Raskaana 3kk synnytyksestä?

Tiira

Vasta-alkaja
Olen ihan täpinöissäni. Synnytin 3kk sitten toisen lapseni. Heti vauvan syntymän jälkeen iski aivan valtava vauvakuume. Menkat alkoivat yllättäen täysimetyksestä huolimatta 2kk päästä. En tiedä onko mahdollista tulla näin pian raskaaksi ja voiko kierto miten heitellä, mutta nyt jännään alkaako viikon päästä menkat vai mitä tapahtuu. Kuinka pian sitä uskaltaisi tehdä testin ja kuinka toiveikas tässä kannattaa olla?
 
Mulla ei omakohtaista kokemusta tuosta ole, mutta mun äitini alkoi odottaa mua kun edellisestä synnytyksestä oli kulunut 3kk (täysimetti myöskin). Mahdollisuus siihen on. :) Tsemppiä ja toivottavasti on tärpännyt jos se on haaveissa. :wink
 
Muun muassa who on tutkinut, että jos raskaus alkaa alle 18 kk ja etenkin alle 12 kk päästä synnytyksestä, on vauvalla erittäin suuri riski sairastua synnynnäiseen sairauteen, autismiin, skitsofreniaan ja syntyä ennenaikaisesti ja hyvin pienenä. Tämä johtuu siitä, että äidin keho ei ehdi palautua ja etenkin jos imettää, niin sikiölle ei riitä ravinteita. Etsin vielä linkin tähän tutkimukseen kun ehdin.

Eli kannattaa malttaa odotella ainakin vuosi, ennen kuin yrittää raskautua...
 
Tiira, on mahdollista! Täällä lapsi 3 sai alkunsa ennenku menkat edes alko (n 3kk synnytyksestä) ikä eroa lapsien 2&3 on viikon vahaa vuosi...
raskaus meni täysi aikaiseksi, lapsi on terve mutta oli hän pieni kokoinen syntyessään (2,6kg) mutta eipä meillä lapset muutenkaan isoja oo ollut kaikki 5 mahtuu 2,6-3,6 kg haitarin sisään... esikko oli 2,9kg ja täysi aikainen... muutenkin tyttö on ruumiinrakenteeeltaan ottanut eniten muhun ja on hentoinen 4v ihanuus...
raskaus oli itsessään raskas kun oli vauva hoivattavana ja raskaus oireet/loppuraskauden vaivat/Radi siihen päälle!
Siis kyllä on mahdollista tulla piankin uudelleen raskaaksi ja kaikki voi mennä hyvin... pitää vaan muistaa syödä/juoda todella hyvin ja vitamiinit päälle jotta imetettävä, masukki ja äiti saa tarvittavat ravinteet:)
Onnea sinne ja tarrasukkia pikkuselle jos masuun on pesinyt uusi ihmisen taimi, elämän ihme:)
 
Vanha ketju, mutta on mahdollista. Kakkonen oli 3kk kun tein plussatestin kolmosesta ❤ mulla menkat on alkanu aina heti jälkivuodon perään säännöllisinä täysimetyksestä huolimatta.
 
Takaisin
Top