Raskaus ja seksi

Vielä ainakin ihan "normaalisti". Siis että ei vaikuta mitenkään. Viime raskaudessa mies rupesi loppumetreillä empimään ja sanoi ettei tunnu mukavalta tökkiä vauvaa. Mut sain ylipuhuttua kun yliajalla mentiin ja kaikkia "ässiä" piti suorittaa
 
Vielä ainakin ihan "normaalisti". Siis että ei vaikuta mitenkään. Viime raskaudessa mies rupesi loppumetreillä empimään ja sanoi ettei tunnu mukavalta tökkiä vauvaa. Mut sain ylipuhuttua kun yliajalla mentiin ja kaikkia "ässiä" piti suorittaa
Mukavaa kuulla että muutkin menevät "vanhaan tahtiin" eteenpäin! Sanoisin että meillä on seksiä about 2 kertaa viikossa, eli ehkä vähän vähemmän kuin yrityksen aikana mutta ei huomattavasti. Miehellä oli joku hiivatulehdus (reumalääkkeen vuoksi on altis kaikenlaisilla tulehduksille, silmätulehdus on usein myös) niin silloin oltiin ilman, koska se ei ole hyvä saada sellaisia mun tilassa :D
Oon kuullut että moni mies jotenkin näkee naista erilaisena tai jotain raskauden aikana ja seksi jäisi vähin? Niin kauan kun kaikki on hyvin eikä lääkäri määrää meitä olla harrastamatta niin en näe syytä lopettaakaan :)
 
Meille annettiin seksikielto vk 7 vuotojen takia. Nyt kun on pitkään pitkään ollut vuotamatta niin voisi taas kokeilla. Kynnys siihen vain on korkea kun pelkää että sitten vuoto taas alkaa.
Mies ymmärtää tilanteen. Hänen puolestaan olisi ok muuten harrastaa.
Saa nähdä koska sitä uskaltaa kokeilla.
 
Itse en tunne kyllä oloani pätkääkään seksikkääksi tämän pelastusrenkaan vuoksi, mutta toivon/oletan ettei mies mieti tommosia
 
Mulla on halut niin hukassa kun olla jo voi. Jokaisessa raskaudessa ollut sama puoleen väliin asti. Sittenkin joutuu hakemalla hakea tunnelmaa. Mulla pelkkä fyysinen läheisyys on jo vaikeeta kun on niin oksettavan paha olo varsinkin iltaisin. Mies kyllä ymmärtää onneksi hyvin tilanteen. Mua vaan niin syö tää, muutenkin kun kaipais sitä toisen läheisyyttä ja hellyyttä, varsinkin näin lapsiarjen keskellä. Toivotaan että alkais pian helpottaa tää olo, että sais ees vähän romantiikkaa takasin:sorry:
 
Nyt kyllä jarruttaa tämä iltapahoinvointi, mutta eiköhän tämä taas virkisty! Esikoisen aikaan oli mies mukana neuvolassa about vko 33, jossa th totes vauvan köllöttelevän pää alaspäin ja kiinnittyneenä jo. Siihen loppui! Oli kuulemma vähän ilkeitä mielikuvia liikaa :hilarious: Onneksi parisuhteessa on niin monta muutakin "liimaa", että ilmankin pärjätään jokin aika :shy:
 
Itsellä himot säilyneet ennallaan, mutta mies ollut raskausuutisen jälkeen vaisumpi. Joudun siis lähes aina itse tekemään aloitteen ja vähän ylläpitämään miehenkin mielenkiintoa. Pari kertaa viikossa puuhaillaan. En ole kysellyt, mutta luulen sen olevan joku ihan sisäänrakennettu juttu että mieskin vähän ”rauhoittuu”. Läheisyyttä saan häneltä kyllä muuten normaalia enemmän ja on oikein erikoisen huomaavainen!
 
Aika lailla normaalisti on menty, mutta iltasella välillä iskevät pahoinvoinnit kyllä rajottaa. Miehessä en kyllä mitään rauhoittumisen merkkejä oo havainnut, ehkä enemmänkin päinvastoin :grin
 
Meille annettiin seksikielto vk 7 vuotojen takia. Nyt kun on pitkään pitkään ollut vuotamatta niin voisi taas kokeilla. Kynnys siihen vain on korkea kun pelkää että sitten vuoto taas alkaa.
Mies ymmärtää tilanteen. Hänen puolestaan olisi ok muuten harrastaa.
Saa nähdä koska sitä uskaltaa kokeilla.
Joo voisihan sitä kokeilla jos ei tunnu pahalta eikä ole vuotoja! Mäkin aina tunnustelen vointiani, joskus jos on kipuja tai jomotuksia niin siirretään toiseen päivään. Tuo läheisyys on erittäin tärkeää kyllä ja hempeillä voi muullakin tavalla mutta miehet kyllä tarvitsevat seksiä, oliko se sitten tavallisessa muodossa tai jossain muussa. Kannattaa kokeilla uusia juttuja jos on ennen kokeillut vain pimeässä peiton alla :bookworm:
Meillä mies huomioi ja hieroo ja jopa palvelee välillä! Kivaa jos se jaksaa, tänään oon ollut väsynyt etten tiedä oikein mitä jaksaisi tehdä tänään. Onneksi pääsee nukkumaan kohta :wacky:
 
Täällä menty entistä tahtia hiljaisemmin, nyt 1-2 kerta/vk. Plussan jälkeen oli viikko sopeutumista ajatukseen jolloin seksi unohtui aivan täysin. Viikko vierähti jutellessa asiaa auki, toistemme seurasta nauttien. Miehestä on kuoriutunut kotitonttu, on aktivoitunut kotitöissä aivan mielettömän paljon, tekee pyytämättä (äsken kotiin tullessa pyykit pyörivät, tiskikone rullasi ja lakanat vaihdettu) ja hieroo selkää iltaisin. :cool05 Toivottavasti olisi pysyvä muutos.

Vähän nurja puoli, että omat halut ovat kärsineet hurjasti. Ihan vieras ajatus mulle.
Oon ollut aina se (hyper:smiley-bounce012)aktiivinen osapuoli ja vähän sopeutumista vaatii nyt, että tällainen vaihe on näköjään itsellä menossa. :sad001 Toisaalta väsymys ja pahoinvointi vaikuttaa kaikkiin osa-alueisiin tällä hetkellä, joten tarvii vain olla kärsivällinen, mennä hetki kerrallaan ja antaa itselle aikaa. Eiköhän täältä taas virkouduta!:smiley-ashamed005
 
Mulla kans väsymys ja iltapahoinvointi (oikeestaan vähän etova olo välillä koko päivän mittaan eli ei vaikuta vaan iltaan) vaikuttaa koska sillon oksettaa jos joku tulee lähelle ja vatsa ja rinnat on kosketusherkät.
Tuntuu että alkuviikoissa halut väheni aika paljon mutta nyt viikkojen 8-9 aikana on palannu paljon. Pikkuvuotoa tulee joskus seksin jälkeen mutta sen oon lukenu olevan normaalia niin en oo huolissaan.
 
Joo pienet vuodot voi olla limakalvojen hinkkaamisesta vain, kramppi ja vuoto on sitten pahempaa! Mulla ei ole ollut kumpaakaan seksin jälkeen joten sen takia uskallan jatkaa normaalia tahtia. Jos tähän tulee muutoksia niin silloin toki mietitään uudestaan!
 
Meillä on kadonnut tämä puoli kokonaan :sad001 plussaamisen jälkeen muistaakseni kerran ollut seksiä ja sekin oli aika väkinäistä. Kumpikaan ei ole tehnyt aloitetta, itse kyllä pohdin ääneen että onpa ollut hiljaista sillä saralla. Kommentti oli jonkinlainen örähdys. Mistä tämä voisi johtua ja meneekö tämä ohitse? Tuntuu tosi kurjalta..
 
Meillä on kadonnut tämä puoli kokonaan :sad001 plussaamisen jälkeen muistaakseni kerran ollut seksiä ja sekin oli aika väkinäistä. Kumpikaan ei ole tehnyt aloitetta, itse kyllä pohdin ääneen että onpa ollut hiljaista sillä saralla. Kommentti oli jonkinlainen örähdys. Mistä tämä voisi johtua ja meneekö tämä ohitse? Tuntuu tosi kurjalta..
Kannattaa kuule keskustella asiasta miehen kanssa. Se voi olla että se on hänelle "psykologista" eli ajattelee sinua nyt "vauvan paikkana". Me keskusteltiin mieheni kanssa, että kunhan ei tulee hiivatulehduksia (mitä oli tuossa kesän aikana paljon, varmaan kosteus ja kuumuus) ja mulla ei tule vuotoja seksin yhteydessä, ja se tuntuu molemmille hyvältä niin jatketaan suurin piirtein samaan tahtiin. Me ollaan tosiaan oltu sellaisia 3-4 kertaa viikossa, mutta nykyään ehkä se pari kertaa riittää. Varsinkin kun minä olen väsynyt tai on iltaisin niitä jomotuksia. Avoin keskustelu kannattaa, ja anna hänelle luettavaa, voi olla ettei tiedä että se on ok jatkaa normaalisti jos ei tule näitä vuotoja ja epämukavuuksia.
 
Meillä on kadonnut tämä puoli kokonaan :sad001 plussaamisen jälkeen muistaakseni kerran ollut seksiä ja sekin oli aika väkinäistä. Kumpikaan ei ole tehnyt aloitetta, itse kyllä pohdin ääneen että onpa ollut hiljaista sillä saralla. Kommentti oli jonkinlainen örähdys. Mistä tämä voisi johtua ja meneekö tämä ohitse? Tuntuu tosi kurjalta..
Toukokuisista tässä terve!
Yleensä olemme varsin viriili "nuoripari", mutta nyt alkuraskauden aikaan mun pelot ovat vieneet kaikki halut mennessään. Pääkoppaan ei mahdu kuin viiden minuutin välein väliaikatiedotus omasta olosta ja vallitsevasta raskaudesta. Sen lisäksi paikat on mulla mystisesti olleet tosi kuivat aiheuttaen aavistuksen epämiellyttävää oloa, joten kookosöljystä onkin tullut mun ainut seksipartneri tätä nykyä. :p

Maanantaina menemme varhaisraskauden ultraan, jonka jälkeen jo lupasin miehelle pienen bonuksen sikäli mikäli kaikki on hyvin. :sex Uskon, että tilanne korjaantuu kun molemmat ovat turvallisin ja rauhallisin mielin asian suhteen. Varsinkin esikoisen ollessa kyseessä voi miestä myös mietityttää naisen muuttuva keho. Mulla on joku ikuisuuden vanha, mutta varsin hyvä VAU-kirja, jossa on puhuttu asiasta myös miehen näkökulmasta. Saisikohan niitä vielä jostaan?! :scratch
 
Toukokuisista tässä terve!
Yleensä olemme varsin viriili "nuoripari", mutta nyt alkuraskauden aikaan mun pelot ovat vieneet kaikki halut mennessään. Pääkoppaan ei mahdu kuin viiden minuutin välein väliaikatiedotus omasta olosta ja vallitsevasta raskaudesta. Sen lisäksi paikat on mulla mystisesti olleet tosi kuivat aiheuttaen aavistuksen epämiellyttävää oloa, joten kookosöljystä onkin tullut mun ainut seksipartneri tätä nykyä. :p

Maanantaina menemme varhaisraskauden ultraan, jonka jälkeen jo lupasin miehelle pienen bonuksen sikäli mikäli kaikki on hyvin. :sex Uskon, että tilanne korjaantuu kun molemmat ovat turvallisin ja rauhallisin mielin asian suhteen. Varsinkin esikoisen ollessa kyseessä voi miestä myös mietityttää naisen muuttuva keho. Mulla on joku ikuisuuden vanha, mutta varsin hyvä VAU-kirja, jossa on puhuttu asiasta myös miehen näkökulmasta. Saisikohan niitä vielä jostaan?! :scratch

Apteekeista saa ilmaiseksi tuon Vaun tekemän vauvakirjan :-)
 
Kokopäivä pahoinvointi plus mun väsymys on meillä harventanut melkoisesti tahtia. Aijemmin ollut päivittäistä, vaikka ollaan jo 4 vuotta yhdessä ollut pari. Edelleen nukutaan toisissamme kiinni, kosketus on päivittäistä. Mun pahoinvoinnin takia ei voi harkita mitään luovia ratkaisuja seksiin kuten pesuhuonetta. Ja muksut pomppii hereillä tuonne lähemmäs kymmentä. Mulla herättää arkisin kello 5:45 suurimman osan viikosta. Saatan olla itse unessa jo vähän jälkeen yhdeksän, viimeistään vähän jälkeen kymmenen. Aika loppuu päivästä siis kesken. Lapset herää aamuisin 7:30-7:45, joten menevät 8-9 väliin sänkyihinsä, mutta vaeltelevat usein vessaan ja juomaan tuonne kymmeneen asti illalla.
 
Kokopäivä pahoinvointi plus mun väsymys on meillä harventanut melkoisesti tahtia. Aijemmin ollut päivittäistä, vaikka ollaan jo 4 vuotta yhdessä ollut pari. Edelleen nukutaan toisissamme kiinni, kosketus on päivittäistä. Mun pahoinvoinnin takia ei voi harkita mitään luovia ratkaisuja seksiin kuten pesuhuonetta. Ja muksut pomppii hereillä tuonne lähemmäs kymmentä. Mulla herättää arkisin kello 5:45 suurimman osan viikosta. Saatan olla itse unessa jo vähän jälkeen yhdeksän, viimeistään vähän jälkeen kymmenen. Aika loppuu päivästä siis kesken. Lapset herää aamuisin 7:cat:0-7:45, joten menevät 8-9 väliin sänkyihinsä, mutta vaeltelevat usein vessaan ja juomaan tuonne kymmeneen asti illalla.
Me ollaan mietitty tätä ja ajateltiin että joku lukko makkarioveen olisi hyvä ratkaisu niin jos lapsi/lapset tulevat kokeilemaan ovea niin ei jää kiinni peppu paljaana heti. Eikä meillä tunteja mee esileikkeihin :) kannattaa pitää date night ainakin kerran kuussa että pääsee rauhoittumaan kahdestaan. Lapsenvahteja voi löytyä kavereista tai sukulaisista :) he kyllä ymmärtävät!

Meil oli kortsuseksi eilen kun hiiva vaivaa taas, ja sitten tuli ihan punertavaa limaa pyyhkiessä. Ei jatkunut yön aikana joten oletan tämän olevan limakalvojen ärtymistä, ehkä jopa kortsun takia. Ei olla käytetty sellasta kyl vuosiin. Koitan olla miettimättä pahimpia skenaariota taas! Koska ei ole kipuja eikä vuotoja muuten.
 
Me ollaan mietitty tätä ja ajateltiin että joku lukko makkarioveen olisi hyvä ratkaisu niin jos lapsi/lapset tulevat kokeilemaan ovea niin ei jää kiinni peppu paljaana heti. Eikä meillä tunteja mee esileikkeihin :) kannattaa pitää date night ainakin kerran kuussa että pääsee rauhoittumaan kahdestaan. Lapsenvahteja voi löytyä kavereista tai sukulaisista :) he kyllä ymmärtävät!
Meillä ei oo makkaria, vaan nukutaan verholla jaetussa olkkarin peränurkassa. Mitään lähipiiriä tai tukiverkkoa ei täällä ole. Mistään date nighteista ei toivoakaan, koska pyörtyilen jatkuvasti rautavarastojen tyhjentymisen takia. Joka toisen viikonlopun lapset on isällään, mutta tosiaan tää oma vointi on oikeesti lähinnä sänkypotolas. Eilen taisin nukkua semmoiset 16-20h vuorokauden aikana, kun toi raudanpuute vie voimat.
 
Takaisin
Top