Raskaudesta kertominen

Täällä kerrottiin vanhemmille ja läheisille ystäville aika pian plussaamisen jälkeen, joka siis tapahtu aika pian menkkojen pois jäämisestä. Omalle rotufoorumille jossain vaiheessa laitoin tiedon ja nyt sitte fb:ssä tänään ultran jälkeen pamautin että toinen pulla uunissa. ;)
 
Täällä tietää lähimmät ystävät ja melkein kaikki sukulaiset... 
Mites muilla työssäkäyvillä , joko olette työpaikoilla kertonut raskaudesta? Jos ette, milloin olette ajatelleet asian paljastaa? 
Itse en ole vielä töissä kertonut, lähinnä siksi että olen uudessa työssä vasta kuukauden päivät ollut, enkä heti kehtaa pamauttaa moista uutista. Mutta nyt on alkanut tuntumaan että kohta on vissiiin pakko jo kertoa ku työni on erittäinen fyysisesti raskasta työtä (jopa ei-raskaana olevalle) ja maha kasvaa jo täyttä päätä tuossa :) Pitää pyytää jossain vaiheessa kevyempiä hommia.. Onneksi eivät työssä huomaa kasvavaa mahaa kovin helposti kun on löysä työpaita päällä ;)
 
Meillä töissä oh tietää, tiesi jo meidän hoidoista, joten oli luonnollista kertoa, että tärppäs:) Ollaan jonkun verran jouduttu sumplimaan vuoroja ja miettimään yhdessä joidenkin potilaiden (esim.infektiopot.) hoitamista... Mun mielestä on jotenkin helpottavaa kun pomo tietää. Ylihuomenna on np-ultra, sitten ollaan taas viisaampia, että onhan kaikki edes hyvin... Jännityksellä odotamme...
 
Mun oli tarkotus kertoa viikonloppuna porukoille, mut sitten niitten naapuri ilmaantu paikalle ni jäi sanomatta. Iskä siis on myös mun pomo :) Eli kun se saa tietää ni sitte tietää kyllä töissäkin koko porukka seuraavana päivänä :D Pitäs tässä vissii pikkuhiljaa alkaa kertomaan kun olis kaikkia lomajärkkäilyjä sun muuta mitä pitäs hoitaa, ettei tarvii kuukaudeks mennä helmikuussa töihin ja jäädä sitte heti taas äippälomalle :)
 
Muakin kiinnostaa ootteko kertoneet asiasta jo töissä? Mä ajattelin et odottelen vielä vähän aikaa, mut nyt viikonlopun aikana on maha pompsahtanut kunnolla ulos ja tuntuu ettei tätä kauaa pysty enää piilottelemaan. Toinen kun on tulossa aika lyhyellä välillä niin näyttää massu pyöristyvän aika nopeesti! :)
 
Mä olen tähän mennessä kertonut muutamalle parhaalle ystävälle sekä siskolleni. Myös kummankin vanhemmat tietäää. Haluttiin odottaa NT ultraa ennenkuin kerrotaan enempää. En varmaan olis kertonut nyt tietäville kaikille ystävillekään, jollen olis ollut heidän kanssaan risteilyllä kuukausi sitten. Tai ei mun heillekään tarvinnut edes kertoa... olin hakemassa lippuja kun kaverit (6) tuli paikalle ja huomasivat että mulle oli ostettu terminaali pubista oluen sijaan limu odottamaan pun paikalle tuloa. Ei siinä olis enää selittelyt auttaneet ;-)
No ei se haittaa, nämä kaikki on niin läheisiä ystäviä että olin kertonut heille jo kahdesta epäonnisesta raskaudestakin aiemmin.
Töissä en ole vielä kertonut. Ensi viikolla tulee 16 viikkoa täyteen ja mulla on neuvola. Jos siellä on kaikki vielä hyvin, kerron töissä. Kauhean pitkään tätä ei kyllä voisi enää salatakaan. Kyllä mullakin maha jo näkyy. Onneksi vaatekaapissa on paljon löysiä paitoja... 
 
Meillä tietää jo lapset ja sukulaiset. Miehen lapset ovat kertoneet äidilleen joka oli baarissa samana iltana selittäny asiaa eteenpäin, varmaan puol maakuntaa tietää mut tietäkööt sitte. Ei oo mikää salaisuus ollu ultran jälkee..
 
Mä kerroin tänään työpaikalla eikä tämä uutinen tullut siellä yllätyksenä. Kerroin, että 12 viikkoa on täynnä, mutta halusin kertoa nopeasti np-ultran jälkeen. Eipä tätä massua pystyisi enkä kyllä haluaisikaan piilotella. Tämä on toinen raskaus, joten näkyy nopeammin kuin ensimmäinen ja sen kyllä huomaa. Muutamat tarkat silmät olivat aavistaneet tämän jo muutama viikko sitten :-) Tosin olen aika laiha ja lyhyt, joten senkin takia varmasti näkyy nopeasti. Nyt sitten tietää lähimmät ystävät, molempien vanhemmat ja työpaikalla esimies ja muutama työkaveri.
 
Minä oon ollu aika varovainen kertomisen suhteen ja ajatellu et kerrotaan niille, joille tuntuis luontevalta kertoo myös jos kaikki ei menis hyvin. Ja koska vauvamaha ei vielä näy (pelkkää turvotusta ja vähä rasvakerrosta vaan ), niin en pidä mitään kiirettä kertoo esim. esimiehelle. Mut ootan tosi paljon et oikee vauvamaha näkyis eikä tartteis peitellä tätä turvotusta. On varmasti ihana kerranki olla ylpee mahastaan :) 
 
Nyt alkaa meillä kaikki läheiset tietää. Myös töissä tiedetään nyt ku kävin lauantaina pojan kanssa siellä ja meijän hölösuu huomas mun mahan :D Eli eiköhän nyt kaikki töissä tiedä jo :D
Ainoot joille ei oo vielä kerrottu on tulevat serkut. Varmaan tossa puolessa välissä taas kerrotaan ku mahaki isompi. Viimeks yks serkuista ei meinannu uskoo ku kerrottiin ni siks nyt ootetaan vähän pidempään :)
 
Tulossa kolmas, ja aina kerrottu vasta 2. ultran jälkeen jotain viikolla 25-27.

Ensiksikin olisi ihanaa jos olisi sellaisia ystäviä tai sisaruksia, joille kertoa ja joiden kanssa jakaa raskaus, mutta eipä ole. Vanhempani eivät ole koskaan osallistuneet elämääni sen kummemmin, ei ole tullut onnitteluja mistään asiasta eikä yhteyksiä paljoa pidetä. Nyt isän jäätyä eläkkeelle hän on ollut vähän apuna kuskaamassa lapsia harrastuksiin, mutta hankalaa, koska asuinpaikkojemme välinen etäisyys on suuri. Appivanhemmat eivät ole koskaan oikein hyväksyneet sukuun eivätkä voi ymmärtää, että joku haluaa enemmän kuin yhden lapsen. MINÄ halua, haluan että lapsille on turvaa, tukea ja seuraa toisistaan tulevaisuudessa, kun itse vanhenen ja höppäröidyn. Miehelläni ei ole sisaruksia ja minullakin vain paljon vanhempi sinkkuveli, joka ei pidä yhteyttä kuin pakollisen joulukortin verran.

Toiseksi, kaksi tuttavaani ovat saaneet keskenmenot vastikään: ensin meni kesken kohtutulehduksen saaneella viikolla 19, ja sen perään kovan flunssan kourissa olleella viikolla 21! Voitte arvata, että ole tarkkaillut vointiani ja yrittänyt pysyä terveenä.

Näissä tunnelmissa toiseen ultraan... Onneksi mies on ihana ja lapset tulevat olemaan innoissaan pikkuisesta!
 
Takaisin
Top