Raskaus ja lemmikit

Meiltä löytyy pian 11kk ikäinen koira ja 8kk ikäinen kissa. Vielä en ainakaan mitään eroja oo huomannut käytöksessä kummallakaan.
Kissan hiekkalaatikkoa en aio siivota nyt ollenkaan, mies on kyllä tietoinen asiasta, kun mainitsin siitä jo ennen kun oli tietoa raskaudesta.
 
Meiltä löytyy kolme koiraa ja kissa. Hiekkalaatikon saa kokonaan hoitaa mies, eikä onneksi ole asiasta mitään mutinoita, vaikka aiemmin sitä aina on vähän ärsyttänyt, jos joutuu sitä hoitamaan. :D

Kukaan elukka ei käyttäydy eri tavalla, mitä aiemmin. Jännittää kyllä miten ottavat sitten uuden tulokkaan vastaan, mutta kaikki on todella hyväkäytöksisiä ja ovat kaikista lapsista tykänneet aina, eikä koskaan ole ollut mitään konfliktin tynkääkään. Osaavat myös kaikki käytöksellään kertoa jos saavat tarpeekseen ja itse ainakin pidän huolen, että sitten kun lapsi joskus liikuskelee enemmän, että eläimet pääsevät pois tilanteesta jos haluavat. Tavoitteena mukava harmonia kaikkien välillä!
 
Meiltä löytyy kolme koiraa ja kissa. Hiekkalaatikon saa kokonaan hoitaa mies, eikä onneksi ole asiasta mitään mutinoita, vaikka aiemmin sitä aina on vähän ärsyttänyt, jos joutuu sitä hoitamaan. :D

Kukaan elukka ei käyttäydy eri tavalla, mitä aiemmin. Jännittää kyllä miten ottavat sitten uuden tulokkaan vastaan, mutta kaikki on todella hyväkäytöksisiä ja ovat kaikista lapsista tykänneet aina, eikä koskaan ole ollut mitään konfliktin tynkääkään. Osaavat myös kaikki käytöksellään kertoa jos saavat tarpeekseen ja itse ainakin pidän huolen, että sitten kun lapsi joskus liikuskelee enemmän, että eläimet pääsevät pois tilanteesta jos haluavat. Tavoitteena mukava harmonia kaikkien välillä!

Kissat onneks pääsee kiipeämään vaikka raapimapuuhun piiloon jos tarvetta :joyful: meilläkin kaks kissaa. Toinen pelkää aika paljon kaikkia kimeitä ja kovia ääniä ja menee aina piiloon tv-tason taakse. Toinen on kyllä utelias mutta välillä menee korkealle karkuun ja kattelee sieltä. Toivottavasti tottuvat kuitenkin vauvaan kun hoksaavat ettei ole vaaraksi.
 
Meillä on kaks koiraa. Vanhempi on viime aikoina alkanut seuraamaan mua joka paikkaan ja tulee koko ajan ihan kiinni ja murisee jos esim kaverit tulee halaamaan mua. Varmaan jonkunlainen suojeluvietti alkaa heräilemään :)
Nuorempi koira on niin pönttö, että se ei varmaan tajua että mitä tapahtuu ennen kun vauva on syntynyt.. jos vielä silloinkaan :D
 
Täältä löytyy erittäin omistushaluinen cockeri (vähän jo mietityttää että mitähän tästä tulee) sekä kaksi kisua. :) Mies tyhjentää hiekkalaatikon mukisematta.
 
Meil on yks 3v adhd uroskoira. Vähä jänskättää, miten ottaa tulokkaan vastaan, kun tähän mennessä hän on ollut meidän vauveli. Onkohan jollain antaa vinkkejä, miten kannattaa tutustuttaa koira vauvaan?
 
Meillä on kissoja. Ja ne on superherkkiä aistimaan. Kun oon toipunut leikkauksesta toinen vahtii mua. Keskenmenon jälkeen toinen vältteli mua, sit selvisi syy; ei ollut tyhjentynyt jolloin jouduin kaavintaan. Sen jälkeen palasi lähelle. Toinen on ollut "miehen kissa", ei paljoa oo välittänyt musta. Vko 7 jälkeen tulee mahan päälle makaamaan. Seuraa mua. Nukkuu mun jaloissa. Ei oo 2 vuoteen tehnyt koskaan niin. Joten en keksi muuta syytä kun että aistii raskauden ?
 
Meillä on kaksi kissaa ja en ole huomannut mitään suuria muutoksia käytöksessä. Lähinnä kivaa ettei saa itse siivota kissanvessaa vaan mies hoitaa sen. :D
 
Punkit ovat taas liikkeellä ja karkote pitäisi varmaan pikkuhiljaa hankkia. Mitä teillä on käytössä? Tähän asti koiralla on ollut käytössä se niskaan ja selkään laitettava neste, mutta uskallanko laittaa sen nyt kun olen raskaana? Koira nukkuu sängyssä ja rapsuttelen häntä muutenkin ahkerasti, joten onko se kuinka turvallinen?
 
Punkit ovat taas liikkeellä ja karkote pitäisi varmaan pikkuhiljaa hankkia. Mitä teillä on käytössä? Tähän asti koiralla on ollut käytössä se niskaan ja selkään laitettava neste, mutta uskallanko laittaa sen nyt kun olen raskaana? Koira nukkuu sängyssä ja rapsuttelen häntä muutenkin ahkerasti, joten onko se kuinka turvallinen?

Meidän koiralle tuli tuosta ihottumaa, sen vuoksi olemme muutaman vuoden käyttäneet eläinlääkäriltä reseptillä saatavaa punkkilääkettä. Jotkut eläinlääkärit määräävät kun soittaa ja pyytää puhelin reseptiä.
 
Meidän koiralle tuli tuosta ihottumaa, sen vuoksi olemme muutaman vuoden käyttäneet eläinlääkäriltä reseptillä saatavaa punkkilääkettä. Jotkut eläinlääkärit määräävät kun soittaa ja pyytää puhelin reseptiä.
Tarkoitatko sitä tablettia, vai onko jotain muutakin olemassa? Meillä eläinlääkäri varoitteli tuosta tabletista, sillä se on pitkäkestoinen lääke ja monelle koiralle on tullut komplikaatioita. Meillä on resepti siihen kyllä valmiina, mutta en tiedä uskallanko sitä antaa, koska myös 2 muuta lääkitystä menossa... Ei kuulemma pitäisi olla ongelmia, mutta...
 
"FRONTLINE® -valmisteen raskauden aikaiseen käyttöön ei tiedetä liittyvän riskejä. Yleisenä periaatteena on kuitenkin välttää suoraa kosketusta kaikkiin kemikaaleihin raskauden aikana varmuuden vuoksi, joten suosittelemme, että raskaana olevat naiset eivät annostelisi valmistetta tai käsittelisi vasta loishäädettyjä eläimiä, kunnes niiden iho ja turkki ovat kuivuneet. Jos raskaana oleva nainen on ainoa, joka taloudessa voi loishäätää lemmikit, suosittelemme suojakäsineiden käyttöä ja käsien huolellista pesua saippualla ja vedellä. "

"Hoidettuja eläimä ei kannata käsitellä eikä lasten kannata antaa leikkiä lemmikkien kanssa ennen kuin lääkkeen antokohta ja turkki on täysin kuiva. Siksi ei ole suositeltavaa hoitaa lemmikkiä päivällä, vaan illalla. Vasta käsiteltyjen lemmikkien ei kannata myöskään antaa nukkua samassa sängyssä ihmisten, eikä varsinkaan lasten kanssa."
 
Mä laitoin juuri tuota Frontlinea omalle koiralleni niskaan. Toki sen jälkeen pestä hinkkasin käteni saippualla. :)
 
Tarkoitatko sitä tablettia, vai onko jotain muutakin olemassa? Meillä eläinlääkäri varoitteli tuosta tabletista, sillä se on pitkäkestoinen lääke ja monelle koiralle on tullut komplikaatioita. Meillä on resepti siihen kyllä valmiina, mutta en tiedä uskallanko sitä antaa, koska myös 2 muuta lääkitystä menossa... Ei kuulemma pitäisi olla ongelmia, mutta...

Joo tablettia on meidän suvun koirat käyttäneet.
 
Takaisin
Top