Raskauden jälkeinen ehkäisy

No sit mä otan ne minipillerit. Mulle ei tuu menkkoja lainkaan, kun niitä syön :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ja mä taidan kokeilla tosissaan sitä kierukkaa. Ei passaa vielä mitään sterilisaatiota hommata jos tuota intoutuu vielä iltatähteä tehtailemaan :wink
 
Kävin tänään lääkärillä, ja sen mukaan ne minipillerit voi aloittaa heti. Kuulemma syy mekkojen odottamiseen olisi se, että jos munasolu on lähtenyt liikkeelle, niin pillerit ei sen kiinnittämistä estä. Eli sitten kai olisi mahdollista tulla raskaaksi huomaamatta.

Meillä ei saa kierukkaa ilmaiseksi, harmi.. on se aika iso investointi.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
mäkin voisin ottaa minipillerit kokeiluun.....
En vaan todellakaan haluais mitään ylimäärästä vuotelua kun nyt on 4vkoa jo vuotanut, ja tiedän että vuotohäiriöt on yleisiä minipillereiden kanssa.
Että se kyllä epäilyttää.
 
Cedju ja muut minipillereitä käyttävät, kertokaa kokemuksia sitten tänne, ootteko tyytyväisiä niihin! :)
 
Mä vuodin niistä minupillereistä kokoajan. Sellasta ärsyttävää tiputtelua... Ja siis monta kuukautta! Kyllästyin... Jännää että kieukasta loppui vuoto kuin seinään vaikka sisältää samaa hormonia.
 
Mulla taas ei minipillereiden kanssa tullut yksiäkään kuukautisia. :) Hiukset tosi alko harventumaan niistä.
 
Mä oon syöny aikasemmin Microluton-minipillereitä, joissa käsittääkseni sama hormoni ku kierukassa. Ihan ok olivat, mut mun pinna ei oikein kestäny sitä että menkat jäi jossain vaiheessa tauolle. Epäilin jakuvasti olevani raskaana ku ehkäsyteho ei ihan niin varma ku esim. yhdistelmissä. Pidin niistä sit tauon ja sen jälkeen menkat tuli suht säännöllisesti. Ennen tätä raskautta meillä oli käytössä kumi, varmat päivät ja keskeytetty. Jatkossassa käytössä taas kumi siihen asti ku mies menee siihen nipsasuun :rolleyes: Tai saa nähdä. Ei tuo 5.lapsikaan maailmanloppu olis, mutta ei kyllä suunnitelmissa, ainakaan vielä :wink
 
Pukkasi neuvolatäti minipillerit kouraan jälkitarkastuksessa :D Kierukan saa vasta syksymmällä kun on nyt lääkäreistä vajetta ni aikasintaan syksyllä saadaan laitatettua se. Eli menemmä pillereillä ny ensalkuun
 
Jatkossassa käytössä taas kumi siihen asti ku mies menee siihen nipsasuun :rolleyes: Tai saa nähdä. Ei tuo 5.lapsikaan maailmanloppu olis, mutta ei kyllä suunnitelmissa, ainakaan vielä :wink

HA! Näin ne samoja ratoja menee aatteet:wink,
kk sitten puhui mies nipsaisusta, vaan nyt jo siitä miten meinaa kyllä juhlia varpajaisilla jokaisen lapsensa syntymää, myös sen mahd kuudennen ja vaikka seitsemännen..siis puheet nipsaisuista lopetettu, vahingon mahdollisuus jätetty auki:grin.
Eikä todellakaan lähdetä mitään yrittämään-meille vaan sopii tietty yllätyksen mahdollisuus elämän suurissakin asioissa.
perhesuunittelu?mikä?
 
Hei mites noi minipillereiden sivuvaikutukset, että jos niitä olin ilmestymässä niin millon pitäis ruveta näkymään? Mulla on nyt siis neljättä päivää käytössä ja vielä ainakaan ei oo mitään tapahtunu...
 
Hymis, mulle terkka puhui jostain ensimmäisistä 3 kuukaudesta että silloin tulee oireet jos on tullakseen. Tiputtelut yms. Mutta ei kai niistä välttämättä mitään tule :)
 
Nii ja itsellä pillerit jäi nyt vielä apteekkiin odottamaan maanantaita...
 
Okei eli vielä pitää odotella ennen kun rupee iloitseen oireettomuudesta...
 
Voih, mua alkoi nyt ahdistaa toi ehkäisy. Mä oon ainakin tällä hetkellä ihan sillä kannalla että tää yksk lapsi on ihan riittävä, enkä ollenkaan haluaisi mitään kierukkalapsosia... antaiskohan ne mulle tuon esim. 3-vuoden kapselin näin alkuun..? Jälkitarkastus vasta heinäkuun puolivälissä tosin.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Cedju ja muut minipillereitä käyttävät, kertokaa kokemuksia sitten tänne, ootteko tyytyväisiä niihin! :)

Nyt on tullut naamaan näppyjä :sad001. Toivottavasti se on ohimenevä ongelma ja tasoittuisi pian. Muuten ei ole ollut ongelmia, ei vuotoa tai muuta. En kyllä muista ottaa niitä aina samoihin aikoihin päivästä, sitä täytyy skarpata vaikka kännykkähälytyksella tai jollain!
 
Mä oon onnistunu ottamaan pillerit 12-14 välillä mutta ihan kellontarkasti ei mullakaan onnistu...
 
Mulla on aika heitellyt n.10tuntia... Varmaan kärsii teho jo tolla välillä. Ehkä mä pääsen vielä rytmiin.

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app
 
Mie en halua mitään sellasta joka pitää muistaa :) Eli kumit jää jo heti pois, kun ei sitä muisteta :) Pillereille sama juttu. Eli kierukka tai kapseli on sitten vaihtoehdot. 3 vuoden kapseli kuulostais hyvältä väliltä seuraavalle raskaudelle :D
 
Takaisin
Top