raskaudesta kertominen

hemunen

Silmät suurina ihmettelijä
Hei! Ootte varmaan jo kertoneet raskaudesta jollekin "ulkopuoliselle"? Milloin kerroitte (esim. viikot)? Kenelle? Miten? Mikä oli suhtautuminen/reaktio?

Kaikkea muutakin tähän liittyvää olisi kiva kuulla :)
 
justiinsa tässä liimailin kortteihin ultrakuvia (siis kopioita toki). Muutama läheinen ystävä on tiennyt, mutta ensiviikolla sitten postissa saavat sukulaiset kuvan. :)
 
Mä oon kertonut mun vanhemmille, siskoille ja lähimmille ystäville. Mies halusi että kerromme vasta np-ultan jälkeen, mutta enhän mä pystynyt olla kertomatta.. :D Mieheni äiti arvasi yhdissä alkoholipainoitteissa juhlissa raskauden ja tuli sitä suoraan kysymään, niin myönsin asian. :) Miehen sisaruksille ja muille sukulaisillemme olisi tarkoitus kertoa seuraavan viikon aikana. Kaikki tähän mennessä olleet iloisia puolestamme ja varmasti loputkin on, kun tietävät kuinka paljon tätä lasta olemme toivoneet. :)
 
Itse olin ajatellut, että np-ultran jälkeen voisi kertoilla omille ja avopuolison vanhemmille. Eilen sitten oli se np-ultra ja en tiedä olenko valmis kertomaan vieläkään :D Tilanne on se, että viikonloppuna nähdään kuitenkin molempien vanhempia niin kai se pitäisi saada asia sanottua, jännittää! Toki mielestäni on hyvä, että saavat tietää tässä vaiheessa, mutta haluaisin kuitenkin etteivät ehdi huudella asiasta kaikille ennen kuin itse on saanut kerrottua niille kenelle haluaa..

Pari arvailua on tullut siitä syystä että en ole alkoholia juonut seurueessa missä muut juovat, mutta arvailut ovat kuulostaneet lähinnä siltä kuin vitsailisivat asioista niin ei ole tarvinnut kommentoida mitään laughing7
 
Me kerrottiin vanhemmille ja mun siskolle jo aika alussa, muutamalle hyvälle ystävälle myös aika pian sen jälkeen. Lisäksi muutama muu läheinen kuuli jo vähän ennen np-ultraa ja nyt 14+0 en ole enää asia erityisesti salaillut jos olen nähnyt hyviä ystäviä/sukulaisia mutta ei olla lähdetty asiasta tiedottamaan. Kaikilta on tullut onnitteluja, anoppi jo hössöttää mutta jonkin verran varovaisuutta huomaan myös omissa läheisissä. Meillä tämä on nyt toinen yritys ja nämä samat läheiset tietävät mitä käytiin ekalla kertaa läpi, niin tietävät että ollaan nyt varovaisesti liikenteessä. Musta on ollut luontevaa kertoa niille läheisille raskaudesta jo alkuvaiheessa, kenen kanssa muutenkin surut ja ilot jaetaan ja joista on tarvittaessa tukea sitten jos huonosti menee.
 
molempien vanhemmille ja sisaruksille kerrottiin ku viikkoja oli 8 jotain. mun isä sit ei osaa pitää suutaan kiinni aina, niin muutama muu on sitten kuullut asiasta. mut muuten np-ultran jälkeen en oo sillai peitellyt vaan kerotnut kun joku tutava/sukulainen tullut kylään/menty kylään. Töissä en olekaan ollut yli vuoteen, ja sinne ajattelin sit mennä kertomaan kun mahaa kunnolla näkyy, et varmaan siinä puolen välin tuntumassa. etten tulekaan vuona 2015 töihin takaisin vaan sit joskus hamassa tulevaisuudessa. mieskään ei ole vielä töissä kertonut.
 
Meillä kerrottiin anopille heti kun testitulos saatiin, muille perheen jäsenille about viikkoa myöhemmin (7+5) ja viikolla 9 avoimesti kaikille tuttaville. Mun oli tavallaan pakkokin ottaa asia töissä puheeksi heti alussa, kun työni puolesta olisin joutunut kantamaan ja nostelemaan melko painaviakin kuormia ihan päivittäin ja kertomalla tilanteen sain heti luvan jättää nostelut muille :)
 
Takaisin
Top