Raskaus ja lemmikit

Cara*

Sanavalmis juttuseppä
Marrasmammat 2018
Kesä-äidit 2020
Löytyykö muilta lemmikkejä ja huomaako niiden käytöksestä mitään erikoista? Meillä on 12-vuotias koira, joka on nyt koko ajan minussa kiinni. Hieman pelottaa synnytyksen jälkeen, että miten hän suhtautuu vauvaan, kun aiempaa kokemusta lapsista ei ole. Autojärjestelyt menevät myös uusiksi, sillä takapenkki on koiran.
 
Meillä 7v koira, kaksi kissaa ja gerbiilejä. Vielä ei eläimet osoita vaistoamisen merkkejä mutta viime raskaudessa vaistosivat ennen rv12. Puolessa välissä raskautta koirasta tuli todella suojelunhaluinen. On siis muuten todella arka, herkkä, kiltti, alistuva ja rauhallinen. Ei ikinä ole tehnyt mitään kellekkn, luikkii aina pakoon jos toinen koira vähänkin komentaa. Silloin oltiin koirapuistossa ja joku omaa koiraani isompi koira törmäsi muhun aivan täysillä niin oma koira sai hirveän ”raivokohtauksen” ja kävi sen koiran päälle kuin härkä. Meinasi siis ihan oikeasti purra kurkusta sitä toista. Tätä käytöstä ei oo ikinä sen jälkeen eikä ennen sitä käynyt. Suojeli siis mua ja mahassa olevaa lasta. Iltaisin aina makoili mahan päällä( sellanen 20kg kokoinen karhukoira/bordercollie :D) kuten myös toinen kissa.

Mites muut keillä kissoja? Tyhjennättekö hiekkaboxit vai tekeekö sen joku mui raskauden aikana? Viimeksi en tyhjentänyt kun mies ei antanut ja nytkin kun soitin että olen raskaana niin ensimmäisenä sano että et sitten koske hiekkalaatikkoon. :) ja jos joku ei tiedä, niin kissat voivat kantaa toksoplasmoosia mikä on kohtalokas yleensä vauvalle. Yleensä kuitenkin vain ulkokissat, meillä sisäkissoja, mut silti en saa tyhjentää laatikkoa. :D
 
Meillä kissa joka on käyttäytyny pari pv oudosti :D Mies sais alkaa tyhjää kissanpaskalaatikkoo, mut tuskin suostuu.. mua alkaa jo oksettaan pelkkä se paskan näkeminen :D Ja ennen ei kyllä ällöttäny... Rasittava tuo kissa ku se hakee huomioo lähes koko ajan, jyrsii välillä mun kinttuja ja nukkuu jalkojen päällä :D Mut on se silti nii ihana :Heartred
 
Täällä myös yksi kissa. Vielä en ole huomannut muutosta käytöksessä. Mies tyhjentää kiltisti hiekkiksen :)
 
Meillä on 7 koiraa. Vanhin koirista on alkanut vahtimaan ja seuraamaan mua kuin hai laivaa. Kaksi pienintä pyrkivät nukkumaan mahan päälle mitä aikasemmin eivät ole tehneet. Jos eivät.pääse päälle niin ihan kylki kyljessä ovat. 4 muuta ovat vaan rauhoittuneet ja lopettaneet ylenmääräisen sähläämisen.
 
Meidän koira alkoi viimeksi vasta joskus raskauden puolivälin jälkeen nukkumaan ihan kyljessä kiinni ja kuono mahan päällä. Tälläkään kertaa ei vie osoita mitään merkkejä raskauden "vaistoamisesta", tosin ikääkin meidän vanhuksella alkaa olla jo melko paljon eikä niin jaksa enää hötkyillä mistään ❤
 
Meilläkin koira, se ei ainakaan vielä käyttäydy mitenkään erikoisesti. Mielenkiintoista seurata muuttuuko käytös raskauden edetessä :)
 
Mun vanhempien koirat haistelee mun mahaa kauheesti, eikä enää hypi päin!! Tosi jännä, ne ei muille oo samanlaisia :)
 
Meillä koira, joka on ihan koko ajan kiinni mussa. Jotenkin tuntuu, että aistii taas vauvan tulon. Toki on aina ollu riippuvainen minusta, miehen antaa olla rauhassa.
 
Mielenkiintoista lueskella kuinka erilailla koirat käyttäytyvät raskaana olevan lähellä :)

Voi kun toi oma hömppä ei tajua mitään :Heartred
 
Meillä koira 7v ja kollin rötkäle reilun vuoden. Koiran kanssa sujuu varmasti hyvin kun hän on jo kaksi vauva aikaa kokenut mutta tuo kissa epäilyttää. Tai lähinnä että pitää huolehtia ettei se pöljä mene vaunuihin tai vauvan sänkyyn nukkumaan...
 
Meillä täällä kanssa lauma koiria, ei ole kukaan reagoinut mitenkään :)
 
Meillä on kaksi kissaa ja vielä eivät varmasti aavista mitään. Mä joudun sen kakkalaatikon siivoamaan, mutta oon laittanut vaan hanskat käteen :)
 
Meillä kaksi kissaa, ja mielenkiinnolla odotan muuttuuko mikään. Mies on tähänkin asti puhdistanut hiekkalaatikon, mutta nyt on ainakin perusteltu syy miksi mie en sitä voi tehdä :)
 
Meillä kääpiömäyris joka on muutenkin mamman tyttö ja nyt ehkä vielä enemmän haluaa syliin nukkumaan ja on enemmän ”kimpussa” ja kiehnää. Kun masu kasvaa, varmasti tekee pesänsä kummun päälle [emoji7]
 
Meillä 1,5v koira on alkanut tapoihinsa kuulumattomalla tavalla hakeutua mun viereen makaamaan. Yleensä valitsee sohvalta sen toisen päädyn.

Ja ihan alkuraskaudessa (en tarkkaa muista oliko jo ennen vai heti jälkeen plussan) tämä samainen uros tunki myös ahkerasti nenäänsä mun haaroihin, josta kyllä aavistukset heräsi itsellä [emoji1]
 
Meillä on kolme koiraa, joista vanhin kulkee mun perässä, koira joka ei koskaan tule sänkyyn, tulee sänkyyn.
 
Meillä kaksi kissaa ja toinen on ihan mun sylivauva ollut aina. Vielä ei käytöksessä muutoksia mutta mielenkiinnolla odotan miten ja milloin alkaa reagoimaan. Pelkää myös hulluna lapsia tai lähinnä äänekkäitä niin saa nähä miten sitten oman vauvan kohdalla :|
 
Meillä 6 vuotias koira ja edellisessä raskaudessa köllötteli kuono mahan päällä. Nyt ennen ku plussasin halus olla lähellä ja mahan päällä.
 
Takaisin
Top