Raskaus ja tupakointi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Silja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Silja

Satasella mukana keskusteluissa
Huhtimammat 2018
Arka aihe. Mut kuinkas moni poltti ennen plussa uutisia? Tai polttaa edelleen? Minä ite poltin, lopetin kyllä kun sain plussan testiin, mut vaikeita päiviä välillä kun tekee mieli.

Mä poltin vielä maanantaina 14.8 Mutta tiistai aamuna kun aamupissasta plussasin ni tupakointi jäi välittömästi. Oli pakko käydä parin ekan päivän aikana kurkkimassa raskaustestiä silloin kun teki kamalasti mieli tupakkaa. Eka viikko oli muutenkin ihan täyttä tuskaa. Toisella viikolla se on käynyt enää vaan nopeasti mielessä mut suurempaa mielitekoa ei ole ollut enää. Olisin hirveästi kaivannut tukea ekalla viikolla ihmisiltä jotka on lopettaneet plussaan, mut valitettavasti niitä ei lähipiiristä löydy yhtäkään. :(

Mä poltin ja vieläkin, mutta enää en säännöllisesti vaan lähinnä stressaantuneena ja jos hermot menee samoin oon toiminu aijemmissakin raskauksissa, tiedän riskit ja toivon että jossain vaiheessa onnistuu lopettaminen kokonaan, mutta mielummin käyn hermo savuilla kun purkaan esim. lapsiin. No mutta onneks ei koko ajan stressi ja hermot vaivaa ja tulee niitä nolla päiviä. Nyt mennyt tupakkaa noin 0-3 päivässä ja viime viikolla olisko ollut 1-5 viikon aikana, tätä hankaloittaa myös se että en tunne varmaan ketään joka ei tupakoisi, joten koko ajan joudun kuitenkin sitä näkemään/haistamaan... mutta yritys on kova

Mä poltan vaa jos stressaa. Eli ehkä kerran kuussa. Plussan jälkeen en tietenkää yhtään.

Mulla meni alku hyvin..nyt kun on alkanu epäilyttämään ja jännittämään ens maanantain varhaisultraa ni tekis ihan hulluna mieli röökiä..jotenki se on ollu aina se jos hermostuttaa ym ni rööki huuleen...tulis maanantai nopeaa ni varmaa helpottas röökinhimo jos kaikki ois hyvin..

Silja, kyllä siellä varmasti on kaikki hyvin. <3 Ole nyt vain vahva ton röökin kanssa. :)

Mortem, täytyy vaan toivoa <3 kaks edellistä raskautta niin pieleen menneitä et ei osaa ku odottaa pahinta :'(

Lopetin heti kun plussasin. Ei oo tehny yhtään mieli, ällöttävä haju. Ekan raskauden teki mieli röökiä kokoajan, pystyin sillon lopettaan viikon päästä plussaamisesta. Ja alotin heti kun lopetin imetyksen. Nyt toivon etten polttais yhen yhtä röökiä enää koko elämäni aikana.

Niin ja tein muuten testin koska ei tehny yhtenä päivänä vaan enää röökiä mieli.

Lopetin heti kun sain plussan testiin. Ekat päivät oli vähän vaikeita ja teki mieli, mut sen jälkeen ollu helpompaa eikä enää tuu ajateltua tupakkaa ollenkaan. Lähinnä nykyään ällöttää tupakan haju.

Te jotka ootte lopettaneet plussaan, ni polttaako teidän puoliso?
Me poltettiin enne keittiössä liesituulettimen alla (tiedän, typerää) mut mies siirtyi heti ulos kun tää plussa tuli, on vähentänyt paljon ja puhuu lopettamisesta, mutta vielä ei ole tehnyt suurempaa aloitetta siihen.

Esikoisen odotuksessa mies lopetti ja nyt ei oo mun mielestä ees vähentäny. Miehellä viikset ja parta niin röökin haju jää ikävästi niihin pitkäks aikaa, ei paljon tee mieli pussailla :(

Munkin mies polttaa. Mut on kyllä puhunut kans lopettamisesta. Huomaan kyllä iteki nyt kuinka tupakoitsija haisee pahalle [emoji32]

Mies polttaa kyllä, mutta ei onneksi kovin paljoo. En usko että lopettaa ainakaan raskauden aikana, toivottavasti vauvan syntymän jälkeen pystyisi lopettamaan.

Meillä on poltettu kumpikin, lähinnä viikonloppuisin ja reissussa, joskus viikolla työpäivän jälkeen. Ei mitenkään siis askia päivässä -tyylillä, meillä on saattanut mennä viikkoja, ettei kumpikaan polta yhtään ja välillä poltetaan useammin. Poltin vielä hedelmöittymisen aikaan, koska olin aikatauluista ihan varma, että se kierto menee susille. Vaan eipäs mennytkään.

Plussasta lopetin itse, mies on lopettanut myös. Tai ainakaan kotona ei polta, en mä pidä häntä tilivelvollisena, jos työpäivän aikana työkavereiden kanssa kessuttelee. :D Ei haise tupakalta kun tulee kotiin eikä mun sitä tarvitse haistella, niin riittää mulle. :)

Mä lopetin esikoista odottaessa plussaan. Nyt kesällä lähti käsistä kun imetys loppui. Nyt on ollut jotenkin tosi vaikea lopettaa kun oireet on vähäisiä ja hurjana pelottaa että onko siellä ketään. Vähentänyt olen kyllä plussan jälkeen ja nyt päätin että äskön poltin viimeisen. Vähän on huono omatunto kun annoin mennä näinkin pitkälle mutta nyt tsemppaan oikein tosissani.

Mites kuinka moni tistä juo kahvia/joi kahvia tupakan kanssa ? mä tiedän että kahvista mä en eroon pääse ja kaikkein vaikeinta onkin olla polttamatta kun juo kahvia... oon koittanut kaikella makealla leivonnaisella korvata tota tupakka ja kahvi yhdestelmään, mut aina kahvin.kanssa ja jälkeen tekee.niin pirusti mieli kun mieskin menee tupakalle, itse koitan mennä tyyliin yläkertaan etten näkisi ja haistaisi, ehkä tää tästä helpottuu ajan kanssa :D jos muilla tää sama yhtälö niin ootteko korvannut jotenkin ?

Esikoisen kanssa oli helppoa kun kahvi ällötti. Nyt ei, joten en oikein tiedä. Ehkä kokeilen teetä. Makeaa en haluaisi syödä kun muutenkin tulee painoa. Ehkä joku hedelmä voisi auttaa..

Mä ostin esikoista oottaessa sellasen aikuisten värityskirjan ja kun alko tehä mieli röökiä aloinkin väritteleen.

Mä lopetin esikoista odottaessa plussaan. Nyt kesällä lähti käsistä kun imetys loppui. Nyt on ollut jotenkin tosi vaikea lopettaa kun oireet on vähäisiä ja hurjana pelottaa että onko siellä ketään. Vähentänyt olen kyllä plussan jälkeen ja nyt päätin että äskön poltin viimeisen. Vähän on huono omatunto kun annoin mennä näinkin pitkälle mutta nyt tsemppaan oikein tosissani.
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Tsemppiä päätöksessä pysymiseen.

Takaisin