Raskauden tuomat mielihalut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ranatar
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ranatar

Piirimestaruustason postaaja
Elokuiset 2025
Mitä tavallisesta poikkeavia mielihaluja syömiseen tai muuhun liittyen teillä on ilmennyt?

Oletteko joskus lähteneet vielä yömyöhällä räntäsateessa lähikauppaan ostamaan purkillisen suolakurkkuja, koska niin kovasti teki mieli? Kerro oma tarinasi! 🧡

Minulla on joka raskaudessa tehnyt mieli juoda mehuja, etenkin appelsiini-porkkana-mehu on aivan tosi houkuttava ajatus. 😋 Kaupassa mehuhyllyjä katsellessa saattaa vierährää pitkä tovi.

Toinen juttu, johon haksahdin aiemmassa raskaudessa ovat maustetut maissi- ja riisikakut. Niitä lähdin joskus kolmen lapsen kanssa bussilla ostamaan kaupungin toiselta laidalta, kun olivat siellä tarjouksessa. Ei tulisi kyllä normaalisti tunnin bussimatkaa vaihtoineen tehtyä tuollaisen takia...

Kolmantena mainitsisin makkarakeiton ja hawaijinpadan. Ihanan suolaista! 🫠 Joskus oli mahtavaa syödä näitä, kun anoppi oli kokannut. Sen sijaan kun itse aloin niitä valmistaa, tuli ruokaa laittaessa sen hajusta niin etova olo, että lopulta ei tehnytkään yhtään mieli syödä, kun ruoka oli valmista. 😅

Aiemmissa raskauksissa muistelen että teki mieli koko ajan berliininmunkkeja ja mangopilttiä🤣 toivottavasti tässä raskaudessa tekisi mieli jotain super terveellistä ☝🏼😂

Mulla oli viime raskaudessa ihan jäätävä saaristolaisleipä himot, niitä lähdin kyllä illalla metsästämään. Onneksi vieressä useampi ruokakauppa, mutta juuri niitä leipiä löytyy vain yhdestä kaupasta.

Sit kaikki suolainen epäterveellinen ja makea kyllä maistui. En siis koskaan ole välittänyt makeasta.

Mulla on tehnyt mieli suolaista ja rasvaista, sissit yms. Tuntuu että mikään tavallinen ei oikein vaan maistu. Nyt eilen muut sanoi että onpa hyvää ruokaa ja itestä tuntui ettei vaan maistu miltään, ei mitään makua.
Ihana mieliteko tässä raskaudessa ollut mandariinit ja appelsiinit. Ne maistuu koko ajan.

Mitä tavallisesta poikkeavia mielihaluja syömiseen tai muuhun liittyen teillä on ilmennyt?

Oletteko joskus lähteneet vielä yömyöhällä räntäsateessa lähikauppaan ostamaan purkillisen suolakurkkuja, koska niin kovasti teki mieli? Kerro oma tarinasi! 🧡
Siis nää suolakurkut. Tekee jatkuvasti mieli sitä suolaista ja etikkaista makua. Verenpaineeni eivät vaan kestä jos syön yhtään enempää. Passionhedelmät ja sitrukset on kans maistuneet todella hyvin. Tuntuu, että ruoan pitää olla joko kirpeää tai suolaista että sitä mielellään syö.

Siis nää suolakurkut. Tekee jatkuvasti mieli sitä suolaista ja etikkaista makua. Verenpaineeni eivät vaan kestä jos syön yhtään enempää. Passionhedelmät ja sitrukset on kans maistuneet todella hyvin. Tuntuu, että ruoan pitää olla joko kirpeää tai suolaista että sitä mielellään syö.
Mä en oo koskaan tykännyt suolakurkuista, mutta suola-etikka kuulostaa tutulta, oon himoinnut salt & vinegar -sipsejä 😁 nyt viime päivinä ei ookaan enää tehnyt mieli oikein mitään. 🙈

Mulla ei oo tässä raskaudessa ollut vielä varsinaisesti mitään mielitekoja, edellisessä raskaudessa mulla oli aina kaupassa käydessä sellanen, että jotain tiettyä teki julmettumasti mieli, mutta en tienny mitä se oli ja aina meni ikuisuus kaupassa kun koitin keksiä että mitä se olis ja sit ostin aina vaan vaihdellen jotain 😂

Ja siis viimeraskaudessa himosin sitä snackpotin pasta carbonaaraa, johtuen ehkä siitä että se oli aina nopee ja vaivaton tehdä ku oli huono olo 😂 aina piti olla niitä kaapissa

Mullakaan ei oo tullu vielä mitään, mulla ei aiemmissa raskauksissa oo ollu mitään ihan järkyttävää himoa, mut salmiakki ja sitruuna oli sellasia et teki aika-ajoin kovastikin mieli

Mullakaan ei oo tullu vielä mitään, mulla ei aiemmissa raskauksissa oo ollu mitään ihan järkyttävää himoa, mut salmiakki ja sitruuna oli sellasia et teki aika-ajoin kovastikin mieli

Mulla on toi salmiakki kyllä ollu sama, en tavallisesti juuri koskaan osta salmiakkia, mut sit raskausaikana himoon varsinkin värillisiä turkinpippureita, ja eilen muuten kaupassa haaveilin kaatissäkkipussista. Varmaan vaan ihan siitä syystä kun pitäis välttää 😂

Mulla on toi salmiakki kyllä ollu sama, en tavallisesti juuri koskaan osta salmiakkia, mut sit raskausaikana himoon varsinkin värillisiä turkinpippureita, ja eilen muuten kaupassa haaveilin kaatissäkkipussista. Varmaan vaan ihan siitä syystä kun pitäis välttää 😂
Joo mä en oo enne raskauksia välittäny salmiakista enkä lakuista mut nykyään tykkään molemmista tosi paljon 😆 muutamia salmiakkeja on tullu raskauksissakin syötyä kun salmiakki on ainut, mikä auttanu vähän pahaan oloon 😅

Raikasta juomaa pitäis vaan saada 🤢

Olinkin jo edellisistä raskauksista unohtanut tän. Eli kun nään jotain ruokaa, niin alkaa vaan hulluna tekeen mieli sitä. Niinkun tänään kaverin lapsi söi lihapullia, niin siitä asti mun vaan teki mieli lihapullia. No iltapalaksi sit lihapullia. Oli siis tarkoitus tehdä hamppareita tänään, mut olikin pakko saada lihapullia.

Ja sit yks limppari mitä oon juonu himooni viikon, nii tänään se olikin pahaa 🥲

Eli mun ruokahimot vaihtelee ja siks en varmaan ikinä tiedä mitä haluan syödä ja hetkessä joku hyvä muuttuukin pahaks 😂

Mulla ei ole vieläkään tullut mitään ruokahimoja. Enemmänkin ei tee mieli mitään. Parhaiten menisi alas kaikki raikkaampi ja lämmin ruoka esimerkiksi pitää syödä melkein väkisin 🧐😅

Ei oo oikeestaan vielä mitään erityistä himon kohdetta, lähinnä joudun miettimään mikä milloinkin maistuu. Lämpimien ruokien kanssa on helppoa, kaikki menee, mutta iltapalat yms. on todella tarkkaa, tuntuu että sama asia ei maistu kahta iltaa peräkkäin. Normaalisti syön todella samalla kaavalla aina, mutta nyt etoo herkästi.

Tää on kyllä tukalaa, ettei tee oikein mitään mieli. 😑 Tässä sen huomaa, kuinka paljon mielihyvää ruoka antaa elämään.

Tänään oli sellainen olo, että voisin syödä marjakiisseliä. En muista, että olisin sellaosta tehnyt sitten yläasteen kotitaloustuntien - mutta tänään tein! Ja hyvin meni alas.

Vaikka toisaalta tekee mieli suolaisia ja voimakkaan makuisia ruokia, aamulla minusta on helpoin syödä kaurapuuroa. Se on jotenkin niin mitättömän makuista, ettei tarvitse edes ajatella mitä syö, kunhan saa ravintoa itselle ja vauvalle.

Muistan esikoista odottaessa teki mieli pinaattikeittoa, -lettuja ja tortillalettuja, joiden sisällä sulanutta oltermannia 😅

Takaisin