Raskaus ja lonkkakivut =/

Tirri

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Esikoisen aikana molemmat lonkat kipuili aikas ikävästi, erityisesti öisin kun makasin kyljellään. Heräsin särkyyn aina jossain vaiheessa yötä, ja sit oli pakko kääntää kylkeä että kipu loppui. Parin tunnin päästä uudelleen herätys ja taas kyljen kääntö =/ onko muilla ollut tämmöistä myös? Nyt odottelen mielenkiinnolla että koska alkaa tämän kakkosen kanssa tuo sama homma...
 
mulla ei sillai kipuja ollu mutta lonkat jumitti aina öisin ja vähä välii jos istuin liian kauaa samas asennos enkä siitä sitte päässy ylös ilman apuja..

todella ikävää noi lonkkakivut tai jumitukset varsinki jos pitäs yhen lapsen peräs juosta ja yhtäkkii ei pääsekkää mihinkää...
 
Voi, kun oliskin pelkästään öisin tai edes ajoittain tuota ongelmaa!

Mulla tällähetkellä oikean puolen lonkka mennyt niin huonoon kuntoon, että kohta saa hakea kyynärsauvan/sauvat käyttöön. Tukivyötäkin olen jo kokeillut vaan siitä ei suurempaa apua ollut..

Aiemmin ei lonkassa mitään vikaa ole ollut, vaan nyt esikoista odotellessa (menossa 28+0), liitokset kai sen verran löystyneet että kipeyttänyt mamman lonkan. Kai tää on luonnon tapa ilmoittaa ettei sängystä olla enää hetkeen paljon nousemassa.. :D
 
Heips. Täällä sama homma. Nyt olen kokeillut laittaa paksun/jämäkän tyynyn jalkojen väliin ja mielestäni on helpottanut :) Olen myös uskaltautunut nukkumaan vähän aikaa selälläni, niin että laitan sohvatyynyn toisen kyljen alle ja jalat korkealle, ylemmäksi kuin vatsa, niin on saanut selkä levähdellä. 
 
lonkka vaivaa minuakin! ärsyttävää kun joskus pyydän miestä hieromaan sitä aluetta ja sitte huudankin tuskasta että lopeta heti ei tämä tunnukaan kivalta. :D
nukun myös tyyny polvien välissä ja se on helpottanu.
sitte vaan niitä neuvoja että jalat yhdessä mahd. liikkumatta tekee sellaset liikkeet jotka usein vihlasee. autoon istuminen ja sieltä nousu, sängystä ylös kampeaminen jne.
neuvolasta saadut odotusajan jumpat on auttaneet mua. tietty sit ei auta jos on niin kovat kivut valmiiks ettei niitä jumppia pysty tekee =)
jos tää vaiva oikeesti menee kuolettavaks niin otan kyllä yhteyttä fyssariin ja haluan tukivyön lainaan. mut ei nää vielä niin hirveitä kipuja ole!
 
Mulla on vasemman pakaran puolella kipua. Eli lonkan takapuolella? En oikein osaa kohdistaa mistä se kipu tulee, mutta jossain siellä vasemman pakaran tienoilla. Välillä koko vasenta jalkaa alkaa särkeä kauheasti, silloin on pakko ottaa panadoli apuun. Lonkan kipu ajoittuu oikeastaan kävelyyn ainoastaan. Ja varsinkin kotona kävelyyn. Ulkona kävellessä en sitä niin huomaa, en tiedä miksi tämä ero? Yöllä se ei häiritse (paitsi jos jalkaa särkee), ja istuessa kipu helpottaa. Onko kellään muilla samanlaista?

Niin ja viikolla 23 tällä hetkellä vasta, vähän pelottaa mitä tuleman pitää =/
 
Sama ongelma, ollut jo pitkään ja olen viikolla 28. Sitkeiden kokeilujen jälkeen löysin suht' hyvän nukkuma-asennon, jossa tosin siinäkin jouduin vaihtamaan asentoa usein, mutta ainakin pahimmat puutumiset hellittivät. Nyt tuo asento ei enää toimi ja lonkkien puutumisen ja kipuilun lisäksi kipuilevat myös nivuset.

Hankin juuri tukivyön, mutta ainakaan yhden yön kokeilun perusteella siitä ei ollut hirveästi apua. Päiväkäytössä sen sijaan kyllä.
 
Mulla on sama ongelma paitsi välillä kipu yltyy et on pakko nousta istumaan hetkeksi ennenkuin yriän uudelleen nukkumista. Aamulla en pahemmin huomaa kipua, mutta sitten kun lähden ulos tai muuten liikun niin silloin tunnen kipua oikeessa lonkassa välillä se loistaa selkään mutta hetken istuttua kipu laantuu.. olen raskausviikoilla 34+2.
 
Takaisin
Top