Raskaana? Ristiriitaisia tunteita...

Odottajako

Jostain jotain jo tietävä
Heippa, nyt on pakko kirjoitella tänne, kun en uskalla/halua läheisille ihmisillekään tätä huudella. Ensin hieman taustaa mun tilanteelle. Minulla oli suhde noin vuoden, aika on-offia ja paljon ristiriitoja. Ei ollut mies perheelleni mieluinen vaihtoehto, kaipa he näkivät sen, mitä minä en itse aluksi nähnyt. Todella kummallisen suhteen ja käyttäytymisen. Pari viikkoa sitten suhde tuli lopulliseen päätökseen. Hyvä niin. MUTTA... nyt pelkään olevani raskaana ja pääni on melko sekaisin. On ollut tosi paljon oireita ja kiertokin jo mennyt parilla päivällä yli. Mutta raskaustesti näyttää negaa. Nyt odottelen pari päivää, kunnes teen uuden testin, jos kuukautiset eivät ole alkaneet.

Tilanne herättää ristiriitaisia tunteita. Ikäni puolesta alkaa olla viimeiset mahdollisuudet saada lapsia, mutta olosuhteet eivät ole maailman otollisimmat. Yritän vakuutella itselleni, että jos olen raskaana, niin kyllä mä pärjään ja pystyn olemaan hyvä äiti, vaikka yksinkin. Voi naiset... nyt täällä on yks aika hukassa oleva :(

Odottajako; paljon tsemppiä ja älä tee mitään mitä kadut vaan mieti ja puntaroi ihan rauhassa ja tänne voit aina kirjoitella.

Kiitos tsempeistä Emmuliini :) Vaikka tunteeni ovat ristiriitaiset ja olotila lähestyy melkein paniikkia, niin en varmasti tee mitään, mitä katuisin. Lapsi on aina lahja <3 Ja äitiys olisi varmasti parasta, mitä tähän astisessa elämässä olen kokenut. Jos osoittautuu, että olen raskaana, niin varmasti kirjoittelen täällä paljonkin :) Vertaistuki ja muiden äitien kokemukset tulevat varmasti tarpeeseen.

Kyllä varmasti tulet pärjäämään lapsen kanssa! Kaikki lapset eivät synny kaikkein otollisimpiin olosuhteisiin, mutta silti heillä on hyvä elämä ja lapsuus tiedossa. Asenteesi ainakin tuntuu olevan hyvä ja kohdillaan, jos raskaana olet, joten varmasti sinusta tulee hyvä äiti pikkuiselle :)

Varmastikin pärjäisit lapsen kanssa. Lapsi voi saada hyvän elämän, vaikka olosuhteet eivät olisi ne kaikkein otollisimmat :) Jos olet raskaana, niin tällä foorumilla saa sitä vertaistukea aivan varmasti!

Voi kiitos ihanista tsempeistä :Heartpink Vielä ollaan täällä ilman kuukautisia... :) Katotaan, miten käy. Tänään on ollut kyllä vähän sellainen olo, että kuukautiset olis alkamassa.

Täytyy kyllä sanoa, että tää foorumi on ollut aivan huippu juttu ja monien iltojen pelastus. Vertaistukea saa ja yhteishenki on tosi hyvä.

Varmasti pärjäät lapsen kanssa jos olet raskaana! :) Mullahan oli ensimäiset oireet raskaudesta menkkajomotukset ja kivut ilmab kuukautisia. Tässä sitä nyt odotellaan esikoista. :)

Tsemppiä!

Tsemppiä täältäkin, kuten joku jo totesi, niin tuntuu sinulla kuitenkin asenne olevan kohdallaan ja totta kai raskaus hankalassa tilanteessa mietityttää. Kyllä sitä yksinkin pärjää, minutkin on yksin äiti kasvattanut ja ihan kelpo kansalaiseksi vartuin :p Rakkautta riitti vaikka yhdeltä vanhemmalta tulikin, vieläkään ei ole varastot ehtyneet :)

Jos niikseen tulee, niin voihan miehenkin kanssa asiasta keskustella ja tehdä selväksi, että sinä haluat lapsen pitää ja hän voi osallistua jos tahtoo :) Tai sitten ei osallistu.

Kerrohan kuinka käy! Mulla oli myös jomotukset, vatsan turvotus ja mieliala sekä vielä vuotokin vielä syyskuun lopulla. Esikoinen oli silti jo matkalla :)

Olet todella rohkea kun tilanne muuten nuin pelottava ja toivotaan että mikä tahansa tulos onkaan niin päädyt sinulle sopivaan ratkaisuun...voimia ja itse olen myös samanlaisessa tilanteessa ollut eikä ne muistot helpolla karise...

Takaisin