Raskaus ja flunssa

Silene

Näppärä viestien naputtelija
Noni, nyt iski sitten flunssa ja ajattelin, että tehdääs nyt sit oma ketju sairastamiselle. Eilen alkoi kurkkukipu ja tänään nenä valuu. Tää on niin peestä :-( Onko kohtalotovereita?
 
Kyllä, mutta mulla on jo voiton puolella. Alkoi samoilla oireilla, lisäksi yskä, heikotus, huimaus, vilun väreet ja siihen päälle vielä tää väsymys.
Kaksi viikkoa kesti. Ekoina päivinä muutaman panadolin voimin, kun olo oli niin karsea.
 
Täällä alkoi ääni lähteä tiistaina ja eilen ei tullut yhtään joten kotona. Muita oireita alkaa näköjään vasta tänään kun nenä valuu. Eilen särki päätä mutta hävisi lopulta itsekseen ilman lääkkeitä. Ainakin tämän päivän kotona siis vielä.. ihanaa kun saa levätä.. :)
 
No voi kuule kyllä!! En tahdo nyt pelotella, mut mulla on nyt tää raju flunssa kestäny 4viikkoo! Kaks kertaa käyny lääkärissä, viimeks eilen. Lisää saikkee vaan ja antibioottikuuri loppuun. Mulla siis myös poskiontelontulehdus. Määräs mulle sitte kaksii eri nenäsuihkeita, kotona lu katoin tuoteselostusta nii luki ettei voi raskaana käyttää... Joten en tod.niitä käytä.
On kyllä siis sitkeempää sorttii tää flunssa.. Kuumetta ei oo ollu. Eikä paranemisen merkkejä :yuck:
 
Mulla on ollu flunssa oireita vähän väliä viime ovulaatiosta asti.. Eli öö neljä(?) viikkoa... Välillä karsea kurkkukipu, ja muutenkin flunssainen olo. Mutta ei tuu kunnolla päälle.. Tulisi, niin pääsis sairastamaan sen pois...
 
Lapsi tuli alkuviikosta kipeäksi niin nythän se on mullaki. Nenä vuotaa ja kauhean äkäinen olo muutenkin. Aamulla iski vielä kauhea pahoinvointi..oli kiva yön näillä kun yön jäljiltä oli ihan tukossa
 
Nyt alkaa vähä flunssan oireet helpottaa, mut sit pahoinvointi lisääntyy sen myötä, kun haistaa paremmin.
 
Mulla oli eilen kurkku kipeä ja tänään nenä valui koko päivän, ja vieläkin flunssaisen kipeä olo, siis älyttömän pahoinvoinnin lisäksi. Kunhan ei nyt kuumetta tulis, kun eka neuvola olis tiistaina.
 
Auttoi muuten hyvin flunssaan se nenänhuuhtelukannu. Pari kertaa päivässä huuhdoin niin nyt ei valu nenä enää:cool05
 
Mulla oli aika pian plussaamisen jälkeen yli viikon kestävä kuumetauti johon kuului nuha, kurkkukipu ja hirvittävä yskä. Kuume nousi 39 asteeseen ja olo oli tosi kurja. Juoksin hysteerisena lääkärissä 4 kertaa sillä maalasin herkkyyspäissäni kauhukuvia mielessäni että alkio käristyy sisälleni.. :/ Panadolia uskalsin syödä ja käytin nenäkannua jolla sain aina hetkeksi oloni helpottamaan. Taudista toipuminen on ollut kovin hidasta, nyt viikon terveenä olon jälkeen alan olla taas voimissani. Voimia kaikille nuhanenille :)
 
En mäkään muuten varmaan ois uskaltanut ottaa, mutta lääkäri ja neuvolantäti vakuutti että panadoli on turvallinen särkylääke.
 
Nyt flunssa iski sitten tännekin :sad001 Kuumetta ei ole vielä ollut, mutta muuten kyllä täydellinen tauti päällä...voihan viikonloppua näinkin viettää X(
 
Jep, flunssa mullakin. Viikko sitten perjantaina sain astmaoireita (yskä, aivastelu, nuha). Yskin koko viikonlopun ja kas, niinhän ne ylähengitystiet ärtyi ja nappasi itselleen räkiksen. Kuiva yskä on jo osittain limaisempaa. Lämpöä/kuumetta on ollut neljänä päivänä, lähinnä iltapäivästä lähtien. Mut tää väsymys ja voimattomuus! En jaksa _yhtään_mitään_! Aamusta oon yrittänyt käydä koiran kanssa pienesti kävelyllä, mut hirveää taapertamista ja vaatinut 1-2 tunnin palautumisen sohvalla... Raskausaikana tuntuu flunssa olevan potenssiin 30 vähintään. :/ 7+6
 
Äh! Täälläkin kurkkukipu nostelee päätään :sad001 en kestä jos taas kipeeksi! Helmikuussa ensin pikkuneiti kipee, sitten itse ja sen jälkeen isukki yski viikon! Nytkö lähti alusta :hungover:
Onkohan mitään haittaa sairasteluista pikkumatkalaiselle?
Jotenki vaan muistan edellisestä keskenmenosta sen että olin hirveessä taudissa samaan aikaan... jäi nii päähän kummiteleen...
Pakko kuitenki koirat lenkittää ja pikkuneitiä hoitaa ni ei hirveesti lepäileen ehdi :arghh:
 
Flunssassa täälläkin! Tää ei kyllä onneksi ole mikään maailmanlopun rutto. Kurkku kipeä ja limaa irtoaa. Luulen että tän aiheutti stressi. Normaalisti sairastan tosi vähän, mutta jos on jotain stressaavaa tapahtumassa (esim. mun häiden alla sairastuin) niin sitten vastustuskyky notkahtaa. Alkuraskauden huolet yhdessä töissä vallitsevaan kiireeseen nosti stressit ylös ja osasin ihan odottaakin että milloin hyppää kaktus kurkkuun. Olen juonut lämmintä marjamehua ja imeskellyt sinkkitabletteja eli samat keinot kuin muulloinkin.
 
Täälläkin ollaan sairaana :sad001 Viimeksi oon sairastanu marraskuussa, että sikäli ihan odotettavissa kun joka puolella kuuluu olevan tautia liikenteessä. Säälittää vaan tuo meidän 2-vuotias, kaksi viikkoa sitten sairastui flunssaan, hyvin oli ehtinyt parantua, mutta nyt sitten yskii ja nokka vuotaa :sad001

Älä hätäile PuLLa83, pienoinen ottaa sen minkä tarvii eikä tiedä tuon taivaallista oli äiti kuin flunssassa tahansa :) Varmasti vain sattumaa tuo keskenmeno samaan aikaan. Nimittäin on ihan oikeasti äitejä, jotka oksentaa 24/7 ja laihtuvat vaan raskauden aikana (ystävä laihtui 10 kiloa raskauden aikana) ja vauva kasvaa hyvin ja voi hyvin syntyessään.. Joten ei siinä flunssat tunnu missään :)
 
Meilläkin oltiin tosi kipeinä vähän aikaa sitten, sekä minä, että meidän 2-vuotias. Silloin googletin myös flunssasta ja alkuraskaudesta ja puolet tuloksista olikin tyyliin, että keskenmeno tulee. Mutta eiköhän se ole turhaa pelottelua. Kova kuume ei kai tee sikiölle hyvää ja sitä tulisi heti alentaa lääkkeillä. Mutta itselle ei ainakaan onneksi noussut kuume vaikka lapsi muutaman päivän kuumeilikin. Ainoastaan mietin kun oli monta päivää todella kova yskä, että jos se kaikki yskiminen saa istukan irtoamaan. :sorry: Kaikkea sitä tuleekin mietittyä. :rolleyes:
 
Ihan alkuraskaudessa olin pahassa flunssassa ja kun lähdin vielä reissuun niin ei meinannut lähteä pois.
Nyt on mies flunssassa, ja minä olen koko viikon saanut nukkua sohvalla :meh:
 
Mä olen ollut jo 2 viikkoa flunssassa. Paranemaan päin jo onneksi. Toivottavasti pian terve. Muu perhekin sairastui mun jälkeen.
 
Takaisin
Top