Raskaus ja flunssa

Nyyterö

Satasella mukana keskusteluissa
Maaliskuiset 2026
Tänne päätti jokin kesäflunssa iskeytyä.
Esikoista odottavana kaikki on vielä vähän epäselvää, joten olisiko vinkkejä, miten selättää tämä nuha ja mitä valmisteita saakaan käyttää? 😊 Lueskelin nettiä, niin ainakin sinkit ja yrttitipat on kiellettyjen listalla.

Tosiaan useimpia nenäsumutteita ei saa käyttää, mutta niitä suola-versioita on, jotka sopii raskaana. Kipulääkkeistä parasetamoli ok.

Kovasti tsemppiä flunssan kanssa! Tuntuu että raskaana kaikki pöpöt tarttuu herkästi, se on kyl ikävää🥺

Kiitos tsempeistä! On kyllä aivan tukkoinen olo. Mies kävi apteekissa ja kysyi sieltä nenäsumutetta, jota saa käyttää lyhyen aikaa ohjeen mukaan. Mulla taipumusta saada poskiontelo/korvatulehduksia, joten varmasti pienempi paha jos menee ohi sumutteen käytöllä kuin joutuisi syömään antibioottia. Nyt vaan sormet ristiin että menee nopeaa ohi🤞🏼

Täälläki tuli kunnon flunssa heti plussatessa, oon vannoutunu nenäsumutteen käyttäjä mut nyt en uskaltanu käyttää mitään 😅

Tosiaan useimpia nenäsumutteita ei saa käyttää, mutta niitä suola-versioita on, jotka sopii raskaana. Kipulääkkeistä parasetamoli ok.

Kovasti tsemppiä flunssan kanssa! Tuntuu että raskaana kaikki pöpöt tarttuu herkästi, se on kyl ikävää🥺

Näin on. Yleensä en juurikaan sairastele mutta raskaana perusflunssakin on ihan killeri tauti! 🙄

Ei flunssa mutta eilisestä lähtien tuntunut että olis roska tai ripset pistelisi vasempaan silmään. Meinannut untakaan saada ja tutkin ja huuhtelin mutta mitään ylimääräistä en näe siellä. Silmä ärtynyt, punoittaa ja vuotaa ja nenä vuotaa myös kun silmää ärsyttää 🤨🙄 En tiedä onko sinne menny jotain vai onko jonkun sortin silmätulehdus. Odottelen että soittaisi terkalta takaisin jos pääsis näyttämään sinne.

Tänne päätti jokin kesäflunssa iskeytyä.
Esikoista odottavana kaikki on vielä vähän epäselvää, joten olisiko vinkkejä, miten selättää tämä nuha ja mitä valmisteita saakaan käyttää? 😊 Lueskelin nettiä, niin ainakin sinkit ja yrttitipat on kiellettyjen listalla.
Osta nenäkannu! Semmonen sarvikuono! Hitsin hyvä!

Mulla oli kans tavallista pahempi flunssa just 5+ jotain kohdalla, ihan tukossa ja tosi hankala olo kun rajallinen valikoima lääkkeitä ja niistäkin osasta nenä vuotaa verta. Onneksi meni ohi mutta kesti 1.5vk normi 5pv sijaan.

Me oltiin kans koko perhe tossa muutama viikko sitten ihan kauheesa nuhakuumeessa ja alkuraskaudessa se oli aika kamalaa. Esikoinen tietenkin parani ekana ja me sit miehen kanssa yritettiin viihdyttää vuoron perään… mulla tauti kesti kauiten, varmaan raskaudella vaikutusta siihen. Esikoisen raskaudessa en ollu kertaakaan kipeenä enkä sen jälkeen, eli ekaa kertaa yli vuoteen tuli ihan kunnon tauti ja ihan kuume myös vaikka yleensä en ole kuumeessa.

Takaisin