Raskauden jälkeinen ehkäisy

Itsellä pillerit odottele vielä kaapissa notta on ainakin se 2 viikkoa vuodotonta takana
 
Tänään jälkitarkastus ja sain reseptin ehkäisykapseliin. Tosin lekuri soitti vähän myöhemmin perään ja kehotti olemaan lunastamatta kapselia kun Hgissä ekan saa ilmaiseksi - muualla maksetaan vauvoista, täällä ehkäisystä :wink Nyt ei siis muuta kun aikaa varailemaan!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mun piti joskus ottaa tuo kapseli, mutta jänistin kun näin millä se asetetaan. Näin synnyttäneenä se ei enää tunnu niin kammottavalta ajatukselta. :wink
 
Ok, hyvä tietää etten ala siis googlailla välineitä ennen kun olen paikan päällä :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kuukausi minipillereitä takana, ja vähän luulen että tässä viime päivinä on kärsitty siitä perus hormoniehkäisyn aiheuttamasta 'pms-oireilusta'.
Tosi lievää tää on ollut, edellinen kokeilu oli paljon rajumpi. Mutta saa nähdä pääseekö tosiaan investoimaan siihen kierukkaan. Jos pillerit ei oireile tämän pahemmin, niin jatkan näillä. Kumpikin resepti on onneksi odottamassa apteekissa.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on kans kuukausi pillereiden kanssa takana. Yhen oon unohtanu. Pillerit on sopinu mulle oikein hyvin. En oo ainakaan huomannu mitään oireita. Nyt luultavasti kuitenkin jätän loput pillerit syömättä kun ei oo syytä ehkäsylle enää.
 
Itsellä on se ultra huomenna ja meinasin sitten aloitella minit jos kaikki ok ultran mukaan :) Innolla jo odottelen että saapi jättää kumit laatikkoon!
 
Vuoto loppu vihdoin pari viikkoo sitten. Imetys saa toimia ainoana "ehkäisynä". Pikkukakkonen on tervetullut millon vaan. Raskautta en kyllä kaipaa...

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Vau Foorumi mobile app
 
Neuvolan ehkäisyopas luettu, mulle jäi vaihtoehdoiksi kumit, pessaari ja ehkäisyvaahto... En kyllä ala popsia mitään hormoneja enää ja ajatus kierukasta ei houkuttele. Estrogeenia sisältävät ei oo vaihtoehto migreenin takia.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mullekin annettiin jälkitarkastuksen yhteydessä resepti minipillereihin, ja innoissani pillerit hain! Nooh, minä otin ekan ilta ysiltä ja seuraavana päivänä pojan käytös muuttui ihan raivostuttavaksi! Aiemminollut siis kiltti kuin taivas, ja itkenyt vaan pikkupätkiä. Nyt huuti parhaimmillaan miltei tunnin putkeen ilman mitään "näkyvää" syytä. lääkäri väitti kovasti että pillereistä se ei voisi johtua, mutta internetin ihmeellinen maailma antoi ymmärtää että minipillerit voi muuttaa maidon makua jolloin vauva siihen reagoi. Onko kellään kokemuksia?
 
Unohdin sit eilen ottaa minipillerin. Ei tästä tuu mitään!

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app
 
Mut hyvä kun tää aihe tuli esiin, muuten olisin unohtanut että unohdin. :)

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app
 
Mäkin sain reseptin minipillereihin ja hainkin ne jo ja alotan huomenna. Syksyl ku keskitetty ehkäsyneuvola aukee (tai jos menkat tulee ni meen terveyskeskukseen) ni meen laitattaa hormoonikierukan. Mul kans muisti niin hukas et en tiiä miten noiden pillerien ottamisen muistan. Mies just eilen sano et hukkaisin täl hetkel oman päänikin jos se vaan olis mahollista.
 
Sanoin neuvolassa, et alkuun käytetään kondomia. Mut ei me mitään käytetä, lissää vauvoja vaan :) . Mahtoiko jopa olla ovulaatio kun oli sellainen mieliteko vähän aikaa sitten..? Kuukautiset eivät ole alkaneet ja mun tuurilla saan odotella toista vaavia pari vuotta.
 
Mun pitikin tähän kirjotella et sain kierukan laittoajan elokuun alkuun. Onneks! Ni ei tarvii enää miettii et onko ottanut pillerin vai eikö ja et missä ne pillerit ylipäätään on. Joo, oon vähän semmonen et mul hävii kaikki tavarat alta aikayksikön. :p
 
Mä en otakaan kierukkaa, kun tää mieli muuttuu niin hassusti. :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Ihan kamalaa, mutta joo! Mun mielestä raskaus oli aika tympeää, synnytys suorastaan kammottava, ekat viikot lapsen kanssa oli hirveitä, mutta meidän tytöstä on kuoriutunut niin mahtava neiti, että sydän pakahtuu. ♡
Yhtäkkiä tää onkin kaikkea muuta kuin ikävää. :)
 
Takaisin
Top