Raskaudesta kertominen

Tässä just hoksasin, että ei olla vieläkään kerrottu anopille ja appiukolle että toinen muksu tulossa :D Eiköhän tuota jo vois kertoilla.. :D on kuitenki viikkojaki jo kasassa 13+4
 
Meillä ei ole vielä kerrottu kenellekään. :-O Jotenkin on vaan jäänyt. Ihme jos ei kohta ala tulla jo kyselyitä, kun maha on alkanut pömpöttää ja normaalisti mulla on aika litteä masu...
 
Tänään laitoin uä-kuvaviestin isovanhemmilleni ja tuleville isovanhemmille.
Kerron myös uutiset töissä. Olo on mainio, kun eka äitipoliultra jännitetty ja "läpäisty" onnistuneesti.
 
Olin aina ajatellut, että jos joskus tulen raskaaksi, niin kerron siitä heti ainakin parhaimmille ystävilleni ja vanhemmilleni - mitä sitä peittelemään! Sitten kun tulin raskaaksi ja perehdyin enemmän raskauden kulkuun ja sain tietää, että ensimmäiset kolme kuukautta ovat vielä keskenmenon kannalta riskialttiita, niin päätin odottaa kertomisen kanssa ne 3 kk. Oli silti hyvin lähellä, etten olisi kertonut vanhemmilleni raskaudesta joskus rv 8 paikkeilla. Onneksi maltoin mieleni, sillä myöhemmin tulikin se keskenmeno :( Nyt kun olen uudestaan raskaana, niin periaatteessa odotan jo innolla, että pääsen kertomaan siitä ihmisille, mutta osa minusta haluaisi odottaa vasta siihen hetkeen, kunnes lapsi todella on maailmassa :D Joten enköhän kerro läheisimmille ihmisille, ensimmäisenä vanhemmilleni, (nyt kun ensimmäiset 12 vk ovat takana), ja muut saavat sitten huomata sen, jos ja kun huomaavat :)
 
Niin hassulta kuin kuullostaakin niin meillä ei ole vielä kerrottu kenellekään tulevasta vauvasta(nyt rv 15+4), pitäisi varmaan pikku hiljaa alkaa kertomaan ainakin lähisukulaisille ja muut saavat huomata kun masu kasvaa.
 
Mun äiti sai tekstiviestin heti raskaustestin jälkeen. En oikeastaan jännittänyt sen reaktiota, välillä kun tuntuu et sille vois kertoa muuttavansa Afrikkaan opiskelemaan elefanttiastronautiksi ja se vain toteais "Voi kun kiva, mutta mistä sä nyt ton sait päähäs?". Miehen vanhemmille kerrottiin vasta äitienpäivänä ja sen sisaruksille ei ole kerrottu vieläkään. Mies on sitä mieltä, ettei hän sitä mitenkään enää salaile, mutta eipä meinaa julistaakaan. Veljeltänsä meinaa mennä kysymään turvaistuimen lainaan et saa sovitella autoon, mua jotenkin huvittaa sen tapa ilmoittaa asioita "ihan vain ohimennen".

Ystäville ja siskoille mä olen kertonut ihan alusta asti, sen mukaan miten ketäkin on nähnyt tai muuten ollut yhteydessä. Salaa toki, mies kun ei halunnut kertoa kenellekään ennen ekaa ultraa, ja mielummin vasta keskenmenon riskin pienennyttyä.

Vaikka ennen raskaaksi tuloa mä olin ajatellut etten kerro kenellekään, vaan saavat sitten masun kasvusta alkaa tekemään johtopäätöksiä, halusin sittenkin lopulta raskaaksi tultua kertoa lähipiirille juuri siitä syystä, et jos menee kesken, niin on sitten tukiverkkoa eikä tarvitse siinä välissä löytää voimia selittää juurta jaksaen.

Lyhyesti; sen enempää sopimatta asiaa erikseen, ollaan molemmat hoidettu oma puoliskomme ihmisistä omalla tavallamme - minä kertonut lähes kaikille ja mies ei muille ku vanhemmilleen ja parille työkaverille.
 
me kerrottiin joskus viikolla 10 vanhemmille ja sisaruksille, ultran jälkeen ollaan sitte alettu kertomaan muille sukulaisille ja kavereille.
 
mä ilmotin heti mun kahdelle parhaimmalle ystävälle jotka tiesi et yritetään lasta :) ja sit mies kerto vanhemmilleen plussauksen jälkeen. mun vanhemmille kerrottii vasta ku riskiraja oli ylitetty.:)
 
Mä sitten pistin NP-ultran jälkeen ultrakuvan facebookkiin ystävien nähtäville, joten silloin odotuksesta tuli julkista.
 
ei olla kerrottu ku miehen veljelle ja hänen raskaana olevalle vaimokkeelle ja yhdelle ystävälleni jolla on samana päivänä la kuin meillä. syystä että huomenna on kromosomitesti mahdollisen poikkeavuuden takia niin ei olla haluttu muille vielä kertoa vaikka viikkoja jo 14+4 ja massu alkaa pyöristyä..
 
Täälläkin vihdoin saatu kerrottua lähimmille..Esikoiselle kerrottiin eka ja hän sai sitten kertoa mummoille, ukeille, sedille ja tädeille..Esikoinen tohkeissaan vauvasta ja odottais pikkuveljeä. No saa nähdä kumpiko tulee..Muutkin olivat tosi onnellisia meidän puolesta :D
 
Takaisin
Top