Raskaus ja sairastaminen...

Piemo

Puuhakas puhuja
Syysmammat 2017
Jouluäidit 2020
Onkos täällä kohtalotovereita?

Viime torstaina alkoi jäätävä kurkkukipu ja ääni oli melkein kokonaan poissa. Kuumetta ollut maksimissaan 37.5 astetta. Sitkeää limaa keuhkoissa niin että luulin pari kertaa tukehtuvani kun en saanut niitä yskittyä kunnolla pois. Veto ihan poissa...

Perjantaina kävin sitten yksityisellä lekurilla ja otettiin pikanielunäyte ja se näytti negaa. Hinta oli 170€.

Lauantaina meinasin taas tukehtua yskään ja henkeä ahdisti joten marssittiin sitten päivystykseen. Siellä sanoivat, että tommonen pikanäyte nielusta ei näytä yhtään mitään. Ottivat uudet kunnolliset näytteet ja pika crp oli 44. Syke hakkas kokoajan 120-130. Mut ollu raskauden aikana muutenki herkästi koholla eikä siis ihme että tulehdus nostaa entisestään sitä.

Lääkäri kuunteli keuhkot joista ei suurempia krohinoita kuulunut. Mut ääni edelleen ihan pois että hyvä että sain sanotuksi hänelle mikä vaivaa. Pihisin ja pähisin vaan. Keuhkokuville ois laittanut jos en olisi raskaana. Eli joku tulehdus jyllää jossain.

En oo edes Paracetamolia ottanut kun koittanut välttää kaikkia lääkkeitä niin kappas sainkin antibioottikuurin.

Muita joita flunssaa ja sairastelua? :confused:
 
Täällä :/ pari viikkoa sitten flunssaa, nuhaa, kurkkukipua, päänsärkyä ja paikkojen kolotusta. Kuumetta ei onneksi. Limaa tulee vieläkin ja eilen alkoi taas kurkkukipu ja flunssainen olo :/ ärsyttävää!!! Joskin eilen kuljin ihan liian vähissä vaatteissa ulkona, joten ihmekös tuo että tauti puskee uudestaan, kun ei ollut vielä kunnolla parantunut... Huoh.
 
Olin kuukaus sitten ihan älyttömässä flunssassa; kurkku oli ihan turvonnu, pää täynnä räkää ja kuumetta. Ääntä ei lähtenyt ollenkaan ja viikon olin tosi kipeenä, nieluviljelmä oli silloin nega. ja tietysti mä oon nyt taas flunssassa!! :mad: Ärsyttää ihan sairaasti! En normaalisti oo ikinä kipeenä ja nyt oon vähän väliä flunssassa. Alkuraskauden oksensin taukoamatta ja keskiraskauden mä näköjään sairastan muuten vaan...:angry1
 
Siis oon kans plussauksen jälkeen ollut valehtelematta 5 kertaa kipeenä :sad001 mutta jostain luin, että raskaana oleville taudit tarttuis 70 % helpommin....
 
Täällä vissiin antibiootit alkaneet puremaan. Olo jo hippasen parempi. Onneksi! :joyful:
 
Täällä ollut flunssaa jo useamman kerran, mitä yleensä sairastan kerran -kaks vuodessa. Viime yönä sitten iski oksennustauti. Mahtavaa vielä limaisena ja räkäisenä oksentaa. Heti iskee tosi huono olo kun vähänkin nousee ylös. Toivottavasti tämä nyt iltapäivään kohti helpottaisi kun mies lähtee iltavuoroon.
 
Poskiontelotulehdukseen söin 2 antibioottia ja taas tuntuu tukkosemmalta. Kokoajan epäilyttänykin ettei oo kunnolla ohi menny. Saas nähä joutuuko korvapolille maanantaina, nyt reissussa :happy:
 
Mulla raskaus ihan alussa, 8+3, mutta olen ollut jo kovassa räkätaudissa mikä ei ole talttunut vielä neljässäkään viikossa ja pääsiäisenä sairastin vatsataudin. Yleensä aina terve, joten vähän hämilläni tästä sairastelusta..liittyyköhän siis raskauteen, että nyt jotenkin herkemmin sairastuu, siltä vaikuttaa. Kohtalotovereita tuntuu löytyvän. Täytyy tosin toivoa, ettei tämä enteile loppuraskaudenkin olevan yhtä sairastelua..
 
Takaisin
Top