Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei taida olla vielä iskenyt tajuntaan että yk13 jo kunhan vuoto alkaa kun mieliala kyllä allapäin mutta nähden että yli vuosi yritetty ja se yk13 seuraavaksi vuorossa ihan ok vielä mieliala siis siihen nähden. Vuotoa odotellessa... 🥴 Nyt illalla 2 vuorokautta viimeisistä lugesteroneista mutta vuodosta ei vielä merkkejäkään. Ei kyllä oikein jaksa miettiä että pitää taas jatkaa lämpöjen seuraamista ainakin, voi kyllä olla että ovulaatiotestit jää unholaan tällä kertaa. Tai no niiden avulla olisi helpompi kyllä ajoittaa tallettelut toki. 😵‍💫 Mutta katsotaan nyt...

@Maana Mannila (ja muutkin) Tämä kuva tuli tänään fb:ssä vastaan: edit: linkki poistettu
En voi väittää ymmärtäväni miltä sinusta tuntuu, voin vain kuvitella. Mutta tosiaan, kaikkineen, onnistumisprosentit ovat ylipäätään pienet eikä se tarkoita, että luovutetussa sukusolussa on välttämättä mitään vikana. Mutta tiedän, että tuo pistäisi itseänikin miettimään. Kuulostaa onneksi siltä, että teillä oli hyvä keskustelu lääkärin kanssa. ❤️

Muokattu viimeksi:
Paljon keskustelua täällä! Lueskelen ja seuraan taustalla kun itselläni ei ole tähän paljoa annettavaa tällä hetkellä. Haluan kuitenkin lähettää jokaiselle halauksen ja voimakkaita plussatuulia 🫶

@Tuutikintytär En tiedä onko sinulle suuri merkitys mutta tuon linkin kautta paljastuu sinun henkilöllisyytesi koska linkki avautuu "Katso mitä henkilö xxx lähetti sinulle". Ihan vain näin tiedoksi jos se ei ollut tarkoitus!

Täällä dpo9 😭❤️
1000029127.jpg

Oma napa: lämmöt on sen näköiset että uskon ovulaation tapahtuneen. Tarkkaa ajankohtaa en tiedä, mutta oon tosi varma että oli joko eilen aamupäivästä (kipuili sopivasti siihen nähden) tai sit kolme päivää sitten. Tallettelut ei mennyt nyt ihan optimisti kun mua vaivasi väsymys ja miestä vaivasi kivut, mutta ollaan tarpeeksi lähellä oikeaa aikaikkunaa jos mun mieheltä ei paljastu mitään sperman laadun ongelmia. Tähän mennessä ei oo onneksi ollut syytä epäillä sitä.

Eilen iltapäivästä sain positiivisen kissaraskaustestin lisäksi kissapesun, joten se viittaisi mun taikauskon perusteella että hedelmöittynyt munasolu liikkeellä. Tuo kissa on ollut oikeassa nyt kahdesti niin ehkä olisi kolmannenkin kerran.

Hei vaan!
Tuntuu ehkä hieman hankalalta hypätä uutena nimenä mukaan, mutta yritetään.
Kirjoittelinkin jo tuonne "vauvakuume mutta ei vielä yritystä" keskusteluun hieman itsestäni, mutta esittelen itseni pikaisesti vielä tässä.
Joskus aktiivisesti kirjoittelin täällä, mutta olen jo unohtanut käyttäjäni joten loin uuden. Kaksi lasta on, ja kolmas haaveissa. Esikoinen on syntynyt 6/22 ja kuopus 4/24. Tämä olisi siis minun kolmas, mutta miehen ensimmäinen. En ole enää parisuhteessa lasten isän kanssa.
Tällä hetkellä opiskelen, ja päivät pitkälti pyörii siinä 😅 Kuopus on ehkä maailman surkein nukkuja, ja univelka tuo mukavasti pientä maustetta päivään.
Vauvakuume on ollut valtava, oikein sellainen kaipuu. Ja mies on samoilla fiiliksillä. Jotenkin tuntuu ihanalta, että myös mies vauvakuumeilee! Edellisessä suhteessa mies ei ollut niin innokas vauvojen suhteen, joten ihanaa kokea nyt tällainen vauvakuumeilu (sekä toivottavasti raskaus, synnytys ja vauvavuosi 🤞🏼) josta mies on myös innoissaan.
Paljon, satoja tunteja, ollaan miehen kanssa puhuttu siitä, milloin olisi hyvä aika lapselle. Ja eilen käytiin todella hyvä keskustelu. Lähinnä se rajoittaa, kun opiskelen, ja jollain tapaa olisi järkevää yrittää tähdätä lapsen laskettu aika fiksusti opintoihin nähden. Vähän mua stressaa se, kuinka kauan yrittämisessä kestää, sitä kun ei voi ennustaa vaikka kuinka haluaisi 🥴 Esikoinen tuli yk10 ja kuopus yk1.
Noh, tultiin siihen lopputulokseen että aloitetaan yrittäminen huhtikuussa. Silloin ja sen jälkeen olisi sopiva ikkuna mulla siihen, että jäisin opinnoista vapaalle lapsen la mukaan.
Foolihappoa ja mama vitamiineja olen alkanut syömään, rautaa ajattelin myös syödä kun hemoglobiini on matala ja ferritiini 4. Väsyttää 😅 Sapenpoistoleikkauksessa olin myös, kun sappi on vaivannut mua jo pitkään erittäin kiipeillä kohtauksilla. Leikkaus nukutuksessa jännitti, mutta ajattelin että järkevää hoitaa se alta pois ennen mahdollista raskautumista. Mulla esikoinen on syntynyt hätäsektiolla, joka jätti kamalan trauman nukutusta ja leikkauksia kohtaan. Kuopus syntyi suunnitellusti sektiolla, mutta sekin kokemus oli ikävä, kun mun edellisen synnytyksen pelkoja ja traumoja ei otettu huomioon.
Silloin kun kuopusta yritettiin, otin ehkä kaikki mahdolliset poppaskonstit käyttöön (ja nappasi ekalla, sattumaako?). Join greippimehua, söin vehnänalkioöljyä, pidin villasukkia jalassa koko kierron ajan koska lämpimät jalat = lämmin kohtu, jalat ylös seksin jälkeen, gelee Royale (vai miten se kirjoitettiin 😅), olin ostanut kaupasta korun, jossa oli tietty kivi jonka pitäisi lisätä hedelmällisyyttä jne jne.
Nyt yritän ottaa mahdollisimman rennoin fiiliksin mutta apua, jotenkin mieli vaeltelee taas yrittämään kaikkia kikkoja. Vähän kyllä ajattelin etten edes ovulaatiota tikuta, koska mulla on mukavan säännöllinen kierto ja aika hyvin tiedän milloin ovis on. Mutta lyön vetoa, että jo seuraavassa viestissä kerron kuinka kävin kaupasta ovistestejä ostamassa 😆
Eli huhtikuussa alkaa yritys! Sitä ennen seurailen täällä taustalla kuten olen jo tehnyt, tai fiilistelen mukana. Kiva tutustua 🥰

@unikomentaja hei ja tervetuloa tänne. Nyt on ollut mahtavaa omistautumista, etenkin kuopuksen kohdalla! 😄

On ihanaa, kun mieskin vauvakuumeilee. 😍 Ainakin itse koin aivan uudenlaista rakkautta silloin, kun huomasin kuinka upean rakastava isä tuo oma puoliso on lapsilleen. Toivon että saat(te) kokea vastaavaa riemua oman pienen kanssa pian. 🥰

Mun ei myöskään pitänyt tikutella yhtään mitään, mutta hetken kun täällä lukee ja kommentoi niin kappas, nyt ollaan menossa kolmanteen kiertoon ovulaatiotikkujen kanssa. 😂 Seura tekee kaltaisekseen tai jotain sinnepäin. Fiilistele ihmeessä mukana, jännä kevät teilläkin alkamassa.

Kiva tutustua myös sinuun, @unikomentaja ! ☺️ Kyllä tänne mukaan sopii, vaikka keskustelu välillä käykin aika hurjaa tahtia. Ei tämä silti mikään sisäpiirikeskustelu ole, hyvin voi osallistua oman tilanteen ja fiiliksen mukaan harvemmin tai useammin. Niin kuin ehkä aiemmasta kokemuksestasi muistatkin, osa kirjoittaa viestejä säännöllisemmin, osa seurailee taustalla ja ehkä reagoi toisten kirjoituksiin. Kukin omalla tyylillään!

Onpa ihana, että miehesikin on mukana kuumeilemassa! Vitamiineilla valmistautuminen kuulostaa hyvältä, ja hui tuota ferritiiniä. Rautalisä varmasti tekee terää ja toivottavasti helpottaa myös väsymystä, vaikka ei tietysti poista varsinaista syytä niin kauan kuin kuopus nukkuu huonosti.

Toivotaan teille onnea yritykseen, kun huhtikuu saapuu! 🤞🏻

@Tuutikintytär ❤️❤️❤️ Kiitos kauniista sanoista. Saisitko kuvakaappausta kuvasta, jonka jaoit eilen? Mä oon nyt parin viime päivän ajan pohdiskellut niitä saamiani uutisia ja niiden aiheuttamaa pelkoa ja huolta. Arvelen, että pettymys, suru ja huoli on niin suuria siksi, että mua hoitanut lääkäri antoi mun ymmärtää, että lahjasolu(i)lla alkanut raskaus olisi ns. läpihuutojuttu. Hän ei tuonut ainakaan kovin voimakkaasti esiin vaihtoehtoa, että lapsia syntyisi vähän tai ei lainkaan. Tästä on tietty aikaa kohta 10 vuotta, joten paljon on varmaan unohtunutkin, mutta en muista sellaista keskustelua käydyn. Näin ollen mulla oli epärealistiset käsitykset siitä, miten hyvät mahikset elävänä syntyneisiin lapsiin lahjasoluhoidoissa on.

Onneksi täällä palstalla voi kirjoitella suht avoimesti kaikenlaisista tunteista ja kokemuksista, ja usein jollain toisella on vastaavia fiiliksiä tai kokemuksia. Myös tietoa oon saanut täällä paljon. ❤️

@unikomentaja tervetuloa kuumeilemaan munkin puolesta ja kiitos, että jaoit tarinaasi. Sulla on ihana tilanne, kun puolisokin kovasti odottaa ja toivoo yhteistä lasta teille. ❤️ Kiva jakaa yhdessä tämä matka. Ja sun tarina on hyvä esimerkki siitä, että samallakin äidillä voi mennä ihan erilailla raskaudet ja niiden alkaminen: 10 kk esikoinen, ja kuopus 1. kierrosta. Toivotaan, että kikkakolmoset toimii ja seuraavakin raskaus alkaa nopeasti.

Mulle ei ainakaan toimi villasukkakikka, koska mulla on yhtään valehtelematta villasukat jalassa aina, kun en ui tai peseydy. On siis arki tai pyhä, ilta, aamu tai yö, kesä tai talvi, ollaan kotona, mökillä tai tropiikissa, niin mulla on villasukat. Mut viel ei oo plussaa tikkuun saatu yrityksestä huolimatta. 🤣 Muutenkin sun lista on meillä kans hallussa, jos kohta vehnänalkioöljyy en oo kokeillut. Mutta Gelee Royalen lisäksi on käytössä myös Ubikinoni q10, ja nää molemmat sekä mulla että miehellä, 1 kapseli päivässä molempia.

@Suskikitten kuulostaa hyvältä, olkoon kissa oikeassa tälläkin kertaa. 🙏

@Pumperoinen 😭😭😭 ONNEEE!!!! Tarrasukkia, velcroa ja kakskomponenttiliimaa nyt teille, että viiva alkais vahvistuu. ❤️

Ja @-Tipi- onnea sullekin plussasta, en aiemmin tainnut huomata onnitella! ❤️

Omanapa:
Kp 22, dpo 7
Lämpökäyrä +/-0. Täs kierros lämmöt näyttäny hassuilta muutenkin vs. aiemmat kierrot. Nollissa menty tosi usein ja vain parina aamuna ollut koholla. En tosin tulkitse siit mitään, ihmettelen vain.

Tosin eilen olin juhlissa, joista kotiuduin vasta klo 23 aikaan, ja heräsin tänään 7.30 paikkeilla. Yleensä herään ennen viittä, joten myöhään nukkuminen saattaa vaikuttaa. Ajattelin siinä illallispöydässä istuessani ja viulumusiikkia kuunnellessani, että voi kun mulla olis nyt vauva mukana mahassa. Mut viel ei voi tietää.

Rintoja vähän aristaa, mutta muuten ei edelleenkään mitään oireita. Valkovuoto ihan normaalia, kosteaa ja voidemaista. En oo varma, tuntuiko kohdunsuu jotenkin normaalia pehmeämmältä… Välillä mua paleltaa, mutta mua nyt paleltaa melkein aina, joten ei siitäkään oikein mitään voi tulkita.

Vähän kuumottelis testaa, kun moni on nyt plussannut täältä, mutta en testaa. En halua tehdä enää yhtäkään negatiivista testiä, joka on negatiivinen siks, etten malttanut odottaa. Noin viikon päästä oon viisaampi.

@Kali huhhuh ei kyllä kuulostaa lupaavalta jonotilanne.😬 Vähän epäilen, ettei HUS:lla ole sen parempi tilanne, kun lääkäriäkin pitää kuusi viikkoa odottaa. Noh, pyydän sen lähetteen kuitenkin ja menen sitten yksityiselle jos (ja kun) en jaksa julkiselle pääsyä odotella.

@unikomentaja tervetuloa mukaan😊 tuosta villasukkakeinosta en ollut kuullutkaan, mutta käytän paljon villasukkia. Ehkä se on hyvä merkki😄

@unikomentaja tervetuloa joukkoon. Ite oon tykännyt obsidan Fe++ rautalisästä, joka on itsehoitolääke raudan puutteeseen. Aamuisin heti herätessä tyhjään vatsaan ja mulla yleensä aamutoimissa vierähtää noin tunti niin sit tulee vasta aamupalat ja kahvit. Aluksi vatsa oli löysällä ehkä viikon aloituksesta mutta mulla sit tasaantui. Ja tietty kannattaa valita sellainen rautalisä, joka toimii itselle. Sun raudat on kyllä niin matalat että luulisi että saisit halutessasi rautainfuusion pyytämällä.

@Pumperoinen Onnea plussasta, toivottavasti vahvistuu! 🙏😍

@unikomentaja Tervetuloa mukaan! 🤗 Itse käyn lukemassa suht aktiivisesti, nyt kun ollut lomalla loppuviikon, niin ehtinyt hyvinkin.. Mut osallistumispuoli vaihtelee. Usein niin paljon keskustelua, että huikin vain johonkin väliin jotain. 😅 Ei täällä pidä vaatia itseltään liikoja, on mukana sen minkä ehtii. Silti mukavaa myötäelää muiden tilanteita ja toivoa plussia. 🥰 Niin ja sulla tosiaan hieno tilanne, kun mies mukana kovasti yrityksessä. 😍

@Maana Mannila Tiedän tuon tunteen, että jossain tietyssä tilanteessa toivoo, että olisipa vauva masussa mukana vielä tietämättä. ❤️ Negatestien näkeminen on kyllä masentavaa, joten siinä mielessä ihan hyvä päätös odottaa. Tsemppiä siihen! 👍🏻

Ei taida olla vielä iskenyt tajuntaan että yk13 jo kunhan vuoto alkaa kun mieliala kyllä allapäin mutta nähden että yli vuosi yritetty ja se yk13 seuraavaksi vuorossa ihan ok vielä mieliala siis siihen nähden. Vuotoa odotellessa... 🥴 Nyt illalla 2 vuorokautta viimeisistä lugesteroneista mutta vuodosta ei vielä merkkejäkään. Ei kyllä oikein jaksa miettiä että pitää taas jatkaa lämpöjen seuraamista ainakin, voi kyllä olla että ovulaatiotestit jää unholaan tällä kertaa. Tai no niiden avulla olisi helpompi kyllä ajoittaa tallettelut toki. 😵‍💫 Mutta katsotaan nyt...
Milloin sulla pitäisi kuukautisten alkaa, monesko kp menossa?

Omia juttuja: Cluen ennustamasta ovulaatiosta ois nyt dpo 8. Testasin huvikseni ja tänään aamulla surullisen kuuluisalla Clearbluen varhaisella testillä, johon tuli eilen ohut sininen haamu ja tänään hitusen vahvempi sininen haamu. Rupesin testailemaan, koska ovistestit kävivät valkoisina välillä ja alkoivat taas tällä viikolla tummenemaan.

On niin aikaista ja km jälkeinen kierto ihan arvoitus, että joko on kyseessä myöhäinen ovulaatio ja km:n hcg:tä vielä veressä tai sitten uusi raskaus, katsellaan miten käy 🌈

@Pakkanen Toivottavasti olisi oikea haamulainen eikä virheellinen kuten mulla! 🤞 Mutta täällä kp29 eli kierron olisi pitänyt alkaa normaalisti mutta koska lugesteronit niin.. 🤷‍♀️ Kolmas päivä kun lopetin.

Mutta outoa että eilisen lämpöjen putoamisen jälkeen lämmöt nousi eilisesta melkein 0,15. 🤨 Ei kai lämpöjen pitäisi enään nousta kun lopetettu lugesteronit? No jaa toivottavasti vuoto alkaa pian..

Niin ja onnea plussanneille teitä taisi ollakkin monta!

@Pakkanen Toivottavasti olisi oikea haamulainen eikä virheellinen kuten mulla! 🤞 Mutta täällä kp29 eli kierron olisi pitänyt alkaa normaalisti mutta koska lugesteronit niin.. 🤷‍♀️ Kolmas päivä kun lopetin.

Mutta outoa että eilisen lämpöjen putoamisen jälkeen lämmöt nousi eilisesta melkein 0,15. 🤨 Ei kai lämpöjen pitäisi enään nousta kun lopetettu lugesteronit? No jaa toivottavasti vuoto alkaa pian..

Niin ja onnea plussanneille teitä taisi ollakkin monta!
Ootko ajatellut, että teetkö vielä raskaustestiä vai odotatko vaan vuodon alkamista?

Ootko ajatellut, että teetkö vielä raskaustestiä vai odotatko vaan vuodon alkamista?
Tät mäkin mietin, @Kali 🌈
Meinasin tehdä maanantaina jos lämmöt on vielä korkealla ja jos vuoto ei tietty ala ennen sitä. Tai no varmaan testaan varmuuden vuoksi maanantaina vaikka lämmöt aaltoilisi alas vähän mutta jos vuoto ei ennen sitä ole alkanut. Koska silloin kulunut lopetuksesta se 5 päivää... 🤔 Mietin kun lämpöjen perusteella mahdollista myös että ei ole dpo16 tänään. Vaan toi fertility friend kun poistin mun "lima" kirjaukset joihin en välttämättä täysin luota niin olisi dpo13 pelkkien lämpöjen perusteella. 🤣 No saa nähdä...

Meinasin tehdä maanantaina jos lämmöt on vielä korkealla ja jos vuoto ei tietty ala ennen sitä. Tai no varmaan testaan varmuuden vuoksi maanantaina vaikka lämmöt aaltoilisi alas vähän mutta jos vuoto ei ennen sitä ole alkanut. Koska silloin kulunut lopetuksesta se 5 päivää... 🤔 Mietin kun lämpöjen perusteella mahdollista myös että ei ole dpo16 tänään. Vaan toi fertility friend kun poistin mun "lima" kirjaukset joihin en välttämättä täysin luota niin olisi dpo13 pelkkien lämpöjen perusteella. 🤣 No saa nähdä...
Ei hitsi mikä trilleri. Joka päivä meinaan kaivan foorumilta uusimmat päivitykset sun tilanteesta. 🙈😅

Outoa on että lämmöt nousivat eilisen tippumisen jälkeen lähes samalle tasolle kuin aiemmin. 🤣 Ärsyttää myös kun jotkut oireilut jotka laitoin lugesteronien piikkiin kuten alaselkä kipu niin se jatkuu vielä. Toki jos olisikin niin että saisin plussan niin kiinnittyminen pakko olisi olla normaalista myöhempään? Kun eilen oli pc:n testi aivan negatiivinen. Vaikka olisikin niiden pelkkien lämpöjen perusteella laskenut dpo:n. Niin silloin silti olisi ollut jo dpo12. 😬 Oliko se niin että kiinnittymisikkuna on dpo6-12? Vai dpo6-10?

Takaisin