raskaana jälleen(kö)?pelottaa.

hallansuru

Satasella mukana keskusteluissa
oon kirjoitellut tänne keskenmenostani johtuen.miettinyt raskautumista keskenmenon jälkeen.
no tänä aamuna tein testin.kontrolliviivan viereen ilmestyi hyvin haalea viiva.tosi haalea mut kuitenkin sellainen et sen erottaa! mitä nyt? jatkanko tehden apteekin testejä vai kannattaako kääntyä neuvolan puoleen?

toivon et oon nyt raskaana mutta samalla pelkään :(
on rajut raskausoireet.oksentelin yks aamu ja mielialat vaihtelee, väsyttää ja alavatsaa pistelee.pelkään kamalasti et jos oon raskaana et tääkin menee kesken :/

en toivu koskaan keskenmenostani mutta pakko koittaa jaksaa elämää.mietin millainen lapsi olisi tullut jos en olis saanut keskenmenoa.siinä samassa pelkään et oon nyt raskaana ja saan keskenmenon....

olisiko viisainta ottaa heti huomenna neuvolaan yhteyttä?
 
Onko sut ultrattu sen keskenmenon jälkeen? Ettei ole jäänyt kohtuun mitään, joka vois pitää raskaushormoneja korkealla... Kyllä varmaan kannattaa soittaa neuvolaan heti huomenna. Sieltä ainakin osaavat sulle antaa ammattilaisen vastauksen. Josko se sitten vähän rauhoittaisi sun mieltä? Pidetään peukkuja, että nyt onnistaisi!
 
ei ole jäänyt raskaushormonia keskenmenon jälkeen.se on varmisettu lääkärissä ja viel tein kotitestin joka oli puhdas negatiivinen jotain pari viikkoa sitten.nyt sit näkyi tuo haalea viiva.aattelin et teen viel huomenna kotitestin ja soitan sit neuvolaan jos edelleen se viiva siinä kummittelee minulle.pelottaa vaan et jos oonkin tosiaan raskaana et tääkään ei pääty hyvin :/
 
Itselläni takana 4 keskenmenoa eikä yhtään onnistunutta raskautta. Nyt olen raskaana (rv 7+4) 

3 ensimmäistä ovat mennet kesken jo n. 5-6 viikoilla. Melkein heti plussa testien jälkeen. Viimeisimmän kanssa olin jo varma että tämä onnistuu, kun viikkoja oli jo 11+5. Vaan ei. Alkoi verinen tiputtelu  2 päivää ennen toista neuvolaa (milloin olisi kuunneltu sydänäänet) Soitin tietenkin heti neuvolaan ja seuraavalle päivälle sain ajan. Sydän ääniä ei kuulunut ja sain lähteä keskussairaalaan. Sielä todettiin sikiön kuolleen rv 9 aikoihin. Tämän keskenmenon jälkeen laitettiin tutkimuksiin (yleensä laitetaan tutkimuksiin jo toisen KM:n jälkeen) mutta mitään vikaa ei löytynyt kummastakaan. LA olisi ollut helmikuussa. Olen pelännyt helmikuuta sen takia, että mitä lähemmäs sitä kuuta ollaan menty, sitä pahemmalle on henkisesti tuntunut. 

Nyt kuitenkin ajatukset ovat tässä uudessa raskaudessa. Ja en juhli, ennenkö nyytti on sylissä. Pelko on koko ajan, mutta alan olla jo tottunut keskenmenoihin, etten pelkää yhtä kovaa kuin ennen. Elämä on epäreilua, mutta näin se vain on. Tietenkin kärsin jos tämäkin menee kesken. Mutta jos niin käy, lopetamme lapsen yrittämisen ja keskityn kokonaan vain eläinlapsiini ja kodittomien eläinten auttamiseen.

Toivottavasti sinulla menee raskauden kanssa hyvin. 
 
Takaisin
Top