Raskaana vai luulosairas?

Kyfi4911260

Vasta-alkaja
Heippa! 😊

Meillä on yrityksenä saada esikoinen aluille.
Mulla on tosi epäsäännöllinen kuukautiskierto, kierto 33-62 päivän välillä pillereiden lopettamisen jälkeen (lopetin 12/2023).

Tänään mulla on kiertopäivä 40.
Edellisviikolla ja oikestaan sitä edelliselläkin ”peitto heilui” melko aktiivisesti.

Viime viikonloppuna (kp 33-34) alkoi keskellä alavatsaa kipuilu/paineen tunne.
Pyyhiessä tuli hieman vaaleanpunaista vuotoa ja verinen ”viiru” mutta oli vain muutamalla kerralla. Kiinnittyminen?

Alavatsan paineentunne on jatkunut viikonlopusta asti, ei voimakkaasti mutta on kuitenkin. Pahimmillaan maatessa ja istuessa. Tuntuu kuin alavatsalla ois turvotusta ja ois hieman kosketusarka?!
Kahvi ei maistu samalla tavalla, etoo ihan hirveästi mikä on erikoista. Muita raskauden oireita/merkkejä ei ole. Äitini epäili heti että olen raskaana.

Muutamat raskaustestit tein eri päivinä. Testitulos katsottu 10-15 min jälkeen. Ennen ei oo tommosia viivoja näkynyt. Noissa on viivat mutta en jotenki koe niiden olevan positiivisia, eivät näytä normaaleilta. Tein clearblue merkiltä eilen digitaalisen herkän testin ja se näytti negaa. Oonko vaan ihan luulosairas, yritystä takana 7kk. 😐

Liitteet

• IMG_1026.jpeg
    IMG_1026.jpeg
    1.4 MB · Katsottu: 153
Muokattu viimeksi:
Tikutatko ovulaatiota? Aika vaihteleva meinaan tuo kierto, niin voisi olla hyvä idea.

Mä ehkä ostaisin niitä Pregcheckin raskaustestejä (liuskatestejä), ne on hyviä. Noi clearblun näyttää vähän epämääräiseltä.

Joo yritän tikutella, aina en saa kylläkään ovulaatiota napattua.
Pitää käydä ostaas noita Pregcheckin liuska raskaustestejä. Noi clearblue on joo vähän epämääräisen näköisiä, en tiiä miksi..

Joo yritän tikutella, aina en saa kylläkään ovulaatiota napattua.
Pitää käydä ostaas noita Pregcheckin liuska raskaustestejä. Noi clearblue on joo vähän epämääräisen näköisiä, en tiiä miksi..
Toinen on myös ostaa clearblue digitaalinen testi😇

Heippa! 😊

Mulla on tosi epäsäännöllinen kuukautiskierto, kierto 33-62 päivän välillä pillereiden lopettamisen jälkeen (lopetin 12/2023).

Edellisviikolla ja oikestaan sitä edelliselläkin ”peitto heilui” melko aktiivisesti.

Pyyhiessä tuli hieman vaaleanpunaista vuotoa ja verinen ”viiru” mutta oli vain muutamalla kerralla. Kiinnittyminen?

Alavatsan paineentunne on jatkunut viikonlopusta asti, ei voimakkaasti mutta on kuitenkin. Pahimmillaan maatessa ja istuessa. Tuntuu kuin alavatsalla ois turvotusta ja ois hieman kosketusarka?!
Kahvi ei maistu samalla tavalla, etoo ihan hirveästi mikä on erikoista. Muita raskauden oireita/merkkejä ei ole. Äitini epäili heti että olen raskaana.

Muutamat raskaustestit tein eri päivinä. Testitulos katsottu 10-15 min jälkeen. Ennen ei oo tommosia viivoja näkynyt. Noissa on viivat mutta en jotenki koe niiden olevan positiivisia, eivät näytä normaaleilta. Tein clearblue merkiltä eilen digitaalisen herkän testin ja se näytti negaa. Oonko vaan ihan luulosairas, yritystä takana 7kk. 😐
Mulla oli samanlainen tilanne kun esikoista alettiin yrittämään. Oli huimausta, pahoinvointia, turvotusta, rintojen arkuttaa, kaikkea raskauteen osoittavaa. R-testit näytti negatiivista, vaikka tein useamman kun vuotoa ei näkynyt ja olotila oli mitä kummallisin. Yksi aamu vessassa käydessä tipahti alkio vessanpyttyyn ja alkoi vuoto. Oletin olevan kemiallinen tai perus keskenmeno. En koskaan asiaa tutkinut, sillä olin juuri ottanut ehkäisykapselin pois ja odotin kuukautisten alkua. Mutta siinä välissä olinkin kerkenyt raskautua (ei todistetusti).

Heippa! 😊

Onhan noissa selkeät viivat kuitenkin 🤔🤔 tekisin uusia testejä eri merkiltä 😊

Mulla tuli kerran pariinkin Clearbluen varhaiseen testiin näkyviin testiajan jälkeen just ton näköisiä viivoja ku sun kuvissa mutta sit toisen merkkisiin seuraavana päivänä ei tullu mitään viivaa ja en siis ollut raskaana. Eli oma kokemus on että Clearbluen testeistä on että jos ei tavoiteajassa näy ni mahdollisesti myöhemmin esiin tulevat on vääriä positiivisia. Toivotaan kuitenkin että sulla ois eri tilanne!

Mä taidan olla luulosairas, kun esikoinen täyttää huomenna 3kk ja kuukautisista ei vielä tietookaan enkä ole ovista tikutellut ja nyt ollut pari päivää sellasia oireita mitä oli esikoisen raskaudessakin ihan alussa ennen kun plussasin🙈

Mä taidan olla luulosairas, kun esikoinen täyttää huomenna 3kk ja kuukautisista ei vielä tietookaan enkä ole ovista tikutellut ja nyt ollut pari päivää sellasia oireita mitä oli esikoisen raskaudessakin ihan alussa ennen kun plussasin🙈

Ne voi olla ihan hormonit, jotka aiheuttaa noita oireita. Hormonit muuttuu synnytyksestä noin 3kk jälkeen. Mikäli imetät, niin imetyksen lopetus aiheuttaa myös alkuraskauden oireita, plus hiustenlähtöä. Summarum, mikäli raskaustesti näyttää negaa, niin se pitää silloin paikkansa.

Myös kierron käynnistyminen voi aiheuttaa hyvin erilaisia oireita :Slightly Smiling Face:

Takaisin