Raskaus ja kolmivuorotyö

Sassii94

Oman äänensä löytänyt
Elokuiset 2026
Tänne olisi kiva höpistä kolmivuorotyöstä raskauden aikana. Miten pärjäätte? Mihin asti pystyitte tekemään yövuoroja? Mietin itse lähinnä yövuoroja. Pakkohan niitä ei olisi raskaana tehdä mutta itse kyllä haluaisin ainakin alkuraskaudesta. Pidän niistä ja toisekseen en halua vielä työkavereiden (erittäin fiksujen ja uteliaiden sellaisten) arvaavan miksi en tee yövuoroja. Miten pystytte hereillä? Ennen raskautta taktiikkani oli litra kahvia ja siihen päälle vielä energiajuoma. Nyt kun niitäkään ei voi mielin määrin kitata..

Mie tein pelkkää iltaa ja yötä. Ihan loppuvaiheessa kevennettiin joitain työtehtäviä pois. Saikulla olin milloin minkäkin ongelman takia. 🙈 Aamuvuorot eivät onnistuneet siinä väsymyksessä oikein mitenkään päin. 🙄

Lopetin yötöiden teon rv12 vai jopa jo vähän ennen. En meinannut pysyä millään hereillä öisin ja yövuorojen jälkeen oksensin usempana päivänä, eli kroppa ei kestänyt sitä valvomista enää. Itsekin öisin juonut kahvia tai energiajuomaa ja kun niitä ei tosiaan enää voinut juoda siinä määrin, niin varmaan osaltaan vaikeutti yövuroissa jaksamista. Öiden lopettamisen jälkeen olen tehnyt aamu- ja iltavuoroa, niissä jaksaminen on ollu ihan hyvää. Pahoinvointilääkettä olen käyttänyt aika varhaisilta viikoilta tänne rv31+ asti ja se aiheuttanut myös väsymystä päiväaikaan, lisäksi jossain kohtaa hemoglobiinin tipahdus aiheutti vielä lisää väsymystä. Mutta nyt vaikuttaa siltä, että pahoinvointilääkkeen pystyisin vihdoin jättämään pois.

Mulla ei varsinaisesti ole kolmivuorotyö, mutta välillä yötyötä. Lopetin yötyöt rv30 paikkeilla muistaakseni. Ihan hyvin jaksoin siinä vaiheessa, mutta en usko, että olisin jaksanut säännöllisesti yötyötä sinne saakka tehdä.

Takaisin