Onko muilla tästä kokemusta? Mulla oli esikoisen raskaudessa aika syvissä vesissä välillä mieli, melkein erottiinkin miehen kanssa. Jotenkin ne hormonimyräkät ja pahoinvointi ei ollut hyvä yhdistelmä... Nyt huomaan jo taas, että alkaa pieni ahdistus hiipiä päälle, ehkä koska en taaskaan jotenkin koe oloani valmiiksi vaikka niin luulinkin. Aion kyllä ottaa puheeksi neuvolassa, mutta ajattelin kysellä löytyykö vertaistukea.
Mä tiedostan nyt toisessa raskaudessa paremmin mistä tämä olo johtuu, sekin auttaa vähän.
Päädyttiin asiasta oikeuteen saakka. Kyseiset vuodet aiheutti mulle todella pahan,lamaannuttavan masennuksen, mutta onneksi olen saanut siitä toipua.
mutta muistetaan puhua niistä oloista, vaikka täällä tai miten kellekin helpoin. Se lienee kuitenkin aina se ensimmäinen askel, kun olosta puhuu ja tunnistaa tai myöntää itselleen (ainakin minulle oli). Toivotaan toki kaikille ennemmin sitä ruusunpunaista hattarapilven päällä leijuvaa odotusaikaa, mutta tarvotaan sitten yhdessä läpi jos ei sitä satu kohdalle :)
Kiitos