Raskaana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LauraKoo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

LauraKoo

Jostain jotain jo tietävä
uugghhh...
Yritetty on ja nyt pohditaan, että millaisia tuloksia olisi tulossa. Mun kuukautiskierto on epäsäännöllinen. Tulevat kerran kuussa, mutta silloin kun ne itse haluavat. Yritettiin ovulaatio oireiden perusteella ja nyt sitten odottelen tuloksia.
Eniten minua ihmetyttää seuraavanlaiset oireet. Pistelevä/villtävä kipu alavatsassa. Selkäsärky alaselässä, kuvotus ja iltaisin vatsa turpoaa isoksi palloksi. Rinnat ovat herkät ja niitä nipistelee hiukan välillä. Miehen mielestä nännipihat ovat muuttuneet tummemmiksi, mutta itse en ole ko. muutosta kovin paljoa huomannut.
Voisivatko nämä oireet olla oireita raskaudesta vai tavallisia kuukautisista...? Toisaalta koskaan ei ole kuvottanut näin paljoa kuukautisia odottaessa...

emoticon Kris.

Itse olen sitä mieltä että raskautta ei pelkästään pysty sanomaan oireista vaan mieluusti tekee sen testin. Raskaus oireita on siis tosiaan jokaisella yksilöllisiä ja kaikilla ei edes tule mitään.
Niinkuin varmaan jo tiesitkin. :) Suosittelen ostamaan siis sen raskaustestin. Mutta hyvinkin raskaus voi olla mahdollinen.

Testi olisi kyllä pop. Mä vaan mietin, että missä vaiheessa
testin uskaltaisi tehdä ja mikä olisi hyvä testi...Ideoita?

Itse lopetin oireiden kuuntelun puolen vuoden yrityksen jälkeen, kun joka kuukausi tuli erilaiset raskausoireet. Saatoin jopa herätä keskellä yötä kivuliaisiin nipistyksiin alavatsalla n. viikko ovulaation jälkeen. Mulla ainakin kroppa valehteli ja kaikki heitti häränpyllyä, kun oli niin kova vauvakuume. emoticon

Juu, ns valeraskausoireita oli mullakin varmaan joka kierrossa, paljon ja erilaisia oireita eli ne oireet itessään ei välttämättä vielä kerro mitään tulosta (yk10/13kk kun tärppäsi).

Mulle tosin tuli vahvainen sisäinen tunne ja tieto siitä että on tärpänny ja sit osasin katsoa oireita ja ynnäillä yks plus yks..emoticon

Kysyit mitä testejä kannattais käyttää.. Predictorista olen lukenu jostain ettei ole parhaasta päästä ja joku sanoi että RFSU:n liuskat antais herkästi valehaamun, mutta mulla tuli RFSU:n testiin ensin viivanpaikka, seuraavana päivänä haamu ja olen raskaana, se selvis apteekin omalla ja clearblue digillä.
Apteekin omaa on kehuttu. Samoin clearblueta mutta se on aika kallis. Ite ostin tuon digin varmistamista varten, tein kaks testiä ensin ja sit varmistin sillä digillä ja se oli sit kätevä näyttää siipalle, "raskaana 1-2" :)
Mutta kyllä yleensä ottaen kaikkien testin pitäis olla luotettavia..emoticon

Mulla jos tulee menkat nii mulla koskee ainoastaan selkään ja mahaan.ei muuta.

Mut noi kyl on ensimerkkejä raskaudesta. itellä oli ekalla kerralla nipistelyjä masussa ja noi rintajutut.

ite pääsen tekee testin sunnuntaina jos ei sillo ala menkat, mut nyt o jo oireita et vois olla raskaana.

Mulla oli kans joka kuukausi ennen menkkojen alkua muka raskausoireita, vaikka minkälaisia ja luulen, että oireet vaan vahvistu, kun niitä oikein kyttäsi. Yli vuosi meillä meni, ennenkuin raskauduin ja sitten kun oikeasti oli tärpännyt, niin ei kyllä ollut minkäännäköisiä oireita. Meillä tärppääminen kävi juuri silloin, kun sitä vähiten odotin. Sitten kyllä kun sen plussatestin teki, niin sen jälkeen rupes tulemaan oireet ja rv 6 aloin oksentamaan ja sitä jatkui tuonne viikolla 11 asti. 

Meillä ensimmäinen, joka tiesi raskaudesta oli meidän koira :D. Se rupes oudoksi. Istui jalkojen juuressa illat läpeensä ja tuijotti minua. Sitten sillä oli hirveä hoivavietti, hoivasti mun jalkoja pitkillä nuolemissessioilla ja tuli mahan päälle köllöttelemään. Meillä on uros koira. Ulkona lenkillä rupesi minua puolustamaan, kukaan ihminen tai koira ei saanut minua lähestyä. Alkoi näyttelemään hampaita ja muuta. Sitten lenkillä teki myös piiiiitkää vahtihaukkua, oikeen semmosta ulvontaa. Tämä kaikki siis ennen kuin testiä edes tein. Sittemmin pistin koiran aisoihin ja nyt ei enää vahdi ja riehu muille ihmisille.

Se piti vielä sanomani, että tosiaan testi kannattaa tehdä, jos siltä tuntuu. Itse niitä kulutin joka kierrossa varmaan ainakin kolme. Ja kun plussan sain, niin tein kahdeksan lisää :D. Paras testi on minun mielestä First Signal kasetti testi, herkkä (10ml jotain, mikä se lyhenne onkaan?) maksoi apteekissa alle 4e. Eikä sitä testiä tosiaan kannata tehdä liian aikaisin. Reilusti, ku on menkat myöhässä niin sitten.

Nimenomaan muuten kannattaa rauhassa odotella tätiä kylään, ei se plussa välttämättä heti ilmesty kun menkkojen pitäisi alkaa. Mulle tuli viivanpaikka kun menkat oli neljättä päivää myöhässä ja plussa sitten vasta kun kuusi päivää oli odoteltu..
Maltti on valttia.emoticon

Oireilukin on yksilöllistä mutta itelläni huomasin että mitä enemmän stressasi ja kyttäsi oireita niin sitä enemmän niitä oli. Ja sit pudottiin kovaa ja korkealta. Joten mikäli pystyy olemaan rento ja ressitön niin SUOSITTELEN...:) vaikka se on klisee ja vaikeaa toteuttaa.

Alissa22 raskaana? Oi miten ihanaa!!

Olen samaa mieltä maltin kanssa. Itse tulin syksyllä raskaaksi, kun heitin kalenterin pois käsistä. Kaverini kysyessä kiertopäivää huomasin kuukautisten alkavan juurikin pian.  Niitä ei sitten kuulunutkaan. Pari kuukautta aikaisemmin olin täpissyt raskausjuttuja joka kuukausi ystäville ja rakkaalleni. Menkat oli joka kerta suuri pettymys.

Keskenmenon jälkeen kehosta tuli herkempi. Ovulaatiot tunnistin ja välivuodot tuli sotkemaan pään totaalisesti. Tein testejä päivää ennen kuukautisia. Loka-joulukuu oli viime vuonna rankkaa aikaa, mutta niin tuosta menetyksestä jotenkin selvittiin ja kykenen taas iloitsemaan ystävien vauvauutisista!

Viime kuussa heitin taas kalenterin menemään. Mitäs sitä päiviä laskemaan, kun ne ei tee muuta, kuin sekavaa mieltä. Ja tänään tein sen aikaisin aamulla raskaustestin. En nähnyt testissä mitään. Jätin sen laatikkooni ja painuin takaisin nukkumaan. Nyt kaivoin sen tuolta laatikosta ja siinä on kuin onkin hailakka haamu!!!

Ite tein testin vasta kun menkat oli kolmisen viikkoa myöhässä.. Tosin söin pillereitä, niin ajattelin, ettei raskaus edes voi olla mahdollinen, mut joku tunne tuli silti, että pakko oli tehdä testi. Ja plussahan sieltä tuli.

Tein sillon Clearbluen testillä, johon tulee joko plussa tai miinus, tuli kerralla selväksi :)

Nyt odotellaan toista ultraa, että saadaan tietää kumpi tulee :)

Toivottavasti tärppää, tsemppiä emoticon

Tulin tänne poikkeamaan.. Juu Poutis, raskaana ollaan!!:) rv 6+5 nyt, oltiin jo 8+jotain mutta lykkäänty tuo LA "hieman" varhaisultrassa...;) josko kuitenkin hieman aikaistuis takasin päin seuraavassa ultrassa, ei millään voi olla noin myöhään hedelmöittymisen perusteella (luulen että lääkäri katto kalenterista väärin LA:n, koska jos viikkoja oli kasassa eilen varhaisultrakäynnillä 6+4 niin LA osuis kyllä 13.10. eikä 17.10. Mutta näkee nyt sitte..:) )

Varovasti sua jo onnittelinki tuolla odottajissa. KYLLÄ SE VIIVA SIITÄ VAHVISTUU!!!emoticon

Kiitos tsempeistä. Ne taisi auttaa...
Tein juuri PREGCHECk-testin ja vahva plussa tuossa komeilee.
Harmi vain, että tuleva iskä on kipeenä ja itsellä on taas kurkku kipeänä, ettei tätä uutista voi aidosti iloita ja juhlia.

Täyty tulla vielä tännekin puolelle onnittelemaan teitä!! <3

PALJON ONNEA!!!! <3<3 Mahtava juttu!! :)
Ja pikaista paranemista! emoticon

Mä oon tässä miettiny ja millään en jaksas uskoo että oisin raskaana.. Kaikki raskaus oireet on tullu ja hyvä ettei oo tarvinu vessanpönttöö halailla. Mulla siis ennestään kolme lasta.. Nyt on ehkäisy kapselit ja sitä ennen oli kierukka mut se kierukka petti ja nyt sit noi kapselit.. Ei vaan jaksa ymmärtää.. Oon tehny testin ja siihen tuli haamu plussa, äippäneuvolaan soitin ja sanoin asiasta ja se sit sano että oota viikko ja sit labraan verestä ottaan, nyt oon viikon tai oikeestaan vähä yli oottanu ja ajattelin että soitan maanataina taas sinne.. Oon ihan sekasi tästä kaikesta, en oo uskaltanu ees miehelle viel kertoo..

Täällä kans tuskaillaan testipäivää odotellessa. Huomaan että aiemmat viestit on viime kuulta, mutta jospa saisi tätäkin keskustelua hieman taas elpymään. Kaikkialla on nyt niin hiljaista! Eikö mulla ole tässä kuussa kohtalotovereita ollenkaan, vai onko kaikki muut jo rauhoittunet, itsellä on nimittäin vasta ensimmäinen yrityskerta meneillään. Vielä pitäisi viikon ajan jaksaa ainakin testailuun, mutta olo alkaa olla niin outo ettei pysty unohtamaan aihetta ja ajattelemaan muuta, jolloin luulotautioireet ehkä pysyisi poissa ja aikakin menisi nopeammin. Rauhoittunen sitten kun yrityskertoja tulee enemmän. Jos siis tulee...

Aloin heti ennen hedelmällisiä päiviä juomaan greippimehua ja luulen että siitä johtuen ovisoireet olivat selkeämmät kuin koskaan ennen; kivut olivat oikeasti aika kovat ja kestivät kolme päivää, ennenkuulumatonta mulle. Nyt sitten noin viikko oviksesta ja mahaa nippaa välillä, verta tullut hieman nenästä ja jotain hieman tummempaa tuli kerran paperiin pyyhkiessä, pari päivää sitten. Valkkari on ollut muutenkin runsaapaa (greippimehunko takia?) eikä kuivaa kautta ole kuulunut, vielä ainakaan. Olen ollut hyvin paljon tunteitteni vietävissä (itkuinen, hysteerisiä naurukohtauksia, kovia sekunnin kestoisia ärsyyntymisiä pikkujutuista... Päänsärkyä on ollut monta päivää ja nyt lämpöäkin pikkuisen. Äsken suihkusta tullessa puin paitaa päälle ja kaulus koski kurkkuun, meinasin oksentaa lattialle, joku pari kertaa yökkäilin tyhjää. Eilen juomani muutama lasillinen punkkua teki "krapulan" aamuksi ja aamukahvi oli vaikea saada alas.. Mutta kaikki nämä voivat johtua mahdollisesta, tavallisetsa pikku flunssakuumeesta tai greippimehusta, sillä se on voimistanut kaikkia tuntemuksia tässä kierrossa... argh. olisipa jo seuraava viikonloppu! emoticon

No, en sitten jaksanut viikonloppuun asti. Mikä on hyvä, sillä testasin juuri hailakan haamun. emoticonTosi aikaista oli testata, eli ei ihmekään että oli niin haalea. Sitten vaan odotellaan jotta viiva vahvistuisi!

Itelläni ei ollut mitään tollaisia oireita silloin kun lasta yritettiin. 
muutamia päiviä ennen kun kuukautiset ois pitäny alkaa sanoin miehelle että haluun hakea testin että oon varmasti raskaana mutta hän ei uskonu. Haettiin kuitenkin testi ja negatiivista näytti mutta ite vaa katoin et pyh että valehtelee enkä ollu yhtään pettyny ym. parin päivän päästä hain uuden testin ja sitten se näytti jo haaleeta plussaa mutta en enää uusia testejä ostanut koska itse olin siitä sata varma että raskaana ollaan ja kerran testi näytti edes haaleeta plussaa niin kyllä se sen mulle varmisti.
Olen kuullut sanottavan että sen vaan tietää ja itselläni ainakin kävi niin. ei oireen oiretta ja ennen menkkojen alkamispäivää jo ihan vaan tiesin sen :)

Takaisin