Raskaana e-pillereistä huolimatta

Emery13

Kommentoinnin ninja
Kesämammat 2016
Toukomammat 2018

En tiedä onko tämä nyt oikea paikka purkaa,jos näin tosiaan päässyt käymään,mutta olen hyvin hämilläni.
Vauvaa ei ollut tarkoitus"työstää"ainakaan pariin vuoteen ,jos enää koskaan.
Hain e-pillerit,kokeiluun ennekuin mahd kierukka laitetaan.Olen nyt syönyt,säännöllisesti ja lähes tunnin tarkkuudella Yasmin merkkisiä pillereitä,toinen "laatta" 1 pilleriä vaille loppu.

Ja niin tutut raskausoireet valtaavat alaa.
Kohdun alueen vihlaisut ja painon tunne.Palelu,lämmöt korkealla.Mieliala matalalla,itkettää kaikki!

Kiertopäivä taitaa olla nyt 26/28 ja eilen testasin marketin liuskatestillä haamujen haamun.

Mitä jos oikeasti olen raskaana,mitä pillerit ovat saaneet aikaan kehittyvässä munasolussa?
Abortti ei tule kuuloonkaan,kyllä tästä sitten selvitään,vaikka hyvin järkyttynyt olen asiasta juuri nyt!

Meidän pieneimmillä lapsilla oli kihomatoja ja lääkitsin koko perheen,itseni mukaan lukien.Onko tämä lääke voinut vähentää e-pillereiden tehoa,vaikka olen tosiaan tarkasti ajallaan pillerit ottanut???En keksi mitään muutakaan selitystä,miten näin voi käydä??!!!

Onko joku muu,kelle olisi käynyt näin?
Kokemuksia,rohkaisua kaipaan kovin!



 

 
Tiedän kaks Yasmin-pillerilasta... Eli noista pillereistä huolimatta tullu raskaaksi...
Eli tossa merkissä on ainakin jotain häikkää.
ja tuskin se mitään haittaa on tehny pienelle vielä :>
 
nuo pillerit on sellaiset että niistä on moni muukin tullut raskaaksi.
ei kuulemma hirveen luotettavat vaikka kuinka säännöllisesti söisi. Niistä on muutenkin tutkittu olevan paljon haittavaikutuksia.

En usko että mitään haittaa on tehnyt vielä :)

 

Voi apua!!!!

Miten mulle on voitu määrätä pillerit joista noin huonoja kokemuksia,vai eikö uutiset oo kulkeutunut lääkärikunnalle???

Mä olen aivan paniikissa asiasta.

Tammikuussa lienee laskettu aika ja sitten mulla 4 alta 5 vuotiasta.+isommat.
Nuorimmainen on nyt vasta 9kk...

Mä oon ollut ikuinen vauvakuumeilija ja aina ajatellut sekä miehelle puhunut,että sitten vielä joskus yksi.
Nyt kuitenkin jo jonkin aikaa on ollut olo että ehkäpä lapset nyt olisivat tässä.olen ollut kovin väsynyt ja stressaantunut,monelaista huolta ja murhetta ollut ja olen tosiaan alkanut ajatella että nyt on perhe valmis.

Ja nyt käy sitten näin(kai)..
Voihan olla että tässä turhia pelkään ja kuvittelen kaiken(paitsi sen haamujen haamun) tai jos tosiaan näin käynyt,ehtii mennä kesken tms.

Just nyt olo on VOI EI!

 
Oho, miäkin joskus yläasteella söin 3 kk:ta noia pillereitä, mutta sitten lopetin juuri niiden haittavaikutusten takia. Ja muuten, 6-8 vuotta sitten noita suositeltiin nuorille "hyviksi aloituspillereiksi" :/



En oikein osaa sanoa sulle muuta, ku että kuuntelet itteäs. Pitää myös muistaa, että itsensä täytyy jaksaa (tämä ei tarkoita, että epäilisin ettet jaksaisi).. :)

 
Hep! Täällä ilmottautuu ihan itse yksi joka odottaa tällä hetkellä lasta Yasmin-merkkisistä pillereistä huolimatta! Yhtäkään pilleriä en unohtanu välistä ja otin kaikki melko kellontarkasti samaan aikaan (ehkä max 10 min viiveellä). Meidän suvussa kaikki naiset tulee raskaaksi suunnilleen siitä kun mies katsoo vähän pidempään joten gynekologin kanssa päädyttiin Yasmineihin, kun niiden pitäisi olla korkeahormoonisia ja kaksoisvaikutteisia (estävät munasolua irtoamasta + paksuntavat kohdun limakalvoa, jolloin munasolu ei pääsisi kiinnittymään vaikka olisikin hedelmöittynyt). Gynekologi sanoi myös että on niin paljon näissä pillereissä hormoonia että niiden lopettamisen jälkeen voi mennä jopa puoli vuotta ennenkuin edes menkat tulee normaalisti. Noh, esikoisen kanssa jätin nämä pillerit pois maaliskuussa 2009 ja sain tietää olevani raskaana huhtikuussa 2009, eli olen heti seuraavasta kierrosta tullut raskaaksi. Ja nyt sitten tämän toisen kanssa meni vielä jännemmin: normaalisti kellontarkat menkat oli 4 päivää myöhässä kun päätin varmuuden vuoksi tehdä testin. Yllätys oli melkoinen kun kaksi viivaa ilmestyi testiin... Toinen lapsi on kyllä hyvin tervetullut ja kuten mieheni sanoi: Tulkoon nyt kun on noin kova hinku tähän maailmaan :D Noilla lääkäreillä tuntuu menevän vähän ohi korvien jos jooku kertoo tulleensa raskaaksi pillereiden aikana. Minä kun kerroin sekä gynelle että neuvolan tädille niin kummatkin olivat sitä mieltä että olen varmasti unohtanut muutaman pillerin välistä että ei ole mahdollista että joku tulee Yasmineiden aikana raskaaksi ja kuitenkin näitä tapauksia on aivan hirveä määrä.. Onkohan tässä taas takana tämä lääkevalmistajien ja lääkäreiden yhteissopimus jonka mukaan lääkäri saa palkkion kun suosittelee/määrää tiettyä lääkettä..?
 
Täällä viimenen yasmin-pilleri otettu ti 11.7. eikä vuotoa näy missään. Lämpö edelleen koholla, hieman päälle 37 ja alaselkää särkee , alavastassa outo tunne.. Pillereitä en ole syönyt vasta kuin 6kk, mutta aina alkanut viim parin päivän sisällä vuoto. Missäköhän voisi olla "vika" ?
 
sannnnna suosittelen kyllä sinua tekemään raskaustestin niin saat tietää oletko raskaana vai onko esim stressi siirtänyt..
 
Soitin terveyskeskukseen tänään, ja sanottiin, että jos on pari viikkoa myöhässä niin sit vast testin tekoon.. :o
 
sannnna: mut ne apteekin testithän on aika halpoja, voihan sitä omaksi ilokseen kokeilla ennemminki :)

josko jotain näkyis jo testissä, sit ei tarttis ehkä miettii. mulla näky haamu ku kokeilin "liian aikasin", ja sit kunnon viiva pari päivää myöhemmin, ja olin raskaana siis.
 
niimpä sannnnna. kokeile ihmeessä apteekin testillä. minäkin sain haalean haamun 4 päivää aikaisemmin mitä kuukautiset alkoivat. suosittelen niin saat mielenrauhan. jos saat..;)
 
En tiedä mitä nyt tapahtuu.
Alavatsa on todella omituisen tuntunen , ja vessassa käydessä paperiin tulee ihan vähän vaaleaa verta :o ei siis mitään kunnolla punasta, ennemminkin vaaleanpunasta ja todella vähän :o
 
Ruumiinlämpö edelleen noin 37..
ja tulee todellatodella niukkaa vuotoa, ilman kipua.
Mitä kannattaa tehdä ?
Soittaa lääkäriin ja tehdä testi ?
 
Itse olen syönyt Yasmin -merkkisiä pillereita muutaman vuoden, enkä nyt mikään kellontarkka syöjä ole ollut, joskus jopa unohtunut kaksi ottaa... Kerran olen pitänyt kesän taukoa pillereistä (resepti loppui ja olin laiska hakemaan uutta.) Tällöin kuukautiset alkoivat ihan normaalisti rullata. 

Nyt lopetin pillerit taas samasta syystä, resepti loppunut. Meillä ollut tässä kaikenlaista häslinkiä ja en ole tyhmänä merkannut vuotoja enkä edes päivää jolloin otin viimeisen pillerin ja en muista, en sitten ollenkaan. Menkat olleet viimeksi heinäkuun lopulla, muistan että ainakin 17pv kärsin menkoista ja elokuussa ei mitään kuukautisia ole kuulunut. Kondomikin pääsi hajoamaan viikko sitten.. 

Meinasin testailla viikonloppuna, jännittää :) Miehelle tämä mahdollinen raskaus olisi pienoinen järkytys, mutta itse itkisin varmaan onnesta! :D
 
4+1 olisi nyt ilmeisesti viikkoja, mutta negaa näyttää testi oireista huolimatta. Testasin clearbluella. Ehkä pitää vaan uskoa, ettei tärpännyt tällä kertaa. :(
 
Moikka !

Täällä jäänyt kolme tyhjennysvuotoa tulematta, viimeks tullut kesäkuussa, kun sain keskenmenon. Testin tein heinäkuussa, kun ei vuotoo näkynyt, mutta negaa näytti. Nyt viimesen pillerin otin keskiviikkona, eikä vuotoa näy vieläkään. JOS kaikesta huolimattta raskaana olisin, olis nyt menossa rv11+4 , testiä en ole heinäkuun jälkeen tehnyt, koska terveyskeskuksessa sanottiin, että nega on nega ja turha enää testailla. Huomenna mulla on kuitenkin lääkäri, vaikkakin muista syistä,  niin aion ottaa puheeksi tämän asian. Muita oireita ei ole, kuin lämpö koholla ja nyt alkanu pissattaan useemmin ku yleensä, parin tunnin välein saa vessassa käydä, myös öisin herää vessaan, mitä ei normaalisti ole.
 
Takaisin
Top