Raskauden puoliväli

Tiitanen

Puuhakas puhuja
Syysmammat 2018
Mitä ajatuksia herättää, onko aika mennyt nopeasti vai tuntuuko, että aika on madellut? :)

Itsellä huomenna puoliväli ja tuntuu aika uskomattomalta! Aluksi aika meni hitaasti, mutta viimeinen kuukausi on mennyt aivan hujahtamalla ohi ja tuntuu, kuin aika vain kiihtyisi :) Vielä on paljon valmisteluita ja hankittavaa, joten uskon ettei aika mene enään hitaasti ollenkaan.
 
Mulla aika matelee koko ajan! Viikot tuntuvat kestävän ikuisuuden. Ihanaa kyllä ajatella, että nyt ollaankin sitten puolenvälin paremmalla puolen. Perjantaisen rakenneultran jälkeen pitänee jo pikkuhiljaa vaihtaa äippävaatteisiin töissäkin. Oon saanut jo mm. äidiltä, anopilta ja työkavereilta kommentteja, että onpa tuo maha jo iso. Siksikin kai tuntuu, että ns. pitäis olla jo pidemmällä.

Kunpa ajan kulku nyt vähän nopeutuisi! Meilläkään ei ole vielä mitään hankittuna, paitsi just eilen kaverilta sain vaatepaketin. Mutta vaatteitakin vielä pitää tietysti hommata paljon :)
 
Viimeinen kuukausi on kyllä mennyt todella nopeasti! Luulen, että loppuodotuskin hurahtaa vauhdilla, sillä onhan kohta kesä. Kesä tunnetusti rientää aina liian nopeaa.

Mulla maha on jo jäätävän iso. Ei se esikoista odottaessa ollut vielä tässä vaiheessa tällainen. Ihan hirvittää! Silloin pärjäsin omilla vaatteilla pitkään, mutta nyt on ollut pakko laittaa jo äitiysvaatteita tilaukseen. Vauvalle emme ole vielä hankkineet mitään. Ehkäpä huomisen rakenneultran jälkeen. :)
 
Alussa aika tuntui matelevan tooosii hitaasti mutta nyt tuntuu että viimeinen kuukausi mennyt nopeaa. Toisaalta hyvä että aika matelee välillä niin kerkiää paremmin tottua ajatukseen vauvasta ja kerkiää tekemään hankintoja :)
 
Alkuun aika mateli ihan älyttömän hitaasti. Nyt palattu semmoseen ns normaaliin ajankulkuun. Maha vois vielä vähän kasvaa niin näyttäisi oikeesti vauva masulta eikä siltä et olisin vaan lihonut...
 
Aika on mennyt tosi hitaasti tän neljä kuukautta. Odotan kesää kovasti, saadaan vielä olla tytön kanssa viimeinen kesä kahdestaan. Vatsa ollut tosi iso viikkotolkulla, nyt näyttää kasvu onneks rauhoittuneen, huomenna alkaa puoliväli.
 
Täällä viime viikot menny hirmukyytiä tuntuu, että viikot vaan vilahtelee silmissä. Odotan, että aika menis vähän hitaammin jotenki ei oo mikää kiire mihkään haluisin nauttia pitkään tästä viimoisesta raskaudesta. Arki on niin hektistä, että harvassa tuntuu olevan ne hetket ku kerkiää pysähtyy oikeen kunnolla. Illallakin on niin poikki että sammuu saman tien ku petiin menee vaikka ytittäs tunnustella vaikka liikkeitä.
Ihanaa kun kevät saapuu :hello2
 
Pari viikkoa vielä puoli väliin ja kolme rakenneultraan. Nopeasti on mennyt ja toivon että ultraan asti myös menisi nopeasti :) mahaa ei juuri näe vielä, iltaisin tuntuu ja näyttää kyllä isommalta jo.
 
Perjantaina puoliväli, ihan hassua miten nopeaan aika on mennyt. Kohta aloitetaan sijaisen metsästys töissä että ehdin ennen lomia perehdyttämään. Kesää odotan myös ja esikoisen kanssa hengailua. Luvassa on myös yksi tyttöjen mökkiviikonloppu ilman lapsia mitä odotan innolla (4 vk ennen laskettua). Ihana nähdä lumien sulavan ja auringon paistavan, kesä on kohta täällä! Meillä on myös vähän remontointia tiedossa kesällä, katsotaan miten ehditään kaikki tekemään...
 
Apuaa, tuntuu että aika menee ihan järkyttävän nopeesti! Toisaalta taas ei malta odottaa että sais jo pikkuisen syliin :Heartred Meillä ens vkon torstaina rakenneultra, jännittää!
 
Nt-ultran jälkeen aika on tuntunut kiitävän! Siihen saakka päivät vaan mateli. Elämä on niin hassua, aina vaan odottaa jotain; viikonloppua, kesää, juhannusta, jotain tapahtumaa. Ja nyt tätä lapsen syntymää... enää 5 kk.
 
Tuntuu menneen ihan vauhdilla.. varmaan johtuu iha siitä kun arki on taaperon kanssa kiireistä ja töissä ollut myös kova meno päällä ^^ menee tässä toisessa raskaudessa eri tavalla päivätkin sekasin, ekan kanssa osasin heti vastata mikä viikko ja mikä päivä menossa, nyt joutuu vähän miettimään.
 
Itsestäni huomaan, että kova kiire olisi jo päästä synnyttämään ja näkemään pieni, mutta muistuttelen itselleni, että raskauskin on ihmeellistä aikaa. Vaikka se onkin välillä puuduttavaa :D Meilläkin voi vielä kiire tulla remontin suhteen, mutta itse jo suunnittelen ja katson kaiken valmiiksi niin on jotakin valmiiksi tehtynä. Huomaan, että pesänrakennusvietti alkaa heräillä :)

Mulla on maha myös kasvanut, vaikka paino ei vielälään ole noussut :/ vatsan kasvu konkretisoitui, kun töissä piti jo vaihtaa ohuempaan ulkoiluasuun niin housut eivät meinanneetkaan mennä kiinni :D ne piti narulla köyttää kiiinni, en viitsi ostaa enään tässä kohtaan kevääksi uusia ulkohousuja, onneksi on pitkä takki! Onhan se muutenkin ji aikamoinen pallo. Alushousut on pitänyt ostaa kaikki uudet ja mammalegginsit ainoat, jotka mahtuu jalkaan, en edes viitsi lähteä tuskailemaan farkkujen perään kauppoihin :D
 
Muokattu viimeksi:
Alkuun meni tosi hitaasti, mutta viime viikkoina elo on vähän tasaantunut. Väsymys on taas tällä viikolla tehnyt paluun niin vähän ahdistaa kun kotona olis vielä niin paljon tehtävää :confused:
Vielä neljä viikkoa puoli väliin ja kolme rakenneultraan.
 
Mulla menee aika tosi nopeeta, vaikka oon esikoisen kaa kotona. Tuntuu, että joku varastaa multa päiviä ja eikä aika riitä mihinkään. Tytsy on tietty siinä iässä, et koko ajan pitää vahtia ja menoa ja meininkiä on, niin ei paljon ehdi tylsiä hetkiä tulla. Ihan ahdistaa välillä kun niin paljon olis hommaa ja vaikka koko ajan jotain yrittää tehdä(tietty hitaasti kun esikko "auttaa" äitiä)niin tuntuu, et kaikkee ei vaan ehdi.. kunpa vähän vauhti hidastuis ja ehtis kattella ympärilleenkin ja nauttia keväästä!
 
Takaisin
Top