Raskaudesta kertominen

Nomparella

Silmät suurina ihmettelijä
Kenelle ja miten olette kertoneet raskaudesta? Missä vaiheessa raskautta? :)

Ensimmäisenä itse kerroin miehelle, kun tulin vessasta käden täristen ulos :D Oltiin reilu kuukausi edeltävästi jätetty pillerit pois ja odotettiin, että raskautumisessa olisi kestänyt kauemmin. Kun menin tekemään testiä, halusin varmistaa, että voisin ottaa lasi kuohuvaa ensimmäisen kesälomapäivän kunniaksi. Kuohuva vaihtui alkoholittomaksi :D

Siskolle ja äidille kerroin pari viikkoa plussasta myöhemmin nähdessämme. Molempina kertoina kiertelin asiaa hämmennyksissäni niin kauan, että tiesivät, mistä on kyse. Vastaanotto oli iloinen :Heartred
Mies halusi myös kertoa anopille aikaisessa vaiheessa, joka ei oikeastaan kommentoinut raskautta muutoin kun alkoi puhumaan omasta raskausajastaan :D Muutama läheisin ystävä myös tietää.

Aiomme odottaa suuremmalle porukalle kertomista nt-ultran ja neuvolan yli ainakin, vaikka olen aikamoinen massusilittelijä ja raskaushöpertynyt :happy:

Olisi ihanaa jo fiilistellä raskautta ilman salailua, mutta on tämä oma hykertelykin ihan hauskaa :Heartred
 
Täälä on kerrottu miehen lisäksi omalle äidille, tädille, mummille sekä anopille. Töihin kun palaan kahden viikon kuluttua, aijon kertoa työnantajalle koska neuvola käynnit, ultrat ja 2 x sokerirasitus on työaikana. ( 2 x sokerirasitus koska edellinen vauva oli yli 4,5kg :wink ). NT ultran jälkeen kerron työkavereille, sillä läheinen työkaveripiiri. Toisin en ihmettele jos huomaavat sen jo ennen. Sen jälkeen en oikein tiedä haluanko ihan heti kertoa isommin kenellekkään, ennenkuin alkaa näkyä massua. :angelic:
 
Miehelleni kerroin samana päivänä kun tein testin. Kahdessa edellisessä raskaudessa oon heti laittanut viestin hänelle että oon raskaana! Nyt kolmannen kohdalla oli malttia ja odotin että illalla oli kotona ja lapset oltiin saatu nukkumaan :D muille ei vielä olla kerrottu. Nyt to on ultra. Sitten kerron mun veljelle ja mies varmaan sen vanhemmille ja siskolle. Mulla ei oo hyvät välit omiin vanhempieni joten kiire ei ole heille kertoa, kuitenkin ennen kuin somessa kailotan kaikille. Ja töihin ilmoitan sitten torstaina myös.
 
Mun oli jotenkin tosi vaikea kertoa raskaudesta, ees miehelle, kun ollaan oltu vasta muutama kuukausi yhdessä ja sillä on jo pari lasta. Tuli tuo raskaus vähän yllätyksenä ja vieläkään en tiedä miten suhtautua, kun jotenkin se vaan ei tunnu todelta (vaikka melkeen kaikkia mahollisia oireita onkin).
Mietin pitkään, että miten ja missä siitä kerron, kun tuntu jotenkin hankalalta vaan möläyttää sitä asiaa, vaikka muuten möläyttelen kaikki asiat vähän liiankin suoraan :grin Sit yks yö oli vähän kipuja niin oli pakko herättää ukko ja kertoa sille.
Miehen lisäksi tietää yks kaveri, oli vaan pakko saada puhua jollekin siitä asiasta.
En vielä haluaisi hirveän monelle asiasta kertoa kun jos kaikki ei ookaan hyvin. Enkä mä todellakaan halua, että ihmiset tulee sitten surkuttelemaan mulle, jos jotain käykin. En kestäis sellasta ollenkaan. Ultrassakaan ei ole päästy vielä käymään (ei oo rahoja yksityiselle niin pitää ootella aikaa).
Töissähän sitä pitää sit jossain vaiheessa kertoa asiasta, jo senkin takia kun siellä joutuu kaikenlaisiin kiinnipitotilanteisiin jne. Eikä ehkä viitsis semmosiin painimatseihin sit masun kanssa lähteä.
 
Miehelle menin kertomaan heti testin tehtyäni tikku kädessä. Joillekin ystäville kerroin myös varsin nopeasti. Perheelleni vihjailin asiaa myös hyvissä ajoin, mutta eivät ottaneet vinkistä vaaria. Isäni ja äitini sai tietää ennen nt-ultraa, veljeni sitten ultrapäivänä (elleivät olleet onnistuneet päättelemään asiaa vaikka eivät mitään sanoneet). Vähän etäisemmille en ole vielä kertonut enkä someen. Paitsi tietenkin tänne ja täältähän minut voi helposti tunnistaa. Miehen vanhemmat ei myöskään vielä tiedä. Isälleen mies on kai kertomassa kun seuraavan kerran soittelevat. Anopille ei ole mitään kiirettä kertoa, sen verran ikävästi käyttäytyi kun odotettiin esikoista. :meh:

Esikoisesta ei kerrottu juuri kenellekään ennen ultraa, nyt haluttiin kertoa aiemmin.
 
Mä soitin heti testin jälkeen siskolle hysteerisena. Mies nyt toki tietää heti alusta asti. Omalle äidille kerroin varmaan viikolla 6 ja sanoin että vaikka jotain sattuisi kertoisin senkin niin en nää syytä salata häneltä. Myös äitipuoleni tietää.. Olen hänen kanssa läheinen ja hänelle usein kerron asiat.

Muut saa kuulla sitten kun nt ultra on ollut pikku hiljaa.. Ei ole kiire kuulutella asiaa missään. Töihin kerron sitten kun on pakko, aloitan siis aivan uuden työn.
 
Tehtiin testi miehen kanssa yhdessä. Äidille kerroin kun tuli plussaa. Pari kaveria tietää myös ja toinen työnantaja. Näki kun oli huono olo... Miehen vanhemmiille ja siskolle kerrottaan kun ollaan käyty ultrassa. Ärsyttää kun joutuu valehtelemaan anopille koko ajan. Tämän hänelle ensimmäinen lapsenlapsi. Halutaan varmistaa että kaikki on kunnossa ja on jotain mitä näyttää.
 
Tehtiin yhdessä testi, joten molemmat ollaan tiedetty yhtä kauan. Muutama läheinen ystävä tietää, kun juhannuksena oli pakko kertoa ettei tuu ihmettelyjä, ja että voitiin varmistaa sekä mun että vauvan hyvinvointi erikoisissa olosuhteissa :angelic:

Perheille kerrotaan vasta ultran jälkeen tässä parin viikon sisällä. Olen teettänyt valmiiksi kauniit kortit, joissa on viittaus tuleviin isovanhempiin :happy: Niiden rinnalle meillä on ostettuna mm. kuohuviiniä, jota saavat sitten poksautella kun tiedämme kyseessä olevan iloinen asia kaikille :Heartred

Töissä kerron vasta kun on pakko. En halua enkä tarvitse erikoiskohtelua, niin parempi kun tietävät vasta kun housut ratkeavat :biggrin
 
Takaisin
Top