Toffeecrunch
Vasta-alkaja
Sanotaanko alkuun, että en koskaan ajatellut kirjoittelevani vauva-aiheisselle foorumille. Olin viime vuoteen asti heilunut siinä uskossa, että en tule lisääntymään.
Mutta nyt. Kaipa sitä pitää uskoa, että raskaana ollaan. Ensimmäinen testi (violetti) otettu 4vrk sitten, keskimmäinen 3vrk sitten ja viimeisin, pinkki, juuri äsken.
Pistetäänpä vähän taustatarinaa...
Vauva on toivottu (vuoden keskustelun jälkeen) ja tärppäsi ensimmäisestä kierrosta. Gyne nyppäsi kierukan irti tammikuun puolivälissä ja heti alkoi kuukautiset. Tosin en uskonut, että tärppäisi heti. Minulla kun on ikää 38 ja ehdin täyttämään 39 jos tämä raskaus pysyy mukana. Kaiken lisäksi olisi esikoinen kyseessä.
Mies on innoissaan. Minä ehkä tuon innostuksen lisäksi myös kauhuissani nyt kun viimeisin "pitäisikö antaa mahdollisuus"-keskustelu miehen kanssa gynekäyntiä ennen realisoitui heti. Luulin, että jo ikäni puolesta tähän menisi runsaasti enemmän aikaa mikäli edes onnistuu.
Ja nyt se otsikon mukainen twisti; opiskelen ulkomailla. Lisätwisti: mies ei ole suomalainen (Britannia). Ollaan kyllä vuosia oltu suhteessa, jossa mies viettää mun luona 3kk ja minä Britanniassa lomat, koska, no, Brexit tietty laitetaan vielä yhtälöön. Eli mies voi viettää Britannian ulkopuolella ilman viisumia max. 90vrk/180vrk. Maa, jossa opiskelen ei ole miehen kotimaa. Ei kuitenkaan olla kaukana Suomesta, koska opiskelen Virossa, eli Suomeen pääsee kyllä takaisin helposti.
Tässä on nyt aika paljon mietittävää ja järjesteltävää. Mitähän nyt sitten. Verikoetta varmaan jostakin varaamaan (yksityinen?) ja ottamaan asioista selvää. Tuleva paperisota on varmaan aikamoinen ponnistus. Onneksi meillä on talousasiat kunnossa, ei velkaa yms. vaikka opiskelen. Säästöjä tähän on tarpeeksi viime vuosilta, että ainakin yksi osa-alue hallussa.
Muut ovatkin hyppy tuntemattomaan. Enhän mä ole edes pidellyt vauvaa kuin ehkä muutaman kerran aiemmin, eli paljon on opeteltavaa.En oikein tiedä mitä tällä keskustelunavauksella haen. Muita ehkä, jotka ovat alkuraskauden kokeneet ulkomailla? Meinasin Suomessa synnyttää (tästäkin ollaan puhuttu miehen kanssa useampaan otteeseen ennen raskautta) mutta tuntuu olevan ihan liian aikaista edes miettiä näitä asioita...
Kaiken lisäksi mitä nyt tutkin noita sivuja niin nähtävästi pysyvän viisumin saa aika nihkeästi edes raskauden perusteella ja lapsen pitää olla jo syntynyt. Toivottavasti tulkitsin väärin...