Raskaus ja liikunta

Mä oon liikkunut ja aioin liikkua niin normaalisti, kun pystyn. Viime keväänä, kun olin ekaa kertaa raskaana, kävin kuntonyrkkeilyssä monta kertaa viikossa. Se oli ihan ok, hyvin jaksoi, vaikka treenit oli rankkoja. Neuvolassa kyllä sanoivat, että hyppimistä pitäis välttää. Mahaan en ottanut iskuja, kaiken varalta :). Mahallaan makaaminen ei yhdessä vaiheessa tuntunut kivalta, joten selkäliikkeet tein muulla tapaa. Vielä ei ole tätä "ongelmaa" tässä raskaudessa ilmennyt, mutta se onkin niin alussa vielä.

Nyt en ole nyrkkeilemään ehtinyt. Lenkkeilen päivittäin koirien kanssa pitkiä lenkkejä, treenaan agilitya vähintään 2 kertaa viikossa ja lihaskuntotreenit päälle. Kisoja on nyt vähemmän. Lihaskuntoa tulee treenattua 2-5 kertaan viikossa, ihan sen mukaan miten ehtii... Melko hyvässä kunnossa olen ja pyrin olemaan jatkossakin. Toivottavasti olo pysyy niin hyvänä, että jaksaa ja pystyy liikkumaan. 

Käyn myös viikottain venyttelytunnilla, mutta sehän ei kyllä rasita, päinvastoin!
 
Kävin tanssitunnin jälkeen tutustumassa kuntosalin puolelle. Pakko sanoo et ku kerrankin opetettiin ne laitteet oikein ni kyl mä oon niitä aikasemmin tehny ihan päin honkia. En mä korttia vielä ostanu ku mulla on kerta flunssa mut kyl mä siinä 1,5 h sain kulumaan salin puolella ku tutustuin laitteisiin ja odotin salin omistajaa (oli tapahtunu tuplabuukkaus opastukseen ja piti vielä kassallakin juosta välillä). Ei ainakaan yhtään pahalta tuntunut.
 
Mulla on kans tässä raskaudessa sama kun edellisessä: alussa tuntuu kun koko huolella rakennettu kunto katoais kahdessa päivässä taivaan tuuliin. :D Nyt alkaa helpottaa pikkuhiljaa, mutta pari viikkoa sitten vielä esim. portaiden nousu sai mut puuskuttamaan ihan hulluna, mieskin naureskeli mulle. :D
 
Takaisin
Top