Raskaana ja runsasta vuotoa?!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mettie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

mettie

Vasta-alkaja
Ajattelin tässä kysellä muilta joilla on kokemusta asiasta..
Olisin nytten rv 8+6 mutta eilen alkoi vuotamaan kirkasta verta, jokunen hyytymäkin tuli, silti vuotoa oli vähemmän kuin kuukautisten aikaan.. Kipuja on jonkun verran ollut..
Joulukuussa ei kuukautisia näkynyt mutta taas olis se aika ku pitäis kuukautiset olla että voiko liittyä siihen vuodot?!
Mietin että olisiko mahdollista että olisi vain harmitonta vuotoa vai onko se keskenmeno..
Tänään vuoto ns. hyytynyt.. pikkuhousunsuojalla selviää..

Ajatukset hieman sekaisin kun vauva ei suunniteltu ollut ja kun miehen kanssa päätettiin lapsi pitää ja suunniteltiin elämää jo johon kuuluu vauva niin sitten alkaaki vuoto.. pelottaa nyt että kesken olisi mennyt..
Eka neuvola olisi keskiviikkona, ei vaan haluais odottaa sinne asti että tietää kuinka pienelle on käynyt.. onko vielä kyydissä vai tipahtanut pois :(

Moi mettie!
Et taida saada varmuutta tuohon kuin käymällä yksityisellä ultrassa...emoticon ellei sitten neuvolassasi ole ultraa. Kilauta neuvolaan ja kerro tilanteesi.
Toivottavasti tilanne selkenee. 

Joo tosiaan ens keskiviikkona olisi neuvola.. En tiedä yhtään millanen systeemi täällä on, uus paikkakunta ja ensimmäinen raskaus.. Täytyy huomenna tai maanantaina soitella neuvolaan, seurailla tota tilannetta ensin..
Harmittaa kyllä älyttömästi jos tämä kesken on menny.. :(
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta..

Mietin myös tätä kaksos mahdollisuutta. Suvussa on äidin puolella kaksosia.. Jos olis sattunut että toinen olisi nyt tullut pois..
Kaikkia mahollisuuksia tää epätietosuus saaki ajattelemaan..
Odottavan aika on niin pitkä -.- Helpotus olis ku sais tietää heti tilanteen, ei tarvis stressata.

Meillä muuten ihan sama tilanne, mutta viikkoja paljon enemmän. Eli lapsi ei todellakaan ollut suunniteltu, mutta nyt siitä ei halua luopuakaan ja ajatus keskenmenosta pelottaa, kun veristä vuotoa pari päivää sitten ilmaantui.

Suosittelen, että soitat neuvolaan heti kun mahdollista ja selostat tilanteen mahdollisimman tarkasti. Vaadit, että sinun on saatava puhua ainakin oman mielenrauhasi takia. Itse roikuin melkein koko toissapäivän (päivä, jolloin vuoto alkoi) puhelimessa: soittelin neuvolaan, äippäpolille, yliopistollisen sairaalan terveysneuvontaan jne. Eilen sitten pääsin lääkärin vastaanotolle, jossa tarkistettiin mm. kohdunsuun tilanne ja otettiin erilaisia kokeita. Tänään vielä kävin ultrassa ja vauvalla todettiin olevan kaikki hyvin. Ultrannut lääkäri sanoi, että vuoto johtuu todennäköisesti jostain tulehduksesta eikä sinällään uhkaa vauvaa. Hänen sanojensa mukaan joka viidennellä naisella on jossain vaiheessa raskautta veristä vuotoa ja näistä tapauksista 90% synnyttää täysiaikaisen lapsen.

Toivon, että teilläkin on kaikki hyvin!

Muhoska:
Onko sulla ollut mitään kipuja vuodon aikana?
Toivon tosiaan et kaikki olis hyvin..

Raastavaa kyllä tää epätietosuus.. Oyksissa kävin mutkan mutta ei ne siellä mitään tehneet -.- Pistivät kotia tarkkaileen tilannetta..
Ei kuulemma päivystyksessä ikinä tiedä että osaako vai ei lääkäri ultrata yms.. Noh, huomenna soitella neuvolaan..

Tuntuis ainaki että jos keskenmeno olis niin vuotaisin PALJON.. mut tosiaan eilen alko vuotamaan eikä se ollut mun mielestä ollut kovin kummosta, tänään sit hiipumisen merkkejä..

Moi,

joko sait mettie selvyyden asiaan? Mulla on tuollaista veristä vuotoa ollut lähes koko ajan, varsinkin viikolle 9 saakka, ihan jatkuvasti. Sen jälkeen harvemmin mutta kuitenkin välillä. Tosin tilanteeni on hyvin epätavallinen muutenkin, mulla kun ei ole kohdunkaulaa jäljellä kuin pari senttiä trakelektomian jäljiltä ja tilalla oleva tukilanka aiheuttanee herkemmin vuotoa. Yhdynnän jälkeen on (kaikilla kolmella kerralla..) aina tullut vielä runsaammin ja lääkäri kehoittikin välttämään toistaiseksi. Eipä juuri uskallakkaan kokeilla =/ nyt rv 11+6 ja np ultra maanantaina.

Ihanaa saada kyllä epätietoisuus tilanteesta hetkeksi hälvenemään! Keskiviikkona menen myös tutkimuksiin Naistenklinikalle leikkauksen teheneelle lääkärille, joka parhaiten osaa varmasti kertoa noista vuodoista sekä neuvoa. Oon haaveillu että saisin tuon jälkeen käydä vähän vaikka kuntosalilla taikka vaikka äitisjoogassa, vähän edes liikkua varovasti tähän asti en ole uskaltanut, Tampereella kun ei oikein uskallettu ottaa kantaa asiaan sen paremmin sairaalassa kuin neuvolassakaan. Parhaiten kumminkin varmasti selviää tutkimalla..outoa että eivät suostu Oulussa kattoon mikä vialla vai onko mikään. Soita ihmeessä äitipolille tai neuvolaan ja vaadi vastauksia!

Menkkamaisia kipuja oli vuodon ensimmäisenä päivänä, sitten hellitti vähäksi aikaa, mutta eilisen ultran jälkeen alkoi taas. Tosin nyt kivut olleet enemmänkin sellaisia vihlaisuja, ei enää mitään menkkamaista jomotusta. Ja vuotokin on vähentynyt jo huomattavasti.
Sen olen huomannut, että sairaalassa asiaa ei oteta ehkä niin vakavasti, kuin neuvolassa. En tiedä miksi.

Mutta kerrothan, kun saat selvyyttä asiaan.

Minun eräs yli40v tuttu, jolla on 15v poika ja 13v tytär, kertoi että hänellä oli molempien raskauksien aikana suuret vuodot! Luuli kummassakin että kesken menee, mutta eipä mennyt vaan on terveet lapset.:)
Eli ei se aina tarkoita mitään vakavaa?

Tsemppiä ja jaksuja!!!! <3
Ja toivotaan että pieni pysyy matkassa loppuun asti.

Ja samaa myös Muhoskalle! <3 :)

Muhoska kirjoitti:
Sen olen huomannut, että sairaalassa asiaa ei oteta ehkä niin vakavasti, kuin neuvolassa. En tiedä miksi.

Noin yleensä sairaalat tosiaan suhtautuvat uhkaavaan keskenmenoon vähän silleen että "odota kotona, älä tänne tule, ei me voida jokaista ultrata!". Olen kokenut tämän asiakkaana ja sairaanhoitajaopintojeni myötä harjoittelijana synnytyssairaalan päiviystyksessä....

Se kai johtuu siitä, että sairaalassa nähdään niin paljon keskenmenoja ja tiedetään, että niitä vain tapahtuu eikä niille voi yhtään mitään. Neuvolassa nähdään tilanne enemmän sen yksittäisen äidin kannalta jolle toivotaan parasta... kyllä neuvolantätikin tietysti (toivottavasti!) tietää, että ei sairaalassa mitään hoitoa uhkaavalle alkuraskauden keskenmenolle ole, mutta koska ajattelee asiaa sen äidin kannalta, niin toivoo että äiti pääsisi varmistamaan asian ja saisi rauhan sydämeen :-/ 

Mulla oli kova verinen vuoto viikoissa 12 ja 14 luulin saaneeni taas keskenmenon ja pakotin neuvolassa kuuntelemaan sydänääniä.. niit kauan etittiinkin ja kerkesin jo melkeen heittää toivon menemään kun se pikkunen sydän kuulu.. Nytten viikossa 25+6 ja kovasti tuo vauveli tuolla potkii...

Keskenmenohan se sitten oli :( 
Neuvolasta sain labraan lähetteen verikokeisiin ja oli hormooni määrät laskusuunnassa :(

Noh, niinku neuvolatäti sanoikin että uutta yritystä vaan, tiedä vaikka piakoin tavataan taas paremmissa merkeissä.. :)

Takaisin