Raskauden oireet

Onko muuten kellään hyviä vinkkejä aurinkoihottuman hoitoon, kun en mielellään laittais mitään vahvoja rasvoja... ??

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Huh, rinnat on ollu kipeet jo ennen plussaa mutta nyt ne on KIPEET! Tuntuu että irtoo :O Ja tänään tuli tosi huono olo ja paha huimaus. Katosivat parin tunnin päikkäreillä onneks.

Mulla on reisisärkyä oikean puoleista... Tänää on etonut mut ei oksentamaan tarvinnu mennä. No huomenna suuri päivä <3

Tammitaapero: Mun 4,5-vuotiaalla on aurinkoihottumaa ja soittelin siitä terveyskeskukseen. Siellä hoitaja sanoi, että siihen käy aivan tavalliset kosteusvoiteet. Sinänsä ei kuulemma mitään erityisniksejä siihen ole. Eli lotionia vaan nahkaan ja pois auringosta :)

Ja sit. Siis mä-en-käsitä!! Mulla ei oo juuri mitään oireita ja tänään jo 7+6! Siis on ollu joo etovaa oloa, alavatsan nipistelyä ja väsymystä...toki tunteetkin ovat heitelleet laidasta laitaan ja välillä itkettää ihan hullut asiat, mutta siis esim. rintojen arkuus/kipeys, jota on ollut kahdessa edellisessä raskaudessa näillä viikoilla, sitä ei ole nyt ollenkaan. Välillä todella on sellainen olo, että olenkohan oikeastaan raskaana ollenkaan? Niin jotenkin normaali olotila on kuitenkin ollut. Onko muita samanmoisia? :) Tää on jotenkin niin kummallista....onneksi tulevana perjantaina 30.5. on eka neuvola ja sillon 8+3 omien laskujen mukaan, joten voipi sielläkin sit keskustella näistä oloista...tai olemattomuuksista :D Onko keltään kokeiltu noilla viikoilla neuvolan doplerilla kuunnella sydänääniä, vaikka siis toki vielä kovin aikaista onkin, eikä välttämättä mitään kuulekaan?

Aaargh, nyt tää sit alkoi mullakin :/ Ihan hirveä krapulainen olo, mikään ei maistu, EDES VESI!! ja väsyttää niin ettei meinaa pystyssä pysyä. Ekassa raskaudessakin mulla oli aivan järkyttävää väsymystä, mutta säästyin melkein täysin huonolta ololta, mutta nyt sitten vissiin saan senkin kokea.. Ei vielä pelota, että oikeasti tarvis käydä oksentamassa, mutta kaikki etoo ja on sellainen tunkkainen olo koko ajan, pyörrytää ja vituttaa :D
Ei oo reiluu kärsiä darrasta, ilman alkoholia ja sitä riehkasta iltaa takana :) No, ehkä tämä tästä. Mun ystävä lohdutti mua joskus ekassa raskaudessa, että eikö oo kuitenkin parempi, että tää raskaus EI oo sitä elämän parasta aikaa, kun tää kuitenkin kestää vaan sen 9kk, mielummin nauttii niistä kaikista muista tuhansista kuukausista enemmän :)
Eli muillekin lohdutuksena, kaikki menee ohi kyllä ja tästä kärsimyksestä saa edes palkinnon <3

Täällä ollut huonoa oloa joka päivä. Yhen päivän oksensin ja makasin sängyssä, mutta tais olla oksennustauti ihan.. Yhessä vaiheessa väsytti tosi paljon, mutta alkanu helpottaa jo.. Rinnat vähän arat, mutta ei paljoa.. Luin jostain niistä pahoinvointi rannekkeista.. Onkohan kellään kokemusta ? Mietin itselleni sellasta, koska aamulla en pääse ensimmäiseen tuntiin sängystä ainakaan ylös kun huono olo. Joka päivä saan tuntea menkkakipumaisia kipuja, jotka ei kyllä kestä kun muutaman minuutin..

Tsempiä kaikille, varsinkin huonosta-olosa kärsiville! :) Mulla nännit on ihan julmetun kipeet, oli ensimmäinen "oire" joka tuli tosi alussa ja väsymys tuli hyvänä kakkosena perässä. Pitää nukkua päikkärit joka päivä ja oisin valmis nukkumaan illalla heti kun vaan on vähänkään säädyllistä mennä. Helpotti kuulla et muillakin on tuota alavatsa kipuilua, mulla se on päivittäistä ja oon ollu siitä aikas huolissani, mut nyt helpotti kun luin et kuuluu asiaan :) Hengästymistäkin on. Oli siinä vkl kavereille selittämistä kun oltiin reissussa ja noustiin semmottia portaita (melko jyrkät mut ois ne pitäny jaksaa nousta hengästymättä) mää huohotin kuin kuolemaa tehdessä kun pääsin ylös :D Vetosin vaan että helle vie voimat ja jatkoin matkaa ;) Pissallakin saa ravata koko ajan. Etovaa oloa on joka päivä varsinkin herätessä, mutta jos jäisi vain tähän eikä tulisi sitä oksentelua (toive ajattelua;)

Tosin oon onnellinen et raskaus kertoo itsestään, muuten en sitä uskoisi todeksi :) Nyt on menossa 5+3:Heartbigred

Mulla on käynyt vissiin "hyvä tuuri" kun ei ollut edellisessä raskaudessa juuri mitään muita oireita kuin nytkään, välillä nippailee alamahaa ja hetkellisiä etomistuntemuksia :) Liitoskivut oli kyllä kivuliaita.. Joten sympatiat kaikille oireiden kouriin joutuneille !

Mulla ei edelleenkään ole mitään "pahoja" oireita. Rinnat turvonneet ja arat edelleen ja muutenkin olen turvoksissa. Väsyttää enemmän kun normaalisti. Vatsassa välillä nippailuja, mut eipä oikeestaan muuta.

Sit mulla on ollu arjessa niin kiirettä, että en oo täällä kauheesti kerinny kirjottelemaan tms. Töissä kiire ja melkein joka vapailla on semmosia sovittuja tilaisuuksia, joissa pitää olla paikalla. Ehkä se on hyvä, ettei kerkee kauheesti pähkäilemään asioita ja stressaamaan, että onko kaikki ok.

Nyt on vaan viime aikoina ollu semmosta hässäkkää, että ei meinais oikein jaksaa kaikkea. Odotan innolla kesälomaa!! Enää pari työviikkoa jäljellä.

Mun maha hävis! :O Eilen olin vielä kun kunnolla raskaana niinkun jo jonkun aikaa. Tänään ei mitään siitä vattan turvotuksesta jäljellä. Eilen illalla taas huimas ja tänään on ollu vähän outo olo. On tää kummallista! Epäilyttää ens viikon ultra. Noinkohan siellä näkyy mitään.

Mulla eilen tosiaan ultrattiin kun ollut kipuja vatsassa... kaikki oli hyvin ja ottivat papankin, joka nyt tiputtaa vähän ja vatsaa nipistää.... Onneksi kaikki on ainakin toistaiseksi hyvin :) joo täytyy laittaa lotionii nassuun ja pysytellä poissa auringosta niin jos menis ohi tää ihottuma :) kovasti pissattaa koko ajan ja NÄLKÄ!!

Mulla tänään kipuillut oikealla munasarjan kohdilla sellasia vihlasuja/tuikkasuja..aika koviakin. Rupesi mietityttämään onko kaikki ok ettei mitään kohdunulkosta ole :sad001 Ja kovia repäsykipuja liikkuessakin välillä samassa kohtaa... ONKO MUILLA SAMAA? sehän kait mahdollisesti se keltarauhanen ois kun siltä puolelta ovuloinkin mutta kun ahdistaa niin ahdistaa...

Täällä oireena vihlaisut alamahalla, tissit kipeet, väsymys ja paha olo aamuisin

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

MarinaMelina mulla on aina välillä, tosin yleensä vasemmalla puolella. Ja todistetusti kohdunsisäinen joyen älä suotta huolehdi.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Marinamelina: Onks sulla tietoo kummal puolel ovis oli? Mulla on kipuillu oikea puoli mutta eilen lääkäri sanoi että oikealla oli keltarauhanen :)

Ovis oli oikealta ja se nyt kipuilee..silti vaan huolestun vaikka aika Varmasti on se keltarauhanen...

Mulla ihan samoja oireita. Kävin sen takia myös siellä ultrassa ja kaikki oli hyvin. Ne sanoi että jos pistävää kipua on olkapäässä niin silloin se on mahdollisuus kohdun ulkoiseen. Mut muuten ihan normaalia jos ei ole vuotojakaan... stressaaminen on ihan pepusta!! :)

Mulla on ollu jopa samanlaisia kipuja olkapäissä raskauden aikana kuin aukiolotutkimuksen jälkeen (silloin kun kuplat nousi munajohtimissa). Joten senkin takia olin ihan varma että kohdunulkopuolinen on. Mutta ilmeisesti sekään ei oo varma merkki. Joten kannattaa vaan yrittää ottaa rennosti, vaikka se onkin helpommin sanottu kun tehty!

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Onko kellää muulla ollut oireena ripulia? Tää on ihan hirveetä :( Pakko hakee hiilitabletteja tänään.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Siis mä en tiedä ja kuulostaakin ihan hemmetin hölmöltä, mut mun päänahka on ruvennu kutiseen ihan järkyttävästi. Ja tähän ei kertakaikkiaan oo mitään muuta syytä ku raskaus :D onks kellää muulla samaa ongelmaa tai tietoo?? :D en oo vaihtanu hiustenhoitotuotteita enkä ruvennu käyttämään mitään uuttakaan nyt... Huhhuh

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin