raskaus ja antibiootit

äippä 2010

Jostain jotain jo tietävä
Pari viikkoa kestänyt flunssa on muuttunut poskiontelotulehdukseksi. Lääkäri määräsi amoksilliinia ja vakuutti antibiootin olevan turvallinen, samoin vakuutteli myös proviisori apteekista. Onko muilla kokemuksia antibiooteista raskausaikana?
 
Mä olen joutunut nyt raskausaikana kaksi kertaa kuurille. Eka oli keuhkoputkentulehdus, johon söin Ermysin-kuurin ja nyt pari viikkoa sitten tulehtui viisaudenhammas ja siihen sain V-Pen megan. Kummastakaan ei ole ainakaan tähän mennessä ollut mitään näkyvää / tuntuvaa haittaa, päinvastoin. Neuvolassakin ihmettelivät, miksi tt-lääkäri viivytteli tuon keuhkoputkiantibiootin kanssa kun nykypäivänä on kuulemma vaikka kuinka paljon raskaana olevillekin sopivia lääkkeitä.

Tuo viisaudenhammas olikin typerä juttu, menin tarkastukseen kun kerran erikseen raskauden takia kutsuivat ja siellä onnistui sorkkimaan niin sopivasti tuonne taakse, että viisuri tulehtui. Sanoi vielä siinä tarkstuksen yhteydessä, että näyttää oikein rauhallisilta nuo kaikki eikä mulla niiden kanssa olekaan mitään ongelmia ollut...
 
Takaisin
Top