Raskaus ja alkoholi

Join molempien raskauksien aikana joitakin alkoholittomia oluita, jotka eivät tosiasiassa täysin alkoholittomia olleet, vaan 0,5%. En usko, että tällaisesta määrästä harvoin käytettynä on haittaa, kysyin vielä neuvolastakin mistä sanottiin että totta kai saa juoda. Voimakkaampia juomia ei ollenkaan.
 
Ei ollenkaan.
Olen kyllä raskaana ollessa joskus jonkun yksittäisen alkoholittoman oluen juonut, mutta en mene vannomaan onko ne varmasti ollut kaikki täysin 0,0%
 
Ei ollenkaan. Vahingossa join puoli pulloa 0,5% olutta, kun en tajunnut selittää alkoholitonta pyytäessäni, että alkoholiton tarkoittaa alkoholitonta... Simaa taisin juoda pari lasillista vappuna.
 
En juo ollenkaan, en edes niitä holittomia, kun maun takia juon mieluummin muita juomia. Samaa mieltä muiden kanssa näistä simoista ja puolenprosentin holittomista. Sitä taas en ymmärrä yhtään, miksi raskaanakin pitäisi sitä alkoholia saada...
 
Ehdoton ei promilleille. Alkoholitonta viiniä olen ottanut yhden lasillisen, mutta jälkikäteen mietin että mitäpä jos siinä kuitenkin olisi ollut jotain promilleja. Tosin aika marjamehulta se maistui ja pullon kylki mainosti 0%.

Tuntui myös aika hurjalta lukea yhden raskausviikkoaiheisen sivuston näkemys alkoholiin, siinä mainittiin että saunaolut tai lasi viiniä on ok silloin tällöin. Ei istu mun pirtaani, siis promillepitoisten juomien nauttiminen. Alkoholittomat oluet ja viinit eri asia.
 
Mielestäni sima on ok ja sitä olen raskaana juonut. Sitähän saa lapsetkin juoda kunhan on oikein tehty. Mutta kaikkeen "oikeasti" alkoholipitoiseen nollatoleranssi. Ei onnittelumaljoja, ei saunaoluita (tai siidereitä), ei viinilasia ruuan kanssa. Ei edes kulausta miehen lasista.
 
Mitenkäs sitten alkoholi yritysaikana? Oletteko olleet täysin holittomia jo yritysaikana? Minun tulee hyvin harvoin alkoholia juotua, mutta nyt tässä kuussa on ollut eräs tilaisuus jossa join useita annoksia illalla. Jälkikäteen mietin, että JOS tässä kuussa tärppäisikin niin onko tuo ”alkoholi-ilta” osunut aikaan ennen ovista vai jälkeen, en tiedä mutta vähän tuli ikävä fiilis jos hedelmöittymisen jälkeen olisi tullut juotua.
Mitä mieltä olette, onko ylireagointia ressata tälläistä? Viini-iltaa ennen plussaa?
 
Mitenkäs sitten alkoholi yritysaikana? Oletteko olleet täysin holittomia jo yritysaikana? Minun tulee hyvin harvoin alkoholia juotua, mutta nyt tässä kuussa on ollut eräs tilaisuus jossa join useita annoksia illalla. Jälkikäteen mietin, että JOS tässä kuussa tärppäisikin niin onko tuo ”alkoholi-ilta” osunut aikaan ennen ovista vai jälkeen, en tiedä mutta vähän tuli ikävä fiilis jos hedelmöittymisen jälkeen olisi tullut juotua.
Mitä mieltä olette, onko ylireagointia ressata tälläistä? Viini-iltaa ennen plussaa?

Mun yritysajat ei oo olleet kovin pitkiä. Alkoa käytän normaalisti ehkä kerran 1-2 kuukaudessa. Olen juonut menkkojen ja ovulaation välissä. En tiedä jaksaisinko olla niinkään tarkka, jos yrittäminen kestäisi pidempään.

Aina varmasti parempi ja varmempi olla kokonaan ilman, mutta en mä tuosta nyt hirveetä ressiä ottais, koska minkäs sille enää tekee. Ja kuinka moni juo ennen plussaa, kun ei tiedä edes koko raskauden mahdollisuudesta.
 
Mitenkäs sitten alkoholi yritysaikana? Oletteko olleet täysin holittomia jo yritysaikana? Minun tulee hyvin harvoin alkoholia juotua, mutta nyt tässä kuussa on ollut eräs tilaisuus jossa join useita annoksia illalla. Jälkikäteen mietin, että JOS tässä kuussa tärppäisikin niin onko tuo ”alkoholi-ilta” osunut aikaan ennen ovista vai jälkeen, en tiedä mutta vähän tuli ikävä fiilis jos hedelmöittymisen jälkeen olisi tullut juotua.
Mitä mieltä olette, onko ylireagointia ressata tälläistä? Viini-iltaa ennen plussaa?
Esikoista tehtiin aikoinaan melkein viisi vuotta hoitoineen ja keskenmenoineen. Aika pitkä aika olis ollut elää "mitä jos oon raskaana" elämää. Joten käytiin kyllä baarissa silloin tällöin, ei hoitokierrossa tosin tietenkään, mut noin niinku muuten. Enkä kyttäillyt et oliko nyt ennen vai jälkeen oviksen.

Mun mielestä raja menee siinä kun normaalikierrolla varustettu ihminen huomaa menkkojen jääneen pois ja saa positiivisen testin. Sit on tietysti niitä joilla ehkäisy pettää tai kierrot on epäsäännölliset eikä ole mitenkään tienneet raskaudestaan ja ehkä juoneet sitten kerran tai pari. En pidä sitä tarkoituksellisena dokaamisena. Toi raskaudesta tietoisena oleminen ja alkoholin nauttiminen on se yhdistelmä mitä en vaan pysty käsittämään. Samoin kuin odotusaikana tupakointi.
 
Minä join esikoisen aikaan ensimmäiset 9vk. En siis tietenkään koko aikaa, vaan silloin tällöin annoksen, ja yhdet humalatkin.
En tiennyt olevani raskaana, koska menkat tulivat ihan ajallaan. Olivat normaalia niukemmat, mutta olin aloittanut uuden stressaavan työn, joten en tietenkään osannut arvata olevani raskaana. Samoin muut pienet oireet meni stressin ja väsymyksen piikkiin. Morkkis on, mutta mistäpä olisin osannut arvata :dontknow
Onneksi terve lapsi tuli, eikä ainakaan tässä 6 vuoden aikana merkkejä vahingosta ole :Heartred

Samoin kuopuksen plussasin aikanaan pari päivää vapun jälkeen, ja vappuna olin juonut alkoholia. Neuvolassa tästä sanoin, mutta ihana neuvolantäti rauhoitteli, että ei mitään hätää. En ole tiennyt asiasta, ja raskaus oli niin alussa ettei alkio ollut yhteydessä verenkiertoon :)

Alko täysi nolla raskauden aikana. Samoin tupakointi. En ymmärrä heitä, jotka jatkavat näitä perustellen sen sillä, että se lopettamisen aiheuttama stressi on vauvalle pahempi.

Omalla kohdalla mieskin on juonut raskaudet alkoholittomia :)
Itsellä menee silloin tällöin alkoholiton siideri saunajuomana. Mutta monesti tulee sekin korvattua ihan vaan limulla :grin
 
Ei ollenkaan, Eikä mikään ongelma koska muutenkin juon alkoholipitoisia juomia todella harvoin. Ehkä kerran kesässä kun käy terassilla. En oo ikinä osannut ostaa kotiin muutamia saunasiidereitä, ei oo osannut nauttia niistä. Juon mielummin jotain smoothieita, mehuja tai toisinaan herkkupäivänä limua.
 
Mitenkäs sitten alkoholi yritysaikana? Oletteko olleet täysin holittomia jo yritysaikana? Minun tulee hyvin harvoin alkoholia juotua, mutta nyt tässä kuussa on ollut eräs tilaisuus jossa join useita annoksia illalla. Jälkikäteen mietin, että JOS tässä kuussa tärppäisikin niin onko tuo ”alkoholi-ilta” osunut aikaan ennen ovista vai jälkeen, en tiedä mutta vähän tuli ikävä fiilis jos hedelmöittymisen jälkeen olisi tullut juotua.
Mitä mieltä olette, onko ylireagointia ressata tälläistä? Viini-iltaa ennen plussaa?

Ihmismieli on usein herkästi stressaavainen, mutta en usko että vauvalle on syntynyt vahinkoa, jos satuit juomaan vähän ovulaation jälkeen. Siis vaikka siinä kierrossa olisi sattunut tärppäämään. Varmaan on jo selvinnyt, kummin kävi.

Itse join yritysaikana satunnaisesti. En kuitenkaan enää kun seuraavat kuukautiset oli lähellä (tai saattoi olla vaihtelevalla kierrolla).
 
Takaisin
Top