Raskaana matkustaminen

Olisin menossa Kanarian suunnalle rv 25-26, lento kestää n. 7 tuntia, oisko vinkkiä mitä pitäisi matkalla huomioida? Koskien lentoa, itse kohdetta? Maaliskuussa ollaan menossa, että ei ole kovin kuuma siellä ja Lanzarotre on suunniteltu kohde :happy:
 
Olisin menossa Kanarian suunnalle rv 25-26, lento kestää n. 7 tuntia, oisko vinkkiä mitä pitäisi matkalla huomioida? Koskien lentoa, itse kohdetta? Maaliskuussa ollaan menossa, että ei ole kovin kuuma siellä ja Lanzarotre on suunniteltu kohde :happy:
Muista lentosukat mukaan sekä kannattaa juoda säännöllisesti ja liikkua/venytellä koneessa, jos se vaan on mahdollista. :)
 
Kiitos vastauksesta! Pitää lähempänä hankkia. Varmaan myös se tukivyö olis hyvä, kun ollaan menossa sellaisille retkille :bored:
 
Mietittiin reissua keväälle, mutta uskaltaako sitä vielä lähteä toukokuussa kun LA 1.7.:confused005 Vaikea jotenkin suunnitella mitään, kun ei tiedä mikä olo tulee olemaan.
 
Mä toivon kovasti, että pystyisin vielä kesäkuun alussa lentää ja tehdä viikonloppureissun, lento on noin 3h. Mutta pitää katsoa kunnon mukaan ja mitä lääkäri sanoo, mulle olisi tärkeää päästä paikalle mutta jos ei pääse niin ei voi mitään. :) Mulla tosin LA vasta 20.7. Vakuutusten täytyy ainakin olla kunnossa.
 
oon kans haaveillu keväälle jotain ulkomaanreissua, joko lämpimään viikoksi tai sit joku pidennetty kaupunkiloma. tuntuu kans että uskaltaako varata kun ei tiedä vointia silloin. toki mullahan ei oo ollut alkuraskaudessa pahoinvointia lähes ollenkaan, mutta eihän sitä tiedä :confused005 ja tuntuu että pitäis rahaakin laittaa säästöön, mutta olisi ihana käydä vielä reissussa kahdestaan ennen vauvan syntymää :shy:
 
Minua ei hermostuta niinkään kohteessa oleminen, mutta lentäminen jännittää. Jos tuleekin jotenkin heikko happi itselle tai vauvalle koneessa ja kun se lentää niin pitkään :nailbiting: mutta todennäköisesti hermoilen turhaan ja yritänkin saada itselleni rauhallisen fiiliksen, etten turhaan stressaisi vaan voisin nauttia vaan lomasta:cool14
 
Me varattiin lennot Thaimaahan maaliskuulle (LA 30.7) eli kova luotto on omaan vointiin vielä tuossa vaiheessa :angelic: ainut mikä mietityttää, on vakuutukset. Korvaako tossa vaiheessa vielä normaali matkavakuutus kaiken, huolimatta siitä mistä ongelma on lähtösin..
 
Terkkuja thaimaasta.. tähän mennessä kaikki on ollut äärimmäisen fine paitsi että pari päivää meni tottuessa maan ns yleiseen hajuun ja edelleen katuravintoloissa jos kokataan meren eläviä ni meinaa lentää laatta:depressed: ja passiivisen tupakoinnin kohteena meinaa joutua vähän joka paikassa / ravintoloissa kun joka puolella täällä tuntuu että saa polttaa:bag: mut muuten on kyllä matka ollu äärimmäisen rentouttava..

Ps. Lentosukat Ei auttanu niinku yhtään jalat oli kunnon tukit ja tuntuu että lämpö jysähtää niihin 6-0
Ps.ps. raskaana olevia täällä kohdellaan todella hyvin ihan kun rinsessoja:smiley-angelic002

Maikki rv 16
 
Kysyin tätä tänään neuvolassa ja ainakaan meidän kunnassa ei saa apuvälineenä. Oli kyllä hieman epävarma vastaus, joten sinnikkäänä kysyn ehkä vielä suoraa lainaamosta :happy:

Joo kannattaa kysyä suoraan lainaamosta myös. Yleensä noita jos on niin niitä on tosi vähän.
 
Lentäminen ei kiinnostaisi, mutta matkakuume vaivaa, joten jokin vaikka Keski-Euroopan reissu olisi kiva vielä toteuttaa. Jos en olisi tullut nyt raskaaksi, olisin varmaan suunnitellut keväälle reilimatkaa koko perheelle, mutta tässä tilanteessa juna/bussimatkailu taitaa olla vielä hullumpi idea kuin lentäminen. :dance008
Ehkä vielä joskus pääsen reilillekin.
 
Meillä olisi tulossa huhtikuun puolessa välissä reissu ulkomaille, silloin viikkoja olisi 26. Lyhyt suora lento, noin 3h. Ollaan yleensä juurikin heinäkuussa oltu ulkomailla, mutta tänä vuonna sitten taitaakin jäädä väliin.
 
Korona julistettiin muutamia minuutteja sitten pandemiaksi WHO:n jossain haastattelussa tms. Eli kannattaa kyllä miettiä ehkö uudestaan matkustelua..
 
Joo, kyllä nyt täytyy reissut tarkkaan miettiä, että lähteekö vaiko ei.
 
Joo, kyllä nyt täytyy reissut tarkkaan miettiä, että lähteekö vaiko ei.

Ainakik thl linjasi että käytännössä koko Eurooppa on epidemia aluetta ja kaikkea myös kotimaan matkailua tulee välttää.
 
Takaisin
Top