Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Minulla on ollut muutoksia papassa, joita seurailtiin useita vuosia. Pikkuhiljaa ne muutokset paheni ja lopulta oli jo muuttunut cin3 eli syövän esiasteeksi. Loop hoito ja jouduttiin poistamaan kohdunkaulasta enemmän mitä oltiin suunniteltu. Varoiteltiin ennenaikaisista synnytyksistä, jos raskaudun. 2 raskautta tämän jälkeen ja molemmat rv.39 syntyneet toki kohdunsuu auennut aikaisessa vaiheessa ja olleet todella nopeita synnytyksiä. Onneksi olet seurannassa ja kyllä nämä onneksi saa hoidettua kuntoon ja suht helppo homma.@Syssymyssy Tsemppiä nikotiinipussien lopettamiseen!!!Itse lopetin tupakoinnin vuosikausien jälkeen syksyllä (oon niin ylpeä itsestäni), mut nää pussit tässä vielä on. Jos nyt vaan raskaudun uudestaan, niin lopetan nämäkin. Yritän kyllä käyttää mahdollisimman vähän. Yritin miestäkin pyytää mukaan lopettamisprosessiin, mut hän ei oikein lämmennyt, mikä oli harmi, ku ois helpompaa kaksin.
Varmaan ois monta asiaa, joita vois tehdä oman terveytensä eteen paremmin. Pitäis salee lisätä kasviksien/hedelmien määrää, liikkua joskus :D ja oikeesti nukkua. Teen vuorotyötä ja nukkuminen on vähän niin ja näin välillä.. Hankalat työajat ja teini harrastuksineen kotona ei mahdollista ihan riittävää unimäärää.
Tähänkin.. Jos nyt vaan raskautuu oikeesti, niin pitänee tehdä enemmän muitakin muutoksia arkeen.
@Maana Mannila Onpa ollut kurja lukea sun tuntemuksista ja kuulumisista lääkäristä mitä olit saanut. Huojentavaa kuitenkin, et nyt viimeisimmän käynnin jälkeen fiiliksesi on parempi.Toivottavasti testi näyttäisi ensi viikolla positiivista, ni ei tarttis lähteä noihin aukkareihin yms.
@Suskikitten Onpa ikävää tuollainen krooninen kipu, mikä miestäsi vaivaa.Toivottavasti siihen löytyisi jotain apuja ja pääsisitte vauvatoiveissa eteenpäin.. Tsempit
@Rouva W Onnea uudesta työstä.Etätyö kuulostaa niin kivalta!! Mulla on lähipiirissä pari tuttua, jotka tekevät pelkkää etätyötä ja voi ku iteki voisin. Mä viihtyisin kotona yksikseni erinomaisesti. Tossa onnistuneessa raskaudessa, ku oli sitä alkuraskauden turvotusta suht paljon, ni oli vähän ankee olo, ku kokoajan tuntui siltä, että kaikki kattoo, et oon lihonut entisestään.
@-Tipi- Oioioi, mahdottomasti onnea sinne.Ihanaa raskautta. Toivottavasti kaikki menee erinomaisen hyvin.
Omaa napaa: Vähän huonosti nukuttu yö taas takana. Tää on niin perus. :D Tuntuu, et en oo vuosiin nukkunut kauheen hyvin. Yksittäisiä öitä siellä täällä, et tuntuu aamusta oikeesti levänneeltä, mut useimmiten vaan vituttaa, ku on niin hyytynyt kokoajan. Tuntuu, et aina odottaa vaan lomaa tai lottovoittoa, et sais vaan nukkua, huoh. :D
Tänään dpo 6! Ihan kiva tavallaan, et on loppuviikko töitä, ni on vähän muutakin ajateltavaa. Jotenkin suht paljon stressiä nyt... En viitti liikaa avata, et en oo tunnistettavissa, mut on vaan niin paljon kaikenlaista.. Ens viikolla luvassa mm. käynti allergiasairaalassa. Jatkavat yhden patin poistoa, jota terveyskeskus ei saanut kokonaan pois.. Siinä riski, et tulee takaisin muuten vaan. Hyvänlaatuinen pitäisi olla, mutta ehkä ottavat nyt taas uudet koepalat. On jossain lihaksessa asti kiinni.
Btw. Tosta tuli muuten mieleen! Onko kellään kokemuksia siitä, että HPV ois positiivinen tai papa-kokeessa olisi jotain?
Mulla on ollut HPV positiivinen jo vuodesta 2020, papa ollut puhdas. HPV:n takia oon seurannassa säännöllisemmin. Kolposkopioita tehty kaks ja pieniä jtn muutoksia vaan, ei mtn hälyttävää. Loppuvuodesta kävin siinä normaaliseulonnassa, joka tulee iän mukaan, vaikken ollut ihan varma, et pitikö sinne nyt sit mennä vai ei... Ja edelleen se samperin HPV on positiivinen ja ekaa kertaa papassa oli lieviä muutoksia. Soitin ihan hädissäni tonne kolposkopiayksikköön silloin.Noh, kuulemma tuolla ei siis ois pitänyt käydä, mulla oma kontrollikäynti nyt joskus keväällä, ei oo tullut aikaa vielä. Luonnollisesti myös mietin, että onko tolla ollut vaikutus raskauden keskeytymiseen. Muistan ku mul todettiin se ja eka seuraava tsekki oli kahden vuoden aikana, ku suurimmalla osalla paranee itsekseen, ni kyl se pienoinen ylläri oli ku itsellä ei ja oon edelleen tässä samassa helvetin veneessä. En mä mitään syöpää haluaisi. Siks ku tää pattikin tässä vaivaa, ni toki joskus mielessä välähtää, et näihinkö mun elämä sit päättyy...
Noh, ei parane nyt liikaa murehtia. Nyt useampi kotitunti aikaa ennen kuin töihin puuhastelemaan.
![]()
Toivottavasti kaikki menee hyvin 

Ei tosin ihme, että kroppa on sekaisin yli 20 vuoden hormonaalisen ehkäisyn jäljiltä. Toivon vaan, että pian palautuisi hormonitoiminta normaaliksi ja voisi ihan tosissaan alkaa yrittämään. Yritystä toki nytkin, mutta tuntuu, ettei siitä tässä vaiheessa ole hyötyä muuten kuin harjoituksen kannalta.
No mulla oli viime vuonna kun pyysin ajan julkisen puolen gynekologille kemiallisten ja yhden keskenmenon vuoksi, soitin sitä varatakseni muistaakseni toukokuun lopussa, aika meni elokuun alkuun.@-Tipi- suuret onnittelut plussasta!Toivottavasti kaikki menee hyvin
@Maana Mannila kuulostaapa positiiviselta kokemukselta sun lääkärikäyntiHyvä, että lääkäri on suhtautunut huoliin vakasti ja oot saanut helpotusta huoliisi. Kiva, kun on nyt selkeä suunnitelma jatkoon tehtynä.
Mielenkiinnolla seuraan, miten sun tutkimukset etenee ja pidän peukkuja, että uutiset on jatkossakin hyviä.
@Luumuliini on kyllä ihmeteltävää.Ei tosin ihme, että kroppa on sekaisin yli 20 vuoden hormonaalisen ehkäisyn jäljiltä. Toivon vaan, että pian palautuisi hormonitoiminta normaaliksi ja voisi ihan tosissaan alkaa yrittämään. Yritystä toki nytkin, mutta tuntuu, ettei siitä tässä vaiheessa ole hyötyä muuten kuin harjoituksen kannalta.
Onko kellään tietoa, pääseekö HUS:n alueella julkiselle gynelle millaisella odotusajalla? Mulla on parin viikon päästä lääkärikäynti asiasta, joka ei meidän työterveyteen kuulu ja ajattelin kysyä samalla lähetettä gynelle. Kuukausi sitten varasin ajan eli kuuden viikon jono lääkärille ei kiireellisissä asioissa. Tämäkin vaiva kuitenkin itseäni huolestuttaa eikä ole kiva odotella kuutta viikkoa epätietoisena. Ihan käsittämätöntä, missä jamassa julkinen terveydenhuolto nykyään on.![]()
Ite testaisin varmaan vielä, jos on ylimääräisiä testejä. Voihan sen miehen taklata kans varuilta plus varmaan tuoreempaa tavaraa sit jos se LH huippu löytyykin myöhemmin tai lämmöt jatkaa matalalla oloa.Omanapaa mutta kun menee taas teemoihin; RFSUn ovistestit on toimineet mulla hyvin. Paitsi nyt tässä kierrossa, eilen oli tosi lähellä plussaa, mutta ei kuitenkaan tasavahva, mutta tänään toinen viiva olikin oikeastaan olematon. Jos olisi pitänyt veikata, olisin aiempien kiertojen perusteella arvellut että tänään tulisi selvä plussa. Lämpö on vielä suht matalalla, joten oliko se huippu nyt sitten tyyliin yöllä ja pitääkö mun taklata mies sänkyyn heti kun tulee kotiin? Tai siis näin pitänee tehdä joka tapauksessa, on ehkä vielä muutama päivä teoreettisesti aikaa plussata, mutta ei ole ikinä ennen ollut välissä tyhjää arpaa, vaan viivat on vahvistuneet päivä päivältä.