Raskaus ja flunssa

Jälleen iski flunssa ja piti ottaa sairaslomaa. Toivon, että pikkutyyppi kestää sitkeästi tämänkin flunssan.
 
On tää flunssa-aika raskaana kyllä ärsyttävää, kun ei uskalla oikein lääkkeilläkään auttaa (ei kuumetta, mulle ei käytännössä koskaan nouse kuume) oloa. Nyt reilun viikon ollut olo kurja ja väsynyt. Toisaalta pää on niin pökkyrässä ja höntti olo tästä limakalvoturvotuksesta (?) et meinaa kaikki naurattaa, jollei pää ole kipeä. Neuvolath sanoi eilen, et limakalvoturvotus voi pidentää oireiden tuntumista. :meh: Käytän siis jo nenäkannua, sillä mulla on herkät poskiontelot muutoinkin. Hokasin äsken, et mulla on Posivil honey lemon -imeskelytablettia ja nappasin yhden, kun ei sisällä muuta kuin hunajaa ja aromeja (mentolia, sitruunaa ja eukalyptusta). Oli yllättävän raikastava ja piristävä kokemus!
Kävin eilen muutenkin hankkimassa arsenaalia näihin raskausoireisiin apteekista: Dermalogin rasvaisinta voidetta vatsan kuivuneille kohdille, Femiflor-maitohappobakteerivalmistetta lisääntyneeseen valkovuotoon (terkka suositteli näytettä alapäästä ottaessaan) sekä Multivita-omegalive raskaus kalaöljykapseleita vauvalle ja mulle. :happy:
 
Juu, flunssassa... Yskiminen ja limantulo käy jo hermoille. :sad001 lämpöä ei onneksi ollut kuin maksimissaan 37,5 astetta.
 
Täällä myös flunssaisena. Pää ollut tukossa nyt viikon ja ma-ke jouduin olemaan saikulla. Torstaina ja perjantainakin oli vähän sellainen olo, ettei olis kannattanut duuniin mennä. Esimies oli sanonut keskiviikkona työkaverille, että voi olla että joudut vielä huomenna tuuraamaan. Työkaveri oli vaan todennut esimiehelle "että enpä usko, se on tullut ennenkin kipeänä töihin". Hmm... Olis vissiin pitänyt jäädä vielä suosiolla kotiin to ja pe, koska heräsin tänään kuudelta aamulla (mä en siis koskaan herää tohon aikaan vapaapäivinä, yleensä aikaisintaan klo 10) kun oli pää niin tukossa ja täynnä räkää. Nyt pitäis mennä käymään kirjastossa ja kaupassa, mutta kun väsyttää niin samperisti!

Toivottavasti tää menis pian ohi ja samaa toivon myös teille kanssasisarille! :)
 
Mä oon ollut koko viikon töissä, kun ei kuume nouse... Ens viikostakin on tulossa kova viikko. Kokouksia työpäivien päälle ym... Nyt aion kyllä levätä vaan nää kaksi ihanaa viikonlopun päivää! En oikein osaa levätä...
Päätetään yhdessä, että nyt tää lentsu riittää! Eiköhän se sillä lähde (toivotaan kovasti)! :p
 
Mulla oli ensin norovirus ja heti sen jälkeen flunssa. Tosi ärsyttävä yskä edelleen. Ihan törkeet repäisykivut näistä yskän
kohtauksista. Etenkin öisin ihan hirveetä, kun kesken unien herää yskään, ja tuntuu siltä et joku repis sisuskaluja riekaleiksi. Menis nyt jo ohi!

Onko kellään hyviä vinkkejä yskään, tai siis sen hoitoon? Ei auta höyryhengitys, pupu pullo, hunaja tai iso kasa tyynyjä - Yskittää aina vaan. Menee kohta hermo...
 
Mulla taitaa olla iskemässä raskauden eka flunssa. Eilen illalla alkoi kurkkukipu, sama jatkuu nyt ja hieman paleltaa. Kuumetta ei kyllä mittarin mukaan ole.

Tema, tosi kurjalta kuulostaa sun tilanne, en kyllä tiedä noiden vinkkien lisäksi että mitä voisi tehdä. :sad001
 
Mulla oli ensin norovirus ja heti sen jälkeen flunssa. Tosi ärsyttävä yskä edelleen. Ihan törkeet repäisykivut näistä yskän
kohtauksista. Etenkin öisin ihan hirveetä, kun kesken unien herää yskään, ja tuntuu siltä et joku repis sisuskaluja riekaleiksi. Menis nyt jo ohi!

Onko kellään hyviä vinkkejä yskään, tai siis sen hoitoon? Ei auta höyryhengitys, pupu pullo, hunaja tai iso kasa tyynyjä - Yskittää aina vaan. Menee kohta hermo...

Mulla on ihan samanlainen yskä jatkunut yli kolme viikkoa. Öisin tuntuu, että tulen hulluksi yskästä johtuvan unettomuuden vuoksi, kun alkaa heti yskittää, kun nukahtaa. Nukun maksimissaan tunnin pätkiä yskien. En ole myöskään keksinyt mitään muuta keinoa avuksi kuin pastilli suussa nukkuminen, sen avulla pystyn nukkumaan edes kerran-pari sen tunnin pätkän... :'(
 
Täällä kans ollaan oltu flunssassa nyt (taas). Pää täynnä räkää, yskittää ja ilma meinaa loppua. Nyt onneks näyttää et tauti alkaa menemään ohi, mut edelleen tota räkää riittää jostain.. Mää otin iltaisin Bafucin-pastillin(puuduttaa hieman kurkkua ja voi käyttää raskauden aikana) ja se helpotti kurkun kutinaa, yöllä otin kanssa jos meinas yskittää kauheesti.
 
Yskä lähti, kun töissä huollettiin ilmastointi. Oli vaan niin paljon p***aa ilmassa, että taisi johtua siitä.

Nyt on sit kurkku kipee, kun ilmastointi puhaltaa liian kovaa... En vaan voi voittaa. :D
 
Takaisin
Top