Raskauden oireita mutta negatiivinen testi?

Kyfi2938930

Vasta-alkaja
Noin kaksi viikkoa sitten minulle alkoi ilmetä useita raskauden oireita. Nännien arkuutta sekä nännipihalle ilmestyneitä vaaleita hieman finnien näköisiä näppylöitä, jotka ovat pieniä mutta helposti huomattavia.
Rintani ja alavatsani ovat myös olleet hieman "arat" ja kipeät. Minulla on myös ollut nuhainen olo ja olen ollut väsyneempi kuin yleensä.
Tein kaksi raskaustestiä ja molemmat näyttivät negatiivista, minulla on aijemmin olleet erittäin epäsäännölliset kuukautiset, ja ne eivät yleensä edes ilmeenny joten en tiedä missä vaiheessa kiertoni on enkä jos kuukautiseni ovat jääneet välistä.

Onko ketään muu ollut samankaltaisessa tilanteessa ja onko mahdollista että vielä näiden kahden negatiivisen testin jälkeen olen raskaana?

Pienikin apu olisi suurta minulle ja tilaanteeni selvittämiseksi.

Suosittelen ottamaan yhteyttä lääkäriin, jolloin saat varmuuden mahdollisesta raskaudesta tai tulehduksesta. Jos et koe tilannetta akuutiksi, niin odottele muutama päivä ja tee uusi testi. Lääkärissä käynti olisi kuitenkin parasta, ettei vain mikään tulehdus pääse niskan päälle (:

Suosittelen ottamaan yhteyttä lääkäriin, jolloin saat varmuuden mahdollisesta raskaudesta tai tulehduksesta. Jos et koe tilannetta akuutiksi, niin odottele muutama päivä ja tee uusi testi. Lääkärissä käynti olisi kuitenkin parasta, ettei vain mikään tulehdus pääse niskan päälle :)
Minulla ovat nämä oireet jatkuneet jo melkein kaksi viikkoa, ja lääkäriin puoleen käännymme jos vielä jatkuvat pidempään, Minkälainen tulehdus voisi aiheuttaa kaiken tämän, itse olen asiaa myös miettinyt mutta en ole saanut päähäni mitään mikä voisi kaiken tämän aiheuttaa.
Ja tuohon aikaisempaan viestiini vielä lisäksi se että, minä ja poikaystäväni emme yrittänyt hankkia lasta ja en ole henkilökohtaisesti toivonut tai miettinyt asiaa paljoa joten en usko että oireet olisivat vain "mieleni tuote" tai ns.vale raskaus. :)

Hei, mulla on vähän samanlainen ongelma, mulla on menkat jääny välistä ( tästä on kohta 2 viikkoa menny ) ja jouduin lähtemään sairaalaan hirveiden mahakipujen takia, unohdin ottaa muutamana päivä e pillerin ja nyt on ollu raskauden oireita, mutta kaikki testit ( virtsa ja verikoe ) näyttivät negatiivista? :/ kellään mitään tietoa tai kokemusta mistä vois johtua, lääkärit kumminkin suosittelivat vielä uudestaan tekemään testin

Hei, mulla on vähän samanlainen ongelma, mulla on menkat jääny välistä ( tästä on kohta 2 viikkoa menny ) ja jouduin lähtemään sairaalaan hirveiden mahakipujen takia, unohdin ottaa muutamana päivä e pillerin ja nyt on ollu raskauden oireita, mutta kaikki testit ( virtsa ja verikoe ) näyttivät negatiivista? :/ kellään mitään tietoa tai kokemusta mistä vois johtua, lääkärit kumminkin suosittelivat vielä uudestaan tekemään testin
Kohdunulkoinen raskaus? En tiiä näkyykö se välttämättä testeissä. Kannattaa tutkia se jos kivut kovenee.

Hei! Minulla pitk alkaa kuukautiset yli viikko sitten. Normaali kierto 30 pvä. Nyt 38 päi menossa. Ovuloin 2 viikkoa ennen odotettuja menkkoja. Aina menkat tulleet ajallaan ja nyt 5 päivää ollut menkkakipuja mutta mitään ei tullut. Raskausoireita ollut pari viikkoa, esim metallin maku vettä juodessa, jano esim yöllä kova. Ihme vatsakipua myös ollut esim nipistelyä. Säännöllisesti nyt tehnyt raskaustesteja ja negaa näyttää. Ovis testiin tuli kaksi viivaa? Pillerit lopetin 3 kk sitten ja sen jälkeen menkat ollut normaalit. Nyt en tiedä miksi ei ala vaikka mahaan sattuu. Raskausoireet myös hämää kovasti. Mahdollista ettei vaan vielä näy testissä jos raskaana tai sitten jotain muuta häikkää.odottelu on ärsyttävintä tässä..

Heippa! Minulla on nuo vastaavat oireet silloin kun ovuloin. Toisaalta myös olen kerran ollut raskaana (joka ikävä kyllä päättyi keskeytyneeseen keskenmenon), jolloin myös oli nännien ja rintojen arkuutta, outoa makua suussa, vatsan vihlomista ja huono vointisuutta. Minulla myös tuli tuolloin hyvin lyhyet kahden päivän kuukautiset, jolloin tein negatiivisen testin. Viikko valekuukautisista tein outojen oireiden vuoksi toisen testin, joka olikin sitten plussa... ☺

Minulla alkoi viime viikolla alavatsa kipuja pääosin oikealla. Nännin päät aristavat. Ja nyt on menkat myöhässä kolme päivää. Tein viime viikon maanantaina kotitestin nega.. Eilen terveyskeskuksessa raskaustestin virtsasta ja sekin oli negatiivinen.
Mulla oli ehkäsylaastari käytössä 2vk about 1-2kk sitten. Toisella viikolla vasta suojaamatonta yhdyntää...
Maha kipuun liittyen... Se kipu tulee yleensä illalla ja myös silloin kun olen vatsallani... Kauheesti on nyt tehnyt mieli lakritsia jota en normaalisti pahemmin syö. Ja valkovuotoa on normaalia enempi.
Mikähän mulla on? :( Toivoisin, että pieniin päin tässä olis jottei olisi mitään vakavempaa...

Minulla alkoi viime viikolla alavatsa kipuja pääosin oikealla. Nännin päät aristavat. Ja nyt on menkat myöhässä kolme päivää. Tein viime viikon maanantaina kotitestin nega.. Eilen terveyskeskuksessa raskaustestin virtsasta ja sekin oli negatiivinen.
Mulla oli ehkäsylaastari käytössä 2vk about 1-2kk sitten. Toisella viikolla vasta suojaamatonta yhdyntää...
Maha kipuun liittyen... Se kipu tulee yleensä illalla ja myös silloin kun olen vatsallani... Kauheesti on nyt tehnyt mieli lakritsia jota en normaalisti pahemmin syö. Ja valkovuotoa on normaalia enempi.
Mikähän mulla on? :( Toivoisin, että pieniin päin tässä olis jottei olisi mitään vakavempaa...
Niin ja olen saannut juosta vessassa normaalia enempi kun pissittää koko ajan.. kun tuntuu, että kauhee pissi hätä niin ei sit kuitenkaan tule paljoa.. Ja janottaa ja nälättää jatkuvasti.

Täytyy myöntää että en tiedä ehkäisylaastareista oikeastaan mitään. Vain sen, että mikään ehkäisy ei ole 100% varma. Sen puolesta siis voit olla raskaana ja nuo oireet voi viitata siihen kanssa vaikka voivat tarkoittaa jotain muutakin. Virtsasta tehtävät raskaustestit on aina vähän epävarmempia. Toisilla kestää kauan ennen kuin sellaiseen tulee plussa. Joko hormonitaso nousee keskimääräistä hitaammin tai sitten se ei erity virtsaan tavalliseen tapaan. Ja jos virtsa on laimeaa, siinä on vähemmän mahdollista raskaushormoniakin. Voit siis hyvin olla raskaana, vaikka varmuuttahan siihen ei saa ennen kuin testi näyttää plussaa. Suosittelen odottamaan pari-kolme päivää ja tekemään uuden testin tai pyytämään verestä otettavaa raskaustestiä. Se ei voi valehdella. Pidän peukut pystyssä että oireet tietää kyytiläistä. :)

Täytyy myöntää että en tiedä ehkäisylaastareista oikeastaan mitään. Vain sen, että mikään ehkäisy ei ole 100% varma. Sen puolesta siis voit olla raskaana ja nuo oireet voi viitata siihen kanssa vaikka voivat tarkoittaa jotain muutakin. Virtsasta tehtävät raskaustestit on aina vähän epävarmempia. Toisilla kestää kauan ennen kuin sellaiseen tulee plussa. Joko hormonitaso nousee keskimääräistä hitaammin tai sitten se ei erity virtsaan tavalliseen tapaan. Ja jos virtsa on laimeaa, siinä on vähemmän mahdollista raskaushormoniakin. Voit siis hyvin olla raskaana, vaikka varmuuttahan siihen ei saa ennen kuin testi näyttää plussaa. Suosittelen odottamaan pari-kolme päivää ja tekemään uuden testin tai pyytämään verestä otettavaa raskaustestiä. Se ei voi valehdella. Pidän peukut pystyssä että oireet tietää kyytiläistä. :)
Maanantaina käyn tekemässä uudestaan raskaustestin terveyskeskuksessa, jos mensuja ei näy siihen mennessä. Oisin iki onnellinen, jos olisin pieniin päin Koska olen menettänyt kaksi rv 7 jotain.. Mulla normaalisti kierto on 28 ja nyt on menossa jo 31 eli mensut myöhässä neljättä päivää :/ Koskaan aikaisemmin ei ole ollut vatsa kipuja kun olen ollut raskaana. Yleensä mensut myöhässä, rinnat arat ja lisäks oon vaan katellu mahaa, että olenko minä lihonut vai mitä on tapahtunut

Tutkittiinko sulla virtsasta myös tulehduksen mahdollisuus? Jos kovasti pissittää ja vatsaan koskee, ettei olis sitten virtsatientulehdus. Kannattaisi ehkä odottaa uutta testaamista, niin et menkat on ainakin viikon myöhässä, jos ovis oliskin sattunut olee selvästi myöhässä.

Tutkittiinko sulla virtsasta myös tulehduksen mahdollisuus? Jos kovasti pissittää ja vatsaan koskee, ettei olis sitten virtsatientulehdus. Kannattaisi ehkä odottaa uutta testaamista, niin et menkat on ainakin viikon myöhässä, jos ovis oliskin sattunut olee selvästi myöhässä.
Multa on otettu: emätin- ja hiivanäyte, papa-näyte, sukupuolitauti testit.. ja huomenna kun käyn terveyskeskuksella tekemässä raskaustestin niin minulta otetaan siinä samassa se virtsanäyte.

Multa on otettu: emätin- ja hiivanäyte, papa-näyte, sukupuolitauti testit.. ja huomenna kun käyn terveyskeskuksella tekemässä raskaustestin niin minulta otetaan siinä samassa se virtsanäyte.
Ja kaikki oli negatiivisiä paitsi papasta en tiedä vielä. Selviää joko ens tai sitä seuraavalla viikolla. Neuvolatäti sanoi, että jos 1.8.2016 mennessä ei näy mensuja niin pitää käydä silloin tekemässä raskaustesti uudelleen. Ja sit jos sekin on negatiivinen silloinkin niin sit vasta EHKÄ lääkäriin.. Eivät meinaa antaa aikoja lääkäriin.. :/

Itsellä ollut kevään aikana jatkuvasti raskausoireita, ilman että olen raskaana. Mulle laitettiin viimekesänä ekaa kerta hormonikierukka mirena, ja ilmeisesti se aiheuttaa näitä raskausoireita, en kuulemma ole ainoa jolla niitä on :) (siis rintojen aristusta, heikotusta, outoa tunnetta mahassa, hajuyliherkkyyttä jne..) Ei vaarallista ja nyt on jo loppuneet taas. En tiedä voisiko muutkin hormonaaliset ehkäisymenetelmät aiheuttaa oireita?! Siis hormoonithen ne raskausoireetkin aiheuttaa, eli sinänsä ymärrettävää. Itsellä oireet ajoittui aikalailla maidontuotanon loppumiseen, mikä kai sekin on jotenkin kytköksissä kehon hormonitoimintaan.

Itsellä ollut kevään aikana jatkuvasti raskausoireita, ilman että olen raskaana. Mulle laitettiin viimekesänä ekaa kerta hormonikierukka mirena, ja ilmeisesti se aiheuttaa näitä raskausoireita, en kuulemma ole ainoa jolla niitä on :) (siis rintojen aristusta, heikotusta, outoa tunnetta mahassa, hajuyliherkkyyttä jne..) Ei vaarallista ja nyt on jo loppuneet taas. En tiedä voisiko muutkin hormonaaliset ehkäisymenetelmät aiheuttaa oireita?! Siis hormoonithen ne raskausoireetkin aiheuttaa, eli sinänsä ymärrettävää. Itsellä oireet ajoittui aikalailla maidontuotanon loppumiseen, mikä kai sekin on jotenkin kytköksissä kehon hormonitoimintaan.
Mulla ei ole ollut minkäänlaista ehkäsyä reiluun kuukauteen. Ja mulla on ollut aikaisemmin käytössä e-pillerit,ehkäsykapseli ja n. Kuukaus sit oli ehkäsylaastari käytössä 2vk. Ja koskaan muulloin oo ollut raskaus oireita kuin vain sillon ku oon ollu paksuna. Ja kyllähän jokin selitys pitää olla menkkojen pois jäämiseen, nännien arkuuteen sekä maha kipuihin....

Olen myös ymmärtänyt ettei raskaustestitkään aina ole täysin luotettavia. Kaverin sisko teki useamman negatiivisen testin oireiden vuoksi ja lopulta raskaus selvisi kun oli jo viikolla 17... mutta nämä tapaukset on käsittääkseni todella todella harvinaisia. Kannattaa kyllä silti tarkastuttaa tilanne, että saa itselleen mielenrauha. Jo pelkkä asiasta stressaaminen saattaa pahentaa oireita!

Menkka kivut ja niukkaa vuotoa.. Yleensä ollut runsasta vuotoa niin nyt on huimasti vähäisempää. Voiko tämä tarkoittaa muutakin kuin vaan sitä, että menkat alkoi???
Menkat alkoi 6 päivää myöhässä.

Niukka vuoto voi tarkoittaa kanssa valemenkkoja. Toisaalta en tiedä, onko valemenkkojen kanssa tavalliset menkkakivut. Voi siis olla että olet raskaana ja voi olla että et ole. Keskenmenokin on yksi mahdollinen selitys. Voi myös olla, että vähän aikaa pidetty ehkäisylaastari sekoitti hormonitoimintaasi mikä sai aikaan menkkojen myöhästymisen. Tsemppiä, toivottavasti saat pian varmuuden.

Jos sulla on sekalaisia hormonaalisia ehkäisymenetelmiä alla, niin ne voi kyllä hyvinkin selittää kaiken tämän. Ja tietty menkat on erilaiset pillereiden kanssa kun luomuna. Kyllä mä lähtökohtaisesti aina ajattelisin, et jos vuotoa on niin se tarkoittaa menkkoja, kun vielä kaikki muukin on aika hyvin poissuljettu testeillä. Menkkoja edeltävät oireet myös ainakin itselläni vastaavia kuin raskausoireet.

Takaisin