Raskaana keskenmenon jälkeen

En ollu huomannu edes tätä ketjua. Mä pelkäsin ennen raskautta tosi paljon sitä, miten tuun suhtautuun uuteen raskauteen. Mulla ehti kkm:n jälkeen tulla yhesti menkat ja sit uus raskaus. Olin tosi yllättyny plussatessa, että kaikki negatiiviset ajatukset kaikkos! Toki nyt raskausaikana on moneen kertaan tullu silti haikeus siitä, kun ei saatukkaan vielä omaa pientä toukokuuksi. Mutta uskon, et näin on tarkotettu ja myöhemmin ymmärretään paremmin, miks just näin kävi!
 
En ollu huomannu edes tätä ketjua. Mä pelkäsin ennen raskautta tosi paljon sitä, miten tuun suhtautuun uuteen raskauteen. Mulla ehti kkm:n jälkeen tulla yhesti menkat ja sit uus raskaus. Olin tosi yllättyny plussatessa, että kaikki negatiiviset ajatukset kaikkos! Toki nyt raskausaikana on moneen kertaan tullu silti haikeus siitä, kun ei saatukkaan vielä omaa pientä toukokuuksi. Mutta uskon, et näin on tarkotettu ja myöhemmin ymmärretään paremmin, miks just näin kävi!

Mulla oli vähän sama! Toukokuinen meni kesken. Kun tulin uudestaan raskaaksi ja sain tietää odottavani kaksosia, halusin ajatella, että niin oli tarkoitus. Että se toukokuinen halusikin syntyä vasta elokuussa (tai no heinäkuussa :D ) kaksossisaruksensa kanssa! :Heartred
 
Hienoa, että tällainen palsta on olemassa! Vertaistukea kaikki tarvitsevat. En ole plussannut edellisen keskenmenon jälkeen mutta ajattelin kertoa kokemuksiani;

Tiesin olevani raskaana jo dpo12, tein silloin pc liuskatestin ja haalea viiva piirtyi siihen. 2 päivää myöhemmin digiin tuli plussa. Olin iloinen, koska kemiallisen/varhaisen km jälkeen tiesin että minulla oli nyt jo vahvempi viiva kuin edellisen kanssa (se meni kesken rv 5+4). Testailin joka viikko, aina plussa näytti vahvemmalta. Koska stressasin niin paljon, niin mentiin miehen kanssa varhaisultraan, siellä kätilö näytti meille vahvan sykkeen ja about samoja viikkoja iso sikiö. Se ensimmäinen kuva löytyy vieläkin meidän Raskaus-kirjasta. Viikolla 10/11, tuli vuotoja. Aluksi ei ollut kipua, mutta se yltyi sen verran pahaksi, että menin naistenkliniikalle päivystykseen. Siellä todettiin, että se oli mennyt kesken ja ei vain sponttanisesti tyhjentynyt. Lääkkeet kouraan ja kotiin.

Epäilykset keskenmenosta alkoivat jo viikko varhaisultran jälkeen ehkä; oireet eivät hävinneet mutta oli muutenkin olleet erittäin vähäiset ja sitten jäljelle jäi turvotus. Närästys lakkasi, kylmyys poistui enimmäkseen ja se tunne oli poissa. Minulle kuitenkin sanottiin, että kaikki on hyvin. Soitin jopa neuvolaan heti ekana päivänä kun tuli vuotoja. Toinen asia mihin en silloin reagoinut oli seulonnan tulokset. Ne näkyivät Kannassa hetken ja otin screenshotit niistä, sitten tutkin asiaa ja ne olivat ihan liian alhaiset. Viittasivat kromosomihäiriöön tai keskenmenoon. Varmaan mun tapauksessa keskenmeno oli jo tapahtunut silloin. Muutenkin matkalla naistenkliniikalle sanoin metrossa hyvästit, oli aika vahva olo siitä. Silti shokkihan se oli kun lääkäri aloittaa sanoilla "Valitettavasti..." vai oliko se "Olen pahoillani mutta...". Se tyhjä olo jatkui aika kauan tyhjennyksen jälkeen ja minun tyhjennysvuoto muistutti minua tapahtuneesta noin 6 viikkoa. Halusin jatkaa elämääni mutta se ei silloin ollut mahdollista. Nyt kuitenkin toivomme että 2020 toisi meille parempaa onnea. Olisin rv 24 nyt jos raskaus olisi jatkunut. Vieläkin on tyhjä olo!

Mieheni tuella ja positiivisuuden voimalla koitetaan päästä eteenpäin tälläkin kertaa! Tsemppiä teille!
 
Olihan se valtava pelko kun testi näytti plussaa km:n jälkeen.
 
Edelleen 15+6 pelottaa ja mahdolliset vuodot täytyy vessassa käydessä tarkastaa. Niitä tuli tässäkin raskaudessa, onneksi loppuivat rv9. Seuraavana etappina rakenneultra rv22. Ehkä sen jälkeen taas vähän helpottaa.

Edit. Oho, tää olikin jonkin lasketun ajan ryhmä.
 
Mulla oli vähän sama! Toukokuinen meni kesken. Kun tulin uudestaan raskaaksi ja sain tietää odottavani kaksosia, halusin ajatella, että niin oli tarkoitus. Että se toukokuinen halusikin syntyä vasta elokuussa (tai no heinäkuussa :D ) kaksossisaruksensa kanssa! :Heartred
Olitko säkin toukokuisis? Meil tuo eka olis ollu just toukokuinen kans! :D
 
Joo meil meni 6+4 mut saatiin tietää vasta 9+3..
 
Mistä ootte päätelleet keskenmenon jälkeen olevanne uudelleen raskaana? Ja milloin ootte plussanneet ja millaisella testillä? Onko ollu oireita jo ennen pois jääneitä menkkoja?
 
Mistä ootte päätelleet keskenmenon jälkeen olevanne uudelleen raskaana? Ja milloin ootte plussanneet ja millaisella testillä? Onko ollu oireita jo ennen pois jääneitä menkkoja?

Mulla oli vain "tunne". Sitten aloin paella ja iski kova väsymys. Ensimmäisen hailuran, jotta mies ei kuitenkaan nähnyt, taisin tehdä jo dpo8. Dpo9 haamu näkyi jo miehenkin silmiin. Mä testasin PC:n testeillä, RFSU:n herkkä oli nega vielä dpo10-11, vaikka silloin PC jo selvä plussa. Tämä raskaus alkoi alle 2kk edellisestä kkm, joka jouduttiin kaapimaan. Yhdet kuukautiset (ja yksi ilmeisesti epäonnistunut ovulaatio kystan muodossa) tuli välissä.
 
Mulla oli vain "tunne". Sitten aloin paella ja iski kova väsymys. Ensimmäisen hailuran, jotta mies ei kuitenkaan nähnyt, taisin tehdä jo dpo8. Dpo9 haamu näkyi jo miehenkin silmiin. Mä testasin PC:n testeillä, RFSU:n herkkä oli nega vielä dpo10-11, vaikka silloin PC jo selvä plussa. Tämä raskaus alkoi alle 2kk edellisestä kkm, joka jouduttiin kaapimaan. Yhdet kuukautiset (ja yksi ilmeisesti epäonnistunut ovulaatio kystan muodossa) tuli välissä.
Minkälaiset menkat oli? Kun mulla oli tyhjennyksen jälkeen monta vuodotonta päivää ja sitten alko verinen mutta niukka Vuoto, vaikka raskaustesti oli jo nega. Niin mietin että oliko ne menkat vai jotain muuta
 
Minkälaiset menkat oli? Kun mulla oli tyhjennyksen jälkeen monta vuodotonta päivää ja sitten alko verinen mutta niukka Vuoto, vaikka raskaustesti oli jo nega. Niin mietin että oliko ne menkat vai jotain muuta

No mulla ei tullut edes negatestiä kkm jälkeen. Menkkojen jälkeen en tosin enää tehnyt, mutta vielä viisi viikkoa kaavinnasta oli positiivinen. Tulivat muistaakseni 37 päivää (normi kierto 32-35) istukan syntymisestä (pari päivää kaavinnasta). Kuukautiset oli oudot, tavallista niukemmat ja "kummallisen tuntuiset". Mullakin kyllä välillä loppui vuoto ja jatkui vielä uudestaan niukkana silloin kaavinnan jälkeen .
 
Mulla alkoi lääkkeellinen tyhjennys 8.4. Ja tiputtelua oli aina toukokuun alkuun asti ja uusi verinen vuoto alkoi 11.5. Tuota ennen jo oli siis nega. Eli voin varmaan päätellä että oli menkat.. :bored:
 
Takaisin
Top