, vaan miun unissa kuolee lapsia ja muutenkin on ahdistavaa menoa. Toki näihin uniin varmasti vaikuttaa "hieman" stressaava elämäntilanne muuttoineen ja isoine koulutehtävineen, mutta uskoisin että myös raskaus vaikuttaa osaltaan koska en ole koskaan ennen tämmöisiä nähnyt! Parina viime yönä tilanne on ollut jopa niin kamala, että olen herännyt itkien :sad001

Onko muilla ollut samansuuntaisia kokemuksia?

Mä olen nähnyt unia missä vauva on kuollut :( pakko on ollut kuunnella sydänäänet aamulla, niin todentuntuista..nyt kun liikkeet alkoi kunnolla, niin unet todella alkoi :/ ihan kamalia ja aamulla herään paniikissa.

Mä näin muutamalla ekalla raskausvkolla aivan ihme unia, milloin niissä seikkaili puolison exä, milloin oma jne. En normaalisti muista unia koskaan jos nyt jotain näen ylipäätään. Tuota keski about kuukauden ja nyt ei taas ole unista tietoakaan. :)

Mun unimaailma on ihan eri sfääreissä raskauden aikana, koskaan ei tiedä missä sitä seuraavana yönä seikkaillaan

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Minä olen nähnyt jo pari viikkoa painajaisia melkein joka yö. Enkä tahdo saada enää unta kun pelkään, että nään taas painajaista. Unet ovat henkisesti todella ahdistavia kun ne liittyvät tavalliseen arkielämään. Olen kyllä huomannut, että kovilla närästyksillä on osaa painajaisiin. Myös vauva on hereillä samaan aikaan, kun itse herään. Liekkö osaa herätyksiin..:D Välillä on todella rankkaa kun teen vielä kolmivuoro työtä.

Mä nään nykyään joka yö unta, että vauva kuolee ym.. Ihan hirveitä :( pitää aina kuunella samantien masua, että kaikki hyvin.

Miä oon unissani aiheuttanu työpaikalla lasten kuolemia ja muuta yhtä järkyttävää, unet tuntuu vielä niin tosille, että välillä pitää ihan tosissaan "ravistaa" itsensä hereille.. Toivottavasti nämä tämmöset loppuu jossain vaiheessa!

Mut "ihanaa" etten ole ainoa joka tämmösestä hulluudesta kärsii. Meinas jo alkaa mietityttämään oma mentaalipuoli :rolleyes:

Hyi kauhia! En onneksi mitään kuolemisjuttuja ole nähnyt. Lähinnä sellasia, joissa vauvoja ilmestyy nurkkiin ku sieniä sateella. Viime yönä synnytin 17 kissanpentua :eek: ...

...Terveitä kaikki :grin

Ei erityisiä painajaisia, mutta melkein joka yö uniin kuuluu avaruusalukset ja on ihan normaalia, että käydään eri planeetoilla. Hieman psykedeelisiä unia. Toisaalta viime aikoina olen herännyt usein mutta saan taas unta, joten ei harmita niin paljon.

Minulla ei onneksi unet ole olleet painajaisia, mutta kovin vilkkaita ja eläviä kylläkin. Paikat ja ihmiset vaihtuvat ihan lennossa. Aikaisemmissa raskauksissa vauvat ja synntykset ovat tulleet uniin vasta ihan loppuvaiheessa. SIlloin on tullut synnytettyä ties mitä (aikuisia lapsia, kissoja yms :D )

Takaisin