Raskaus ja 3-vuorotyö

Millie78

Jostain jotain jo tietävä
Onko täällä 3-vuorotyötä tekeviä? Meinaatteko tehdä kuin pitään yövuoroja? Lääkärit suosittelevat jättämään pois, mutta missä vaiheessa?
Minulla nyt 2 yötä peräkkäin, joista toinen jo tehty. Viime yö oli ihan kauhea! Mulla oli tosi huono olo, enkä ole riittävästi tänään saanut nukuttua. Ensi yö pelottaa, että miten siitä selviän. Väsymys, pahoinvointi, päänsärky ja vatsaoireet ihan järkyttävät! Jaloissa kovasti suonenvetojakin pitkin yötä. Ja uutena oireena närästys. Eipä ole aikaisemmat raskaudet näin runsas oireisia ollut... tai sitten johtuu siitä, että en enää ole nuori tyttönen
 
Mä tein yhtä yötä harvakseltaan niin pitkään kun jäin sairaslomalle äitiyslomaan saakka... Yhden yön juuri jaksoi tehdä, mutta se valveilla pysyminen toisessa yössä oli alusta saakka niin hankalaa että siitä luovuttiin
 
Mä luovuin heti yövuoroista... väsymyskin on niin valtava että potilasturvallisuus vaarantuisi :pale
 
Mä tein viimeiset yövuorot joulukuun alussa. 3 yötä ois ollu, 2 pystyin valvomaan, joten jätettiin ne sit suosiolla heti pois. Mahdottomalta se tuntuu, kun ei mitään piristeitä voi käyttää. Ennen meni kuitenkin aika monta Red Bullia yössä.
 
Yövuoroista tälläerää selvitty! :dance011
Toinen yö oli huomattavasti parempi kuin ensimmäinen. Paha olo oli vain hetkittäistä eikä läheskään yhtälailla lamaannuttavaa. Ensi viikolla ja sitä seuraavalla olis taas yöt ja aina 2 kerrallaan. Pitää katsoa miten rytmi kääntyy takaisin nyt ja jutella esimiehen kanssa asiasta.
 
Mahtavaa kun tämä toinen yö oli helpompi! :)
Jossain mielestäni oli ettei kovin pitkään suositeltaisi tekemään yövuoroja, mutta eiköhän sekin ole ihmisestä kiinni :)
 
Lääkäri kehoitti kriittisesti kuulostelemaan, mitä kroppa tuumaa öistä. Mä muistelisin, että viimeistään puolivälissä suositeltaisiin yövuorojen lopettamista. Olen kyllä kuullut joidenkin tekevän öitä viimeiseen asti.
Minä aion ehdottaa ainakin vähentämistä puolella seuraaville listoille, jos neuvola lääkäri ei ole eri mieltä
 
Mulla ekat yövuorot vasta edessä ja vähä pelottaa et kuin käy :D ennen ei ole ollu mitään ongelmaa mutta nyt kun joka ilta nukkumassa n.klo23 ni miten ihmeessä pysyn hereillä läpi yön :D :D meillä vielä ollaan yksin yövuorossa ni ei ole ketään kuka herättelis jos sattuu tipahtamaan :D :P
Onneks olen esimiehille nyt kertonut raskaudesta ja myös tästä väsymyksestä ni sanovatkin että jaksamisen mukaan mennään :)
 
Takaisin
Top