Raskaus ja hieronta

  • Ketjun aloittaja Epävarma
  • Aloituspäivämäärä
E

Epävarma

Vieras
Heippa! Plussasin juuri, viikkoja on kuukautisista laskettuna 3+5. Ens viikolla olisi varattuna hieronta-aika, mutta alkoi vähän mietityttää. En keksi syytä miksi alkuraskaudesta ei voisi mennä hierojalle, mutta haluan olla varma. Vauva on kovin toivottu ja yhden keskenmenon jälkeen pelottaa että menee uudelleen. Onko kellään tietoa asiasta? Entä kuinka pitkään uskaltaa käydä hierojalla ellei se ole heti kiellettyä? Olisi tosi kiva jos pääsisi käymään, kun istumatyön takia menen herkästi jumiin, mutta vauva ensin.
 
Mä kävin kanssa loppuun asti hierojalla. Toki hieronta tehtiin kyljellään kun mahallaan ei enää voinut olla. Voit hyvin mennä hierojalle. Jos mietityttää niin voit hyvin mainita asiasta hierojalle, he osaa kyllä käsitellä myös raskaana olevia :)
 
On turvallista, kunhan kertoo hierojalle raskaudesta, jotta hän osaa ottaa sen huomioon.
 
Kiitos kaikille vastauksista! Ihanaa että voin mennä hierottavaksi turvallisin mielin. :)

-Aloittaja
 
Haluan jakaa oman kokemukseni, koska ensimmäisten hoitojeni jälkeen kun olin raskaana ihan alussa kävi melko pelottava tilanne hieronnassa. Lääkäri antoi ohjeen elää ihan normaalia elämää, joten en miettinyt kovin paljon hieronnassa käyntiä riskinä.
Kerroin hierojalle tietysti olevani hyvin alussa raskaana, mutta hieroja ei oikein noteerannut sitä mitenkään. Niskan aluetta hieroi melko ronskisti, sinänsä ihan ok, koska hieronta saa minusta tuntua.
MUTTA: Hieronnan jälkeen aloin vuotaa verta!
Pääsin nopeasti ultraan ja onneksi siellä oli kaikki lopulta ok. Lääkäri kuitenkin oli melko vakavana kun asiaa tutkittiin.

Selvitin itse sitten akupisteiden vaikutusta ja ilmeisesti on olemassa sellaisia akupisteitä, joita ei pitäisi käsitellä lainkaan jos hierottava on raskaana. No, tietääkö perushieroja paljon akupisteistä? Ei välttämättä tiedä.
Itse menisin vain sellaiselle hierojalle, joka on perehtynyt joko akupisteisiin edes sen verran, että tietää missä tällaisia pisteitä on, joita ei pitiäisi käsitellä...tai muuten raskaana olevien hierontaan.

Tuo kokemus oli kyllä niin järkyttävä, että en käynyt koskaan enää raskaana ollessa hierojalla.
Ei näitä varmaan kovin monelle käy, mutta... Tuolla kertaa kirkkaan punaista verta vuosi sen illan aikana, eli jotakin se aiheutti. Muuten en ole vuotanut ikinä missään vaiheessa raskautta.
 
Takaisin
Top