Raskaus ja napakoru

Autumn

Piirimestaruustason postaaja
Marraskuunmammat 2014
Eli ne kellä on napakoru niin oletteko pystyneet pitämään vielä korua vai oletteko ottaneet jo pois? Tai laittaneet sellaisen raskausajan joustavan napakorun? Mulla on ollut napakoru 16 vuotta ja edelleen on paikoillaan, kirurgiterästä oleva tavallinen banaani-mallinen. Tänään huomasin että lävistyksen ylempi reikä hieman punoittaa, mutta ei kuitenkaan ole tulehtunut. Kohtu on kasvanut jo navan "ylitse" joten koru alkaa näyttää hieman lyhyeltä ja kiristävältä. Tilasinkin tänään netistä sellaisen raskauskorun jonka vaihdan ja ajattelin pitää niin pitkään kuin pystyn. Mulla on aika syvä ja "napakka" napa joten en usko että se pahemmin pullahtaa ulospäin, ei ainakaan vielä ole tapahtunut mitään. Oon kuullut että raskausarpia saattaa tulla herkemmin juuri lävistyksen vuoksi ja sille alueelle, mutta sitten tulee jos on tullakseen, no can do... Ja tänään mulla rv 26+6.
 
Mullaki napakoru ollunna jonku 12 vuotta, kahdessa edellisessä raskaudessa oon ottanu näillä viikoilla kokonaan pois ja laittanu takasi sit ku muistaa. Mulle ei tosin oo kovinkaan isoa mahaa tullu nii ei oo "repeilly" navasta iho. Nyt jouduin ottamaan jo aikasemmi pois ku maha huomattavasti isompi ku edellisillä. Mut jos näyttää että alkaa kiristää korusta nii suosittelisin ottaa kokonaan pois, en usko että ne joustavatkaan korut estäis uloskasvua :confused: kyllähän senki kanssa iho joutuu kinnaamaan..
 
Tuli jo tilattua se koru mutta onneksi ei ollut kallis, vaan muutaman euron joten jos jää käyttämättä niin ei ole iso tappio. Kokeilen kuitenkin miltä tuntuu. :) Sehän on sellainen pitkä se lävistysosa joten ei pitäisi ainakaan niistä rei'istä kiristää.
 
Mä laitoin raskauskorun (lyhyemmän version) heti kun vatsa alkoi kasvaa, olen tykännyt babykorusta kovasti :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Itse otin suosiolla juhannuksena napakorun pois, kun alkoi tulla tulehtumisen ja kipeytymisen merkkejä. Harmitti kyllä, mutta nyt olen jo tottunut koruttomaan masuun.
 
Esikoista odottaessa otin suosiolla napakorun kokonaan pois joskus rv 30. Vaikka ei mulla napa ulos tullutkaan mutta se tuntui ja näytti niin hassulta :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Esikoisesta käytin tavallista korua koko raskauden ja taisin ottaa pois vasta laitokselle lähtiessä. Nyt oon kans pitäny tähän asti korua koko ajan ja meinaan pitää nii pitkään ku pystyy. Tuskin tulee olemaan ongelmia ku on syvä napa ja ei osota minkäänlaisia pullahtamisen merkkejä. rv nyt 25+5. miulla ollu napakoru 10 vuotta
 
Mulla on napakoru mutta otin sen pois heti kun plussasin. Nyt sitten jännitän meneekö vielä raskauden jälkeen läpi mutta on kyllä vähän toivoa että menisi, kaverini synnytti n. 1.5vuotta sitten ja hänkin otti napakorunsa pois ja nyt sitte oli vasta puolivuotta sitten kokeillu että meneekö läpi ja hienosti meni. Joten toivotaan että itsellä myös menee on se napakoru ollut kuitenkin 13-14vuotiaasta asti navassa kuuluu siis tähän kroppaan :D
 
Otin napakorun pois juhannuksena, kun oli kipeä ja punoittava. Äsken kokeilin laittaa korua lähes 2kk tauon jälkeen ja sinne se meni. Pikkasen kihelmöi, kun reikä venyy takaisin korun mittoihin. Napa on edelleen syvä eikä ole osoittanut pulpahtamisen merkkejä. Nyt ollaan viikolla 27. Ainakin tämän illan koru saa olla paikoillaan ja jos ei ole arka niin saa siihen jäädäkkin niin pitkäksi aikaa kuin vain pystyy. Ehkä pitäisi hankkia raskausnapakoru.
 
Vaihdoin vähän pidemmän korun viikolla 24, napakorun aattelin antaa olla niin kauan kun ei haittaa ole. Jossain vaiheessa pitää varmaan vaihtaa vielä pidempi koru.

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä jouduin ottamaan korun pois reilu viikko sitten kun lävistys oli niin arka. Nyt ei ole enää kipeä ja eilen kokeilin että korukin menisi hyvin läpi, mutta en taida ehkä pistää enää takaisin kun vasta synnytyksen jälkeen. Maha on muuttanut muotoaan niin että lävistyksen alempi reikä ei ole enää navassa vaan sen yläpuolella, joten se luultavasti on syy miksi koru tuntuu kiristävän vaikka olisi riittävän pitkä. Napa ei kuitenkaan ole pullahtanut ulos, muuten vaan on tuo koko lävistys näköjään "liikkunut" ylöspäin. :confused:
 
Mäkin jouduin ottamaan korun pois pari viikkoa sitten, koska aristi ja tuntui että tökkäsi sen kokoajan johonkin. Alempi reikä on mullakin näkyvissä ja koko reikä muutoinkin lyhentynyt sekä kireä. Hetken aikaa pidin raskauskorua, mutta se näytti rumalta ja oli kokoajan tiellä. Olen silloin tällöin kokeillut meneekö reiän läpi vielä koru ja hyvin menee ainakin vielä.
 
Mulla myös tuntui koko ajan osuvan se koru johonkin ja sitten kävi kipeää, housujen ja tukivyön resori painoi myös. Helpompi kyllä olla ilman. :)
 
Itekki ostin aikaisemmin raskausnapakorun ja se on niin kamalan näkönen (niitä ei ollu muuta kun kamalan näkösiä :/) että en tiiä oonko sitten mieluummin ilman korua kun sen kanssa, kattoo nyt..
 
Mulla on koru ollu kans jotain 13 vuotta, eikä nyt rv 31 oo vielä oireillu mitenkää. Taidan antaa olla niin pitkään ku mahollista, ja otan pois sit viimestään synnärille lähtiessä. Napa alkaa olla muutenki kadonnu, nii onha hyvä joku paikannuskeino olla :D

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app
 
Miulla oli kahessa edellisessä raskauvessa se raskausnapakoru. Korun kohdalla on hieman arpia ja nahka jäi siitä löysemmäksi kuin muualta. Nyt otin kuukaus sitten kokonnaan korun pois, kun se raskauskoru meni rikki (tyttö tiputti lattialle tutkiessaa ja koira pureskeli :D ) ja reikä näyttää kyllä aikalailla umpeutuneelta.
 
Mä otin napakorun heti pois kun plussasin. Tuntui jotenki luontevalta ottaa heti pois juurikun yksi kaveri kertonut että ainoat raskausarvet oli tulleet napakorusta. Toivon tosin että menee viellä läpi raskauden jälkeen, mutta tähänkin on onneksi jo toivoa kun kaveri oli myös ottanut pois heti plussattuaan ja laittanut vasta kun tyttärensä oli päälle vuoden eli oli ollut jonkun aikaa poissa koru ja hienosti oli läpi mennyt. Siis mahdollisesti itsekkin saan sen korun takaisin ilman että tarvitsee erikseen lävistäjälle lähteä laittamaan =)
 
Pari päivää sitte piti ottaa koru pois kun kiristi ja punotti iho korun kohdalta. Vai eipä tuo haittaa, saahan sen sitte takasi jos haluaa :)

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top