raskaus ja hiustenvärjäys

Vieras
Semmonen kysymys tuli mieleen, kuinka moni on värjännyt hiuksensa raskaus aikana tai onko siihen jotain kieltoja ettei saisi värjätä...?
 
Mä oon värjäilly hiuksia raskauden aikana, nyt loppupuolella tosin en oo värjänny ja ajattelin kyl oottaa että oon synnyttäny ennenku seuraavan kerran värjään.. :)
 
Itsekin oon miettiny samaa... Jostain luin että jos värjää niin raidat olis turvallisempia laittaa.Olen sen verran allerginen noille väriaineille että oon joutunut laittamaan jo pitkään pelkkiä raitoja kun siinä väriaine ei ole suoraan kosketuksessa päänahkaan. Mun tapauksessa siis varmaankin parempi odottaa suosiolla ja värjäillä vasta raskauden jälkeen. 
 
Minä olen ymmärtänyt, että jos harvoin värjää niin ei haittaa.
Alkuraskaudesta olisi hyvä vältää kaikkea ylimääräistä myrkkyä, ettei tule kehityshäiriöitä. Väri on kosketuksissa ihoon ja silloin sitä imeytyy jonkin verran. Mitä sinä saat, saa sikiökin.
Viimeksi kävin ottamassa sävyä vähän ennen laskettua ja nyt rv 29.

Minullakin on suuri ongelma päänahan kanssa. Väriä se on kestänyt, mutta talvi kuivattaa sen saaden kutiamaan. Värjäämistä joutuu siirtämään silloin ihan vain rikkonaisen ihonkin takia...
 
Joo, mä värjäsin kotona, samalla blondivärillä millä olen aiemminkin monesti värjännyt ja sävy on ollut hyvä. Ei tällä kertaa, hormonit vähän sekotti ja hiuksista tuli harmaat. :D Suosittelen siis kampaajaa jos vaaleen tukan omistaa. :D
 
Ei kai se yksi kerta sikiötä vaurioita tai vahingoita, mutta itse pidin taukoa värjäyksestä raskauden ajan. Kuitenkin kaikki ylimääräiset kemikaalit, mitä itseensä laittaa imeytyy myös jossain määrin sikiöönkin. Mutta en ole mikään hysterikko ja kuten todettu, ei kai yksi kerta mitään haittaa. Eri asia, jos joka viikko jotain väriä lotraa.
 
Kyl mä oon ihan normisti kerran kahdessa kuussa värjänny. Mitään ei oo koskaan tapahtunut,ei mulle,eikä vavvalle. Eikä oo edes todistettu missään,että hiusten värjääminen olis haitallista.

Viimeks kun menin synnyttää piti laittaa värit päähän ja pidennykset ripsiin,ehkä turhamaista,mutta kiva näyttää hyvältä aina,vaikke siltä tuntuiskaan :D
 
Minä en värjännyt hiuksia saatikka käyttänyt parfyymia. Dödöä kainaloon vain ja ripsiväriä. Oli tietoinen päätös ettei tule kehityshäiriötä.
 
Itse kävin 3 kertaa värjäyttämässä , viimeinen kerta taisi olla n. kuukautta ennen LA:ta. Kysyin parturilta ni sano , et voi huoletta käydä värjäämässä , kunhan ei käy joka kuukausi. Ja parturissa kannattaa käydä , jos haluaa värjäillä hiuksia. Kaupoista ostetuista ei koskaan tiedä mitä tapahtuu ja parturissa värit hellävaraisemmat. Näin mulle sanottiin.
 
Itse en ole värjännyt ollenkaan, ensimmäisen kohdalla jäi blondi väri päähän ja juuri kasvua 10-20cm ku menin synnyttää, nyt kun harkittii vauvaa samalla kun lopetin pillerit värjäsin hiukset mahd. oman värisiksi :)
 
Mä ainakin huoletta kerran kahdessa kuukaudessa käyn tyvikasvuuni teettämässä värinpoiston parturilla. Valkoset hiukset siis mulla. Vähän pelotti miten raskaus muuttaa vaikutusta yms mut hienosti vaalenee. :) oon kans noita ripsienpidennyksiä miettiny, mut ne laitetaan selinmakuulla, ei varmaan loppuraskaudessa oo enää mahdollista? ;)
 
Itse olen kampaaja ja pienen tytön äiti,omaa päätä värjäsin noin 6-7 viikonvälein.
Ja terve tyttö on! Myös värjäsin asiakkaitten hiuksia,miettikää mitä kemikääleja me haistellaan päivittäin?  Liiallinen vaalennus ja kovat käsittelyt ehkä jättäisin pois...!!
Mutta mitä tulee myrkkyihin, ei sitä vois kulkee,syödä tai tehdä yhtään mitään jos pelkää myrkyttävänsä toisen..!!
 
Itse otin ripset vielä ennenkun menin synnärille. Makaamaan pysty ihan ok pyytää vaan välillä että nostaa penkkiä ja muuttaa asentoa. Niin kyllä sitä siinä jaksaa :)
 
Lopetin hiusten värjäämisen hyvissä ajoin ennen raskautta ihan itseni takia, mutta en kyllä altistaisi lastakaan kemikaalikuormalle. Jos en olisi tyytyväinen omaan väriini, käyttäisin hennaa.
 
Itse olen pohtinut tätä samaa. Uskallanko varata parin viikon päähän värjäysajan? Juurikasvu rupeaa olemaan jo suht järkyttävä. Onko näistä "päänahkasuojista"mitään apua? Parturini laittaa aina sellaista ainetta, joka suojaa päänahkaa värjäyksen aikana. Muuten en käytä mitään muuta kuin dödöä.
 
Itse olen värjäillyt kevytväreillä, jotka on niin hellävaraisia että en oo huolestunu. Ja koska kirkuvan punaine tukka, niin vaatii sen väh. kerran värjäyksen/kk. Eikä ole tarvinnut vaalentaa juurista, koska oma väri vaalea niin tarttuu kivasti.
Kestovärejä en ennen raskauttakaa käyttäny juuri mitään, pari kertaa vuodes joten samaan malliin jatkanu raskaudesta huolimatta.
 
Okei kiitos tiedosta! :) Itse olen värjännyt kevyt värillä raskauden aikana kun en vielä tiennyt raskaudesta. Ainut ongelma siinä on, että se ei kyllä auta minun tyvikasvuun, kun tummanruskea oma tukka ja vaaleaksi värjään :( Kun olisi ollut viisas olisi värjännyt hiukset ruskeiksi ennen raskautta...
 
Minä värjäsin hiukseni ollessani rv 6, kotona kaupan hiusvärillä. Annoin vaikuttaa vähän lyhyemmän ajan, noin puolet siitä mitä ohjeessa luki, ja hyvä tuli. Nyt olen menossa ensi viikolla hiukseni värjäyttämään kampaajalle, olen silloin rv:llä 17. Minulla hiukset kasvavat tosi nopsaan, joten voitte kuvitella millainen juurikasvu minulla on tällä hetkellä! Kysyin kampaajaltani mitä mieltä hän on asiasta kun sanoin haluavani muuttaa tämänhetkisestä shokkioranssista värin tummanruskeaan jossa vaaleaa päällä, ja hän sanoi jotta muutakuin tervetuloa. Samalla viikolla värjäytän myös kulmat ja ripset, kosmetologin mukaan se on "sallittu" toimenpide myös raskaana oleville.
 
Takaisin
Top