Raskaaksi keskeytetyllä yhdynnällä

mindiS

Kommentoinnin ninja
Joulukuunmammat 2015
Hei! Oon kuumeillut toista lasta jo pari vuotta, miestä en ole saanut lämpiämään toisen lapsen yrittämiselle. Alunperin olemme aina puhuneet, että haluamme kaksi lasta. Mies kuitenkin riitaisan vauvavuoden jälkeen päätti ettei haluakkaan toista lasta. Olemme nyt parin vuoden seksittömän tauon jälkeen alkaneet uudelleen löytää toisemme ja olemaan aktiivisia petipuuhissakin :wink mies tietää, että keskeytettävä yhdynnästä voi tulla raskaaksi ja tietää myös, että minä en käytä hormonaalista ehkäisyä. Käytämme siis keskeytettyä yhdyntää, jossa mies on todella tarkka ja ehtii vetäistä ulos ajoissa. Onko täällä ketään kohtalontovereita tai sellaista kuka olisi raskautunut keskeytetystä yhdynnästä?
 
Mä voin kertoa sellaisen kokemuksen, että meillä keskeytetty oli käytössä 2,5 vuotta, mutta en tullut raskaaksi kertaakaan sen aikana. Vahinkoja ei kyllä myöskään sattunut eli aina ehti ajoissa pois. Sitten ekaa kertaa kun jätettiin tämäkin "ehkäisy" pois just oviksen aikaan, tulinkin heti raskaaksi. Mutta mulla on pcos ja pitkät kierrot, joskus jopa 50 päivää, joten sekin voi vaikuttaa. Tosin kierto, josta raskauduin, olisi myös ollut yli 50 päiväinen.
 
Mulla on sama kokemus eli keskeytetty ja varmat päivät oli ehkäisynä melkein 10 vuotta, ei vahinkoja. Sitten kun haluttiin lapsia niin napsahti kerrasta. Eli minusta tehokas ehkäisykeino, ainakin säännöllisellä kierrolla.

Tätä et ehkä halunnut kuulla :)
 
Itse en tullut rakkaaksi kertaakaan, kun keskeytetty yhdyntä oli ennen esikoisen yritystä käytössä. Sitten heti ensimmäistä kertaa kun jatkettiin loppuun asti, tulin raskaaksi. Tuo raskaus oli valitettavasti varhainen km.
 
Takaisin
Top