Raskauden oireet

Huojentavaa kuulla että muillakin on tollasia tuntemuksia, mulla ne ainakin tältä erää meni ohi..repäsykipuja kyllä edelleen tulee, mutta ne muistan esikoltakin! Tänään oksettaa valtavasti eikä maistu mikään, yök yök. Jospa tää tästä kunhan päivä etenee...

Shenni: Mulla on päinvastoin, oon ihan tukossa jatkuvasti :/

Prötkis: Heh, mulla oli viime raskaudessa sellanen outo oire että saunassa silmän ympäryksiä kirveli/poltteli, istuin saunassa aina kädet silmillä :D Joten kaikenlaista kummaa se teettää!!

Prötkis: Mulla kutisee myös päänahka tavallista enemmän eikä pesutottumuksiin ja -aineisiin ole tullut mitään muutosta. Hiukset rasvoittuu hetkessä. Muutenkin sellainen olo, että rasvaa puskisi joka suunnasta :) Varmasti kelitkin vaikuttavat, mutta silti hieman epämiellyttävä olo ja suihkussa voisi ravata koko ajan. Sitten varmaan kutiaisi sen takia että iho on niin kuiva...

Eilisilta meni ilman pahoinvointia, mutta se kyllä vaati tasaiseen tahtiin syömistä. Vielä ennen nukkumaan menoa piti syödä jogurtti, koska maate mennessä alkoi vatsassa vellomaan, mutta helpotti heti kun söi vähän. Työpäivän aikana ei mitään ongelmaa, mutta heti kotiin päästyä pitää aloittaa säännöllinen syöminen. Jos venyy vähänkin pitemmäksi ruokaväli ja ehtii tulla nälkä, niin tulee huono olo heti.

Vappu, mulla on myös turvotus hieman hellittäny :) Ei kiristä vihkisormuskaan enää. Maha on kyllä pallo silti, mietin että mahtaako siellä olla viitoset kun näin aikaisin on tuollanen pallura :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Tänään on pissittänyt aivan jatkuvasti. Ei saa oikein rauhassa oltua kun koko ajan saa juosta vessassa. Ja sit alapäässä tuntuu painetta, johtunee eilisistä lemmenleikeistä :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Shenni täällä kohtalontoveri sekaisessa mahassa. Jokainen vessassa käynti on yllätys onko maha tällä kertaa sekaisin vai ei. Sellainen joka toisen päivän ripuli alkaa olemaan jo aika perussetti, voi elämä.
Vappu miullakin turvotus katosi eilen 6+2 ja mies jo oli tyrkyttämässä raskaustestiä ku pelkästi jo ettei siel enää mitään vauvaa ole. Sormukset mahtuu taas sormiin, jee!
Ilmeisesti sekainen maha ja turvotuksen vaihtelu ovat ihan normaaleja asioita alkuraskaudesssa, joten en ole tästä mitään paineita ottanut. Mahallaan en enää voi nukkua kipeiden rintojen takia, alkavat olla aika valtavat jo vaikka näin alussa ollaan. Mielenkiinnolla odotan jatkoa. Mutta kyllä vaan menee HI-TAAS-TI t nämä ensimmäiset viikot kun vaan laskee päiviä ja odottaa pääsevänsä seuraavalle viikolle. Tsempit kaikille muille kohtalontovereille :)

Mä hain apteekista hiilitablettaja niin ei enää kierrä mahassa :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Minä en tiedä yhtään mitkä vuorokaudet mulla pitäs olla menossa. Kolme viikkoa ollu tissit tosi herkät ja masussa tuntunut että menkat alkaa. 6.4. alkanu viimeksi kuukautiset ja mulla on aika pitkä menkkaväli, joka ei ole edes kovin säännöllinen. Viime sunnuntaina tein puoliksi vitsillä testin aamulla aikaisin, kun olin ihan varma että kohta ne alkaa kuitenkin(ja edellisten alkamisesta oli jo 50 vrk aikaa). Kaksi viivaa ilmestyi.. selasin ohjeet testipaketista varmaan 5 kertaa ja luin itselleni ääneen. Sitten oli pakko laskea se tikku jo kädestä ja hakea mieskin katsomaan, että mitä se testi nyt ihan oikeasti kertoo :)

Hajuaisti on parantunut huomattavasti, jota en ensin edes hoksannut.. Ruokahalua löytyy ja pakko on kyllä jotain syödä 2 tunnin välein. Aamuyöt on tullu heräiltyä vähän väliä pirteänä ja aina puolen tunnin välein kunnes kello soi. Silti väsyttää kamalasti.. Olen jo 3 viikkoa ollu töissä ihan puoliunessa ja meinannut nukahtaa vallan. Oikein hävettää haukotella jatkuvasti. 2 viikkoa särkenyt päätä ja maha on ollu välillä tosi sekaisin ja pierettää.. :grin Ja mies huomasi tissien kasvaneen jo ennen kuin tein testin. Nyt piti tilata jo isommat liivit, kun ei mahdu C-kuppiin enää.. Järkyttävää!

Mä olen myös ollu jo ihan varma, että kohta kaikki tietää, kun maha on ollu niin turvonnut ja tosiaan haukottelen ihan koko ajan. Kahvi ei maistu enää niin hyvältä kuin ennen, mutta kyllä sitä vähän kärsii juoda. Pissalla ja jääkaapilla saa tosiaan juosta yhtenään :evil6

Ensimmäinen ultra ja neuvolakäynti on 12.6. koska pelkään kohdun ulkopuolista raskautta. Olemme 3 vuotta yrittäneet ja lakattiin jo yrittämästä.. Meidän oli tarkoitus mennä hoitoihin, koska minulla on endometrioosi ja oma yritys ei ole tuottanut toivottua tulosta.. Tässä sitä nyt ollaan ja jännitetään ekaa ultraa:happy2

IhmeJaKumma: Tervetuloa mukaan :) megana tarrasukkia ♡

Mulla on ollu tosi huono-olo koko päivän ja parikertaa meinannu oksennuskin tulla.. Yöks

IhmeJaKumma: Onnea ja toivotaan että kaikki on hyvin ja pelot on turhia! :)

Onko muilla uudelleen odottajilla harjotus supistusten kaltaisia tuntemuksia? Mulla tänään ollut kivuttomia kiristelyjä ja vähän paineen tunnetta emättimessä...Tänään rv 5+3 :O eikai ne näin aikasin voi alkaa...vaikka luin netistä että muillakin ihmisillä ois ollu heti plussan jälkeen... pistää vaan taas pelottamaan :(

MarinaMelina mulla ainakin välillä "pistää" emättimeen. Ja kaikenlaisia muitakin vatsa ja alaselkäkipuja on ollut ihan siitä lähtien kun plussan sain. Mulla jopa jalat välillä puutuu ihan samallalailla kun menkkojen aikaan.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mrs. Em Ö : jospa nää kaikenlaiset kolotukset kuuluu asiaan ;) ihme että ressaan nyt enemmän kun esikolta vaikka luulisi olevan toisin päin...ilmeisesti se toisen kohdalla on heti todellista se mitä vois menettää! Nää mun tuntemukset on välillä sellasia että miellän harkkarin oloseks...alavatsa ikää kuin kiristyy hetkeksi, samalla tuntuu paine. Kipeitä ne ei onneksi ole! Alavatsaa kyllä muutenkin jomottelee ja vihloo joten ota näistä nyt selvää..onneksi toi testi tänään antoi sen 3+ ♥

MarinaMelina, mulla oli esikoista odottaessa kouristuksenomaisia alavatsakipuja, jotka luojan kiitos osoittautui harmittomaksi. Ne saattoi olla liitoskipuja, harjoitussuppareita tai jotain muuta.. Sit mulla alkoi ennenaikaiset supistukset toukokuussa kun tyttö syntyi täysiaikaisena lokakuussa....

Nyt voinen jo pistää näitä "uusia" oireita raskauden piikkiin, oon vaan koko ajan ajatellu että ainahan oon esimerkiks ollu väsyny, mut nyt liikutaan jo ihan uusilla tasoilla tämän nukkumisen kanssa :D lisäks tissit on kasvanu ja tuntuvat tosi raskailta. Välillä on ihan järkyttävän kuuma kun taas hetken päästä tärisen kylmästä. Ja sit tää kutiseva päänahka ja rasvottuva tukka -.- pahoinvoinnilta oon tähän mennessä säästynyt :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla ja tissit siinä pisteessä että viime yönä jouduin ensimmäistä kertaa nukkumaan liivit päällä kun olivat niin kipeät ja turvonneet. Onneksi on olemassa ihanat saumattomat imetysliivit niin elämä hymyilee jälleen :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Mulla viikkoja 8+2 ja ensimmäinen tulolla ja ei juuri mitään rintatuntemuksii... vähän hellät mut onneks voi nukkua mahallaan. Se tulee olee varmaan ahdistavaa kun ei sit vatsan takia enää voi, vaik aina nukkunut niin. .. No kai se on pieni vaiva :)

Uusimpana oireena finnit. En,oo tästä ongelmasta oikeestaan koskaan kärsiny, mutta nyt on finnejä ilmestyny rintakehään, toisen leukaluun kohdalle, otsaan ja jopa kaulaan ja silmäluomeen! Näille ei varmaan paljoa voi tehdä? Hormonihärdellin näkyvä puoli ilmeisesti :/

Samma här! Rintakehässä koskaan ennen finnejä ollut niin nyt senkin edestä! Otsa kukkii myös oikein asenteella. Hiukset myös rasvoittuvat hurjaa vauhtia mutta samalla päänahka sitten kuivuu kun joutuu siellä suihkussa ravaamaan tukkaa pesten.

Mua on nyt alkanu vaivata kamala pahoinvointi. Onneks oli jäänyt edellisestä raskaudesta pahoinvointi lääkkeitä kaappiin. Niiden avulla ei tarvi oksentaa mutta etoo siltikin ihan älyttömästi.. Jouduin jättää päivällisenkin välistä tänään. Väsymys on ihan kokonaisvaltasta eikä lapset kyllä auta siinä asiassa, kun tänäänkin ovat kiukunneet koko päivän. Ja vessassa saa ravata alituiseen.

Takaisin