Raskaudesta palautuminen, synnytyksestä toipuminen ja äidin jaksaminen

Synnytyksestä nyt kolme viikkoa ja kolme päivää. Painoa edelleen reilusti pudotettavana, ainakin 8 kiloa. Alapää ei ole enää niin kipeä, mutta muuten on kyllä kunto nollassa. Selkä- ja vatsalihakset ihan hakusessa. Pakko pitää lenkillä tukivyötä. Ja nuo lantionpohjan lihakset... toipuuko ne ikinä? En todellakaan saa niihin sellaista tuntumaa kuin ennen synntystä. Vessassa käydessä en pysty katkaisemaan virtsasuihkua (sairaalassa sanoivat, että kannattaa testata). Sentään ei tule pissat housuihin kävellessä tms. Edelleenkään en uskalla hyppiä tai juosta, kun tuntuu siltä, että sisuskalut hakevat vielä paikkaansa. Yöhikoilut jatkuu, vaikkakin vähän lievempinä. Vatsanahkaa olisi vaikka muille jakaa. Tuleekohan musta enää ikinä ihmistä?
Tasse! Kyllä susta tulee vielä ihminen:happy: Täsmälleen samoja ajatuksia oli mullakin ja on vähän vieläkin. Nyt viides synnytys just takana ja kyl se siitä, usko pois. Menee oma aikansa, mut mulla ainakin se muutosten kestäminen henkisesti on paljon rankempaa kuin mitä ne fyysisesti onkaan. Paljon tsemiä sulle!! Ja mulle. Ja meille..
 
Ihanaa kun näin 5 viikkoa snnytyksestä alkaa kroppa tuntua omalta :Heartred Jälkitarkastus on 29 pv. jos sen jälkeen alkais elää normaalia elämää, vaikka oon kyllä mennyt ja tehny niin paljon kuin kunto salli :)
 
Noniiin... alkais olla itsellä ajankohtaista aloitella taas seksielämää ja jälkitarkastus vasta 1.9. Nyt on siis 3vkoa synnytyksestä.

Jännittää pirusti, mutta ei kai siinä muuta kuin liukkaria ja malttia?! Onko muita vinkkejä tai ajatuksia / kokemuksia?
 
Mitä olette mieltä, mulla alkanut menkkamainen suht niukka vuoto. Nyt toista päivää.

Jälivuoto oli jo loppu viikoksi jos ei kahdeksi.

Onko nämä jo menkat vai jälkivuotoa? Uskaltaisko tamponia käyttää?

Mulla on tosi voimakas hormoni toiminta etten menkkoja ihmettelis vaikka täysimetän.

:bookworm::anyone
 
Paha sanoa. Itsellä vähän sama tilanne. Täytynee kysäistä neuvolasta. Esikoisen jälkeen mietin samaa ja ilmeisesti tuli menkat, koska loppui muistaakseni aika nopeasti ja sitten tulikin säännöllisesti menkat, vaikka täysimetin. Mielenkiintoista, koska muuten mulla ei säännöllistä kiertoa ole.
 
Takaisin
Top