Raskaudesta kertominen

Siskolle ja ystävälle olen kertonut. Ja töissä oli pakko kertoa alkuviikosta, kun sairaslomatodistuksessa diagnoosina määrittämätön raskausoksentelu. Sinänsä nyt helpompi ottaa kevyemmin luvan kanssa töissä sitten kun seuraavan kerran olen työkuntoinen. Varmaan muuten tulee vähitellen kerrottua asiasta kun näkee ja asia tulee luontevasti esille. Joskin maha niin turvonnut, että siitäkin voisi jo todeta mun olevan raskaana
 
Mullakin vatsa jo pullottaa vaikka vasta 9 viikkoa tulee täyteen:Grimacing Face: onneksi tehdään vielä etätöitä niin ei oo tarvinnut näyttäytyä työkavereille.

Äidille, siskolle ja yhelle hyvälle kaverille olen kertonut. Odottelen lääkärineuvolaa, sen jälkeen kerron varmaan töissä jos vauvalla on kaikki ok.
 
Ensimmäiseksi kysyn: missä vaiheessa noille isommille lapsille voi kertoa? En haluaisi ennen nt-ultran, mutta varsinkin meidän 8-v. on vähän huolestuneen näköinen, kun äiti yökkäilee täällä..

Mä oon kertonut jo muutamille ystäville ja meidän molempien vanhemmat tietää. Yksi syy on, että valittelin viime viikolla somessakin olevani kipeänä, niin ihan läheisimpien ystävien lisäks oon vastannut rehellisesti parille kaverille, jotka on vointia kysynyt. Samasta syystä nyt jo myös noille vanhemmille kerrottiin, ettei huolehdi.

Töissä en haluais kertoa vielä, mutta jos tää pahoinvointi jatkuu, niin ehkä parempi vain selittää, miksen oo täydessä iskussa.
 
Lapsen ikä ja varmasti kokonaistilannekin vaikuttaa siihen, milloin kertoisin raskaudesta hänelle. Meillä 5- ja 4-vuotiaat ja heille tarkoitus kertoa varmaankin nt ultran jälkeen. Yritetään salata asia sinne asti vaikka varsinkin toinen heistä on tosi huolissaan, kun äiti oksentaa ja on sairas. On yritetty selittää ettei ole mitään vakavaa ja äiti paranee kyllä, mutta sen huolen näkee lapsen silmistä. Ja silläkään ei vielä heille kerrota, että sitten asian tietää kaikki koska he kyllä huolehtivat vauvasta tiedottamisen
 
Meidän pienestä ei tiedä vielä kun pari mun instakaveria, jotka ei ole tältä paikkakunnalta edes :D
Odotellaan tuonne 12 viikkoa lähemmäs ennenku kerrotaan. Sit tarvii viimeistään jo kaitsijaa muksuille kun on nt-ultra yms.. vähän niinku pakko kertoa.
 
Neuvolalääkärissä kaikki ok ja aiotaan kertoa huomenna anopille. Yritetään saada esikoinen sanomaan jotain tyyliin "minusta tulee isoveli".

Ehkä ootan vielä nt-ultraa ennen kuin töissä kerron.
 
Neuvolalääkärissä kaikki ok ja aiotaan kertoa huomenna anopille. Yritetään saada esikoinen sanomaan jotain tyyliin "minusta tulee isoveli".

Ehkä ootan vielä nt-ultraa ennen kuin töissä kerron.
Mä kerroin esikoisesta pomolle joskus 8vk hujakoilla kun oli aggressiivisia asiakkaita osastolla, työkavereille viikolla 20 kun en saanu enää mahaa piiloteltua yli-ison työtakin alle :D
 
Musta tuntuu et anoppi aavistelee kun en oo tupakoinu enää sen nähden.. (poltin pari tupakkaa päivään ja loppu kyllä ennen plussaa jo siihen koronaan se polttaminen).
Meidän mutsi oli ihan kuutamolla et ei hajuakaan sillä vielä ainakaan..
 
Me tehään vieläkin etätöitä niin on helppo piilotella mahaa työkavereilta. Kohta kyllä varmaan pomolle kerron. Onneks pomo on itse myös äiti ja hänen kuopus on melkein samaa ikää kuin meidän esikoinen. Sieltä heruu yleensä sympatiaa kaikissa murheissa :) oisko nyt se 30 viestiä täynnä:tears:
 
Läheisimmät tietää. Muille kerrotaan vasta paljon myöhemmin.
 
Me kerrottiin tuleville isovanhemmille heti varhaisultran jälkeen. Sen jälkeen ollaan kerrottu muutamille läheisimmille kavereille. Muuten varmaan odotetaan siihen asti, ettei asiaa voi peitellä. Toki etätöissä vatsaa on muutenkin hankalampi huomata Katsotaan sitten, kun asia tuntuu ajankohtaiselta.
 
Mä oon kertonut osaltani kaikille, ketkä tiesivät yrityksestä, eli muutamalle kaverille ja mun äidille. Lisäksi miehen perheelle kerrottiin jo aika aikaisin, ja mun veljelle kun sattumoisin hänenkin perheessä odotetaan. Muille ei oikein ookkaan mitään kiirettä tai tarvetta kertoa :)
 
Perheet tietää, kerrottiin varhaisultran jälkeen eli melko aikaisin, muuten vain pari ystävää ja pari työkaveria sekä esimiehet tietää. Töissä kyllä maha pullottaa työvaatteissa jo niin että ihmettelen jos eivät jo arvaile hiljaa mielessään :No Evil Monkey:
 
Kerrottiin eilen miehen 10v lapselle. Pieni alkushokki oli, mutta sen jälkeen tuntunut olevan kyllä innoissaan, halusi dopplerilla kuulostella sykettäkin ja nt-ultran kuvia ihmeteltiin yhdessä 🥰 Ei enää muutenkaan jaksa pahemmin salailla, perheille ja suurimmalle osalle ystävistä ollaan kerrottu. Töissä tietää muutamat työkaverit ja esimies.
 
Takaisin
Top