Raskauden jälkeinen ehkäisy

Mie oon miettiny kierukkaa siis hormooni sellaista.. mut mietityttää ko siit voi saada kohtutulehduksen ja nytku taistelen yhä kolme viikkoa sit todetun kohtutulehduksen kaa.. Eli ei siis mitään hajua.. E-pillerit ois kivat mut tukos riskin vuoks.. nääh..
 
Mulle kans suositteli neuvola tänää hormonikierukkaa. Kokemuksia kellään? :)
 
Mulla oli hkierukka ennen raskautta ja se oli must ihan jees. Ehkä vähemmän sivuvaikutuksia kuin muilla hormoniehkäsyillä eikä tarvii niellä pillereitä. Kuukautisetkin jäi melkein vallan pois sen kanssa. Ainoa miinus on se tietoisuus jostain vierasesineestä sisuksissa. Ja ne kohdunsuulta törröttävät langat oli vähän inhat. Välillä ne langat sitten hävisi sormien ulottuvista ja sitten sai pelätä että onko kierukka mennyt kohdusta läpi tai tippunut. Kierukan laittaminen oli myös jotain infernaalisen kamalaa mutta synnyttäneelle se on tuskin yhtä paha.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
No just.. Enpä oikei todellakaan tiedä tosta kierukast. Terka mukaa niit lankoja ei tunne eikä tiedä niistä mitää. Ja jos niit lankoi pitää sormeilla? Ja asetuski piti olla iha 5min homma ja ettei satu..
 
Otin minipillerit kokeiluun, kun mua vähän epäilyttää kanssa toi kierukka. Ensinnäkin sen laittaminen hirvittää ja toisekseen en usko että se olis kovinkaan huomaamaton. Miehen vehje on suht iso ja välillä sattuu ihan normistikin kun se osuu niin syvälle, olis varmaan nopeasti kierukka lankoineen jossain mutkalla :p.
 
Joo mieki taian ehk kuitenki koettaa pillereit ko minuuki koskee lähes joka kerta kun mies tökkii liia syvälle :confused: Jospa minipillereide alku om vaa sitä vuotamista joka toine vko, et kai se tasottuu ajan myötä? Hope so. Enne ku raskauduin oli ehk 3vkoa käytös ne ja vuodin niist 2..
 
Kävin tänään jälkitarkastuksen hoitaja-osiolla. Juteltiin ehkäisystä, niin selvisi että meillä ei laiteta kierukkaa ennen kuin synnytyksestä on kulunut puoli vuotta.. kuulemma on riskinä että se tulee sieltä hötöstä lihaksesta läpi jos laittaa nyt jo.

Siihen asti voi mennä minipillereillä, mutta nekin saa aloittaa vasta kun menkat alkaa..

Voi tuska, olen ihan hirviö pillereillä, mieskin jo etukäteen toivoi että ei moisia. Mutta kondomit on vielä tylsempi vaihtoehto, joten on ne otettava.

Tuskailin hoitajallekin että on se kumma kun lennetään kuuhun, mutta mitään kunnon ehkäisyä ei ole keksitty. Se kertoi sitten uusimmista tutkimuksista, miesten ehkäisypilleri oli kaatunut siihen pieneen sivuvaikutukseen, että koehenkilöiden siittiötuotanto ei enää ikinä palautunut pillerin lopettamisen jälkeen. Ja kemiallinen kastraatio kaatui siihen, että se ehkäisi tehokkaasti myös erektion. Totesi että miesten elimistö on niin herkkä.. :D

Pitää toivoa että ne pillerit toimii nyt paremmin, kun hormonitoiminta on muutenkin erilainen.
 
Miksei minipillereitä saa alottaa ennen ku menkat alkanu?? Mä ymmärsin et ne just voi alottaa, mut yhdistelmiä ei (eikä niitä voi käyttää jos imettää).


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Sitä mäkin ihmettelin, ymmärrän sen yhdistelmissä, kun pitää saada kierto kohdilleen. Ajattelin kuitenkin aloittaa ne heti kun saan, ei kai siitä mitään suurta haittaa ole..
 
Kondomilla mennään hetki ja mun syntymävuoden nähtyään lääkäri totesi, että ei tarvii odotella yhtään ennen seuraavaa yritystä... :)
 
Munkin ikä tuli esiin kun hoitaja suositteli kolmen vuoden kierukkaa viiden vuoden sijasta. :D
 
Meille kävi 2. Seksikerran jälkeen synnytyksen niin, että kumi se liuskahti sisään mällineen päivineen :D
Niin, en vieläkään tiedä onko ollut menkkoja vai ei, vähän jännittää muttei ny näin vähästä pitäis..

Mulle ainut ehkäisyvaihtoehto ois kuparikierukka, mutta vissiin mennään nyt sit kumilinjalla vielä pitkään....,,,


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minä meinasin taas uskaltautua kokeilemaan tuota hormoonikierukkaa! Omalla tavallaan vaivaton kun ei tarvitse muistaa popsia mitään pillereitä. Ja näin kahden pienen lapsen kanssa kotona ollessa en välillä muista edes omaa nimeäni saatikka napsia jotain nappeja :eek: :)
 
Mä teetin tammikuussa kuopuksen sectiosynnytyksen yhteydessä sterilisaation ja hetkeekään ei ole kaduttanu.
 
Minkähän ikäisenä tuon sterilisaation vain saa täällä? Jotenkin sellainen kutina että itsellä turha mennä monkumaan moista vaikka haluaisikin...
 
Ei ollu mulle mitään napinoita lähetteen saadessa olin 27v, mut toki lapsi on neljäs ja terveysongelmat raskauksissa vaikuttaa myös.

Nyt mennään kumeilla sinne asti, kun se steri mulle tehdään. Mä en muista kunnolla lasten d-vitamiinejakaan, saati jotain pillereitä.
 
Eikös menkat tuu ihan normaalisti vaikka ois sterilisaatio tehty?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Sterilisaation saa jos on 3 lasta tai 30v. terveysongelmat raskausaikana yms.Mulla esikossa tuli raju raskausmyrkytys kuopuksella melkein pääs uusiutumaan, mut onneksi sectioon oli 3vko. Taipumus Radiin ja verenpainetautiin raskausaikana, 4 raskaus joista 2 viimesintä satiin syliin.
 
Menkat tulee ihan normaalisti ekat olivat runsaat ja enenkuin alkoi oli ällöttävää jomotusta mutta särkylääkken ku otti nii eillu ennee mitään nyt on tasoittunu ja on yksilökohtaista toimen piteen jälkeen.
 
Takaisin
Top