Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Maana Mannila Hyvä että käynti meni hyvin! 👍🏻Toivottavasti plussaisit nyt niin aukkaria ei tarttis tehdä! Ääh, mua itseänikin houkuttais kovasti aukkari. Pelkään vaan et ne on ihan tukossa kun on munasarjaendokin ja jo lapsena, kun ympilisäke leikattiin, oli vatsassa paljon kiinnikkeitä. Toisaalta oon lukenut siitäkin, et joku onkin heti aukkarin jälkeen raskautunut. Päädyin jo selaamaan ensikäyntiä Felille. Noh, menkkojen pitäis alkaa viimeistään ensi viikon alussa, joten odotan sinne asti ja sit varmaan varaan ajan minäkin.

@Kali Oi että, nyt sormet ristiin!! 🤞🏻🤞🏻
Täytyy tähän kommentoida oma kokemus, kun minä tosiaan plussasin heti aukkarin jälkeen, noin 1,5v yrittämisen jälkeen! (Muoks. Siis raskauduin, mutta meni myöhemmin kesken) Paikat oli kyllä ihan ok. Se olikin sitten ainoa plussa minkä olen saanut tässä pian 3v yrittämisen aikana.

Muokattu viimeksi:
Täytyy tähän kommentoida oma kokemus, kun minä tosiaan plussasin heti aukkarin jälkeen, noin 1,5v yrittämisen jälkeen! Paikat oli kyllä ihan ok. Se olikin sitten ainoa plussa minkä olen saanut tässä pian 3v yrittämisen aikana.
No sehän siinä onkin, että plussa itsessään ei vielä tarkoita muuta kuin että istukkahormonin määrä elimistössä on sen verran koholla, että raskaustesti havaitsee sen.

Onko teillä monta hoitokertaa tulossa ivf:llä vielä?

Sain toppuuteltua itseäni ja päätin että eiliset oireilut vaan suolen toimintaa kun vatsa sekaisin eilen oli ja verikin varmaan vaan tuli jos pyyhkäisin liian kovaa. 🤣

Tänään ei mitään muuta kuin lämmöt vähän nousseet, joka sekin varmaan lugesteronista johtuu vaan. 😬 En tiedä milloin ajattelin testata. Yritän tietenkin pitkittää mahdollisimman pitkälle, mutta saa nähdä. Nyt siis dpo7...

No sehän siinä onkin, että plussa itsessään ei vielä tarkoita muuta kuin että istukkahormonin määrä elimistössä on sen verran koholla, että raskaustesti havaitsee sen.

Onko teillä monta hoitokertaa tulossa ivf:llä vielä?
Olin siis ihan raskaana, mutta tuli keskeytynyt keskenmeno mikä huomattiin vk 7.

Meillä on enää yksi ivf (tai ilmeisesti tehdään icsi) nyt keväällä, jos mahdutaan mukaan.

Olin siis ihan raskaana, mutta tuli keskeytynyt keskenmeno mikä huomattiin vk 7.

Meillä on enää yksi ivf (tai ilmeisesti tehdään icsi) nyt keväällä, jos mahdutaan mukaan.
Juu näin ymmärsin. Tarkoitin sitä, ettei plussa testissä vielä tarkoita, että raskaus jatkuu ja etenee synnytykseen asti. 💔

Toivottavasti mahdutte mukaan keväällä! <3

@Mur kumppani ollut tulkoon jos on tullakseen asenteella. Nyt tässä kierrossa luulin olevan enemmän innostunut, mut ei sit kuitenkaan kai kun ei oikeen innostanut eilen sit taas ja sopi työvuorotkin nyt aikalailla yhtäkkiä ovulaation kaa päällekkäin 😅 itelle iski heti surua nyt sit siitä, että ei ehkä sit tässä oo ees mahdollisuutta raskauteen jos ei nyt jostain yhtäkkiä tuu yhteistä aikaa meille. Ja vähän sit mietin tässä et pitäskö miun vaan pitää nyt muutaman kuukauden tauko yrittämisestä kerran harmittaa näin paljon jo sit hedelmällisyysjakson aikana, jos jää yhteiset hetket välistä. Tää tunteiden vuoristorata on raskasta ja tunnen myös sit syyllisyyttä taas siitä, että tunnen tunteita tästä 😅

@Wellllu paljon onnea plussasta! 😍

@Maana Mannila Kiva että oli hyvä kokemus lääkäristä ja kiitos kattavasta selonteosta käynnistä. Aika karuja noi prosentit, mutta ei sentään toivottomia 😅

@Kali toivottavasti olis kiinnittymisvuotoa, sormet ristissä teidän puolesta 🤞

@pienirakas voin vahvasti samaistua sun fiiliksiin. Meillä oli puolison kanssa vähän vastaavaa syksyllä. Puoliso oli ok kierukan poistamisen suhteen, mutta ei kuitenkaan ollut valmis yrittämään. Ja välillä häntä ärsytti vahvasti mun vauvapuheet, kun koki sen painostamisena. Hän on edelleen tosi epävarma yrityksen suhteen, mutta on nyt tulee jos on tullakseen fiiliksissä. Toki puhuu välillä, että ei ole valmis vauvaan. Ja sinällään ymmärrän häntäkin, koska jaan myös hänen pelkoja (pienet tukiverkot, jaksaminen, talous...). Ja meidän lapset alkaa olla sen verran isoja, että arki on vihdoin helpottunut, niin olisihan vauva askel taaksepäin sen suhteen. Toki antaisi myös paljon ❤️ mutta selkeästi hänkään ei ole vauvaa vastaan, mutta ehkä ei ole vaan ihan vielä valmis. Ymmärrän, että omien vahvojen toiveiden kanssa se on tosi raskasta seurata ja odottaa 😞 hyvä, että pystyt itse ainakin asiasta hänelle puhumaan. Toivottavasti hänkin saisi ajatuksensa kasaan ja olisi vihdoin valmis uudelle vauvalle.

@Mur toivottavasti myös siellä mies innostuisi yritykseen. Epätietoisuus on kyllä raskasta. Tai jos testi vielä plussaksi muuttuisi 🤞 meilläkään ei tosiaan puoliso ole ihan satasella mukana ollut yrityksessä. Toki koko ajan vahvemmin, mutta selkeästi pelkoja on vielä. Ja meillä kuopuksen tulisi nyt jo vähintään 4 vuotta ikäeroa. Sitä olen miettinyt, milloin ikäero on meille ns. liikaa.

Mä aloin tikuttaa ovista ja aloitin ubikinonin napsimisen. Kp 15 ja vielä ainakin ihan hailuraa. Jos kierto palannut normaaliin reilu 30 päivään, ni varmaan ovis tuleekin vasta kp 20 paikkeilla/jälkeen. Jotenkin huomaan, että itsellä nyt ihan totaaliuupumus. Tiedän, että pitäis tallettelut aloittaa jo pikkuhiljaa, mutta ei näköjään tässä kierrossa tunnu energia riittävän ja suru läheisen kuolemasta puskee jatkuvasti pintaan. Ja samaa aikaa tuntuu, ettei ole varaa jättää yhtään kiertoa välistä. Mutta on tässä aikaa vielä ovikseen, katsotaan, miten olo kehittyy.

Muokattu viimeksi:
@Mur meillä mies yhtä kovalla innolla yrittämässä kuin mä. Toisaalta se oli mun puolelta vaatimuskin ennen kuin alettiin edes seurustelee että vuoden sisään naimisiin ja sit heti perään lapsi. 3-4 lapsosta olisi passeli määrä meille, yksi on jo tehty ja siitä tuli ihan passeli tapaus kans vaikka itse sanonkin 🤣 hällä ehkä enemmän uskoa että ne lapset tulee tätä tahtia kuin mulla, joten mä hoidan meidän lapsettomuus puolelle pääsyä.

Itse just havaitsin ekoja ovislimoja. Ylihuomenna oon illasta kotona niin toivotaan että ehdin ovulaatioon. En pysty ovistestejä tekemään enää kun aamulla meni viimeinen. Lämpöihin ei voi vielä luottaa kun näyttäisi seilaavat aika kovastikin noron ja kemiallisen jäljiltä.

@Kiinanruusu Peukut pystyyn että viivat vahvistuu ja tyyppi pysyy matkassa 🥰 Kuulostaa ainakin lupaavalta! Ja joo, ei se pidempikään ikäero mahdoton ajatus ole mutta toivoisin että kakkonen ja kolmonen olisivat "samaa sarjaa" eli pienellä ikäerolla. Meillä esikoisen ja kakkosen välissä on 5v ikäero ja siinä on monta hyvää puolta mutta parin vuoden päästä kun esikoinen menee kouluun ja leikki-ikä jää taakse niin toivoisin että kakkosesta ja kolmosesta olisi (leikki- tai tappelu- 🤣)seuraa toisilleen.

Itselläni on henkilökohtaisena rajana lasten saannille 35v eli siihen asti olen valmis yrittämään. Tähän on 5 vuotta aikaa.

@Wellllu Tarrasukkia! 💞

Muoks. Lähti ajoissa!

@pienirakas Olisin voinut itse kirjoittaa melkein saman tekstin, joten sympatiat todellakin sinne sulle! Teilläkin kolmas haaveissa niin aika identtinen tilanne. Toivotaan miehille ryhtiliikettä päätöksen tekoon. Pahinta on juuri tuo kiertely - sanoisi sitten suoraa jos ei halua mutta kun oikein mitään vastausta ei saa. Toki ymmärrän joo että miehen omakin ajatusprosessi voi olla asian kanssa kesken minkä vuoksi on vaikea jutella asiasta mutta itselleni myöskään keskeneräinen ajatus ei estä puhumista..

@Suskikitten
Ihanaa että olette samalla aaltopituudella! Mäkin olen ensitreffeillä (17-vuotiaana) ilmoittanut haluavani lapsia ja omakotitalon mutta tässä 13-vuoden yhdessäoloaikana on kummankin ajatus lapsiluvusta elänyt ja se aiheuttaa nyt keskustelua.

Ja omasta navasta vielä; tän aamun testi negatiivinen kuten oletus. Odottelen edelleen vuotoa...

Muokattu viimeksi:
@Mur osuit kyllä naulan kantaan, täydellinen ymmärrys tähän meidänkin tilanteeseen! ❤️ Ehkä se on tosiaan tuo ajatusprosessi mikä vielä on kesken. Tuntuu vaan itsestä hauskalta, vaikkakin tottakai jokaisen ajatukset käy eri reitit, että mikä siinä kolmannessa niin mietityttää. Isoin muutos oli pariskunnasta perheeksi, edes toinen lapsi tähän ei muuttanut elämää.. ehkä me miehen kanssa pohditaan vaan täysin eri asioita. Keskustelemallahan ne selviää, josko tuo toinenkin olisi valmis puhumaan eikä vaan jupisemaan. 😅

Hirmusti täällä tulee tätä tekstiä. En meinaa pysyä mukana. :D ❤️

@Maana Mannila Saitko jo pysyvän hymynaama? Uteliaisuuttani kysyn, että paljon sulla on ikää? :)

@Kevätlilja , sulla näyttäisi kans olevan ovis aika samoihin aikoihin ja vissiin @Maana Mannila. Mulla tuli tänään neljättä päivää jo se vilkkuva hymynaama. Jännä tää testi kyllä, mutta ihan mielenkiintoinen. Josko huomenna jo tulis se pysyvä hymynaama.

Snadisti toki jo stressaan, et entäs jos ei ookaan ovulaatiota ollenkaan. Huoh. Talleteltiin nyt kp 9, 10 ja 11 ja tänään on siis kp 12. Lauantaihin asti voidaan jatkaa. 😁 Sit kyllä tulee väkisinkin välipäivä tai kaks, apua...

Mielenkiintoisia sanoja @Mur ja @pienirakas. On noi miehet kyllä hankalia otuksia. Voi kun siellä vaan olisivat sata lasissa messissä. ❤️ Keskenmenon jälkeen ehdin jo itse hetkeksi menettää toivoni, ku mies sanoikin, et tsrvii aikaa henkiseen toipumiseen, eikä tässä oikeesti oo enää aikaa hukattavaksi. Onneks nyt kuitenkin suostui suoraan jatkamaan, katsotaan vaan miten käy... Kurjaa tää vanheneminen.

@pienirakas sekä muut asian kanssa painivat; on tosi ikävää jos tuntuu että mies ei oo ihan satasella mukana hommassa. Meillä on myöskin vähän sellaista juu no ei tuuliviireilyä asian tiimoilta ja meillä myöskin olisi kolmas lapsi kysessä.

Onkohan mitään mahdollisuutta onnistua dpo -2 tallettelulla? Netti sanoo kyllä, mut ainakaan viime kierrossa ei tärpännyt sillä tavalla 🙃 eipä sillä, tänään eli varsinaisena ovispäivänä ollu kyllä taas sellaset kivut et tallettelu on ollu viimeinen asia mitä tekee mieli....

@Pumperoinen Mulla edellinen raskaus alkoi dpo-2 talletteluista että on kyllä mahdollista. Oli vielä kaksoset silloin aluksi. Toki se meni kesken mutta ei se tuosta tietty johtunut... 🥴

Omaa selitystä, en tiedä alkaa ahdistaa jo testien teko valmiiksi. Huomenna dpo8, mutta en usko että mitään näkyy jos siis olisi tärpännyt edes. En kyllä vieläkään ole mitään herkkiä testejä käynyt ostamassa. 🙄 Että kai huomenna pitää käydä ostaa jos siis meinaan lauantaina tai sunnuntaina testata.

@Pumperoinen jos testaa kuppi talletusta eli muumimuki menetelmää eli koti inseminaatiota? Oletuksella tietty että mies on lähimaastossa, sori kun oon seurannut vähän puolikkaalla silmällä keskustelua niin en oo täysin perillä keskustelusta. Meillä se on käytössä ajoittain kun aina ei saa aikaiseksi perinteiseen ryhtyä.

Meillä kans ollut vaivana varsinkin alun yrityksessä että mies ei ole selkeästi osoittanut olevansa täysillä mukana. Pitkien keskusteluiden jälkeen on kuitenkin tuonut itsensä selvästi ilmi että kyllä näin on. Hän ei vain välittäisi sen kummemmin keskustella asiasta, saati tietää ovulaatioista ja muista. Esikoista yrittäessä ainut aiheeseen liittyvä kommentti taisikin olla jotain "jaa tänäänkö myös? No eipä niitä lapsia tule ellei koita" Silti onnellinen meidän esikoisesta ja toivoo kovasti toista.

@Suskikitten Meillä mies on niin tjottailuasteella ja "kattellaan kattellaan" etten usko suostuvan mihinkään erityiseen vielä tässä vaiheessa 😅 tää on vaan sinänsä ärsyttävää, ku teoriassa niillä dpo-2 hommilla olisi mahdollisuus tärpätä eli mun luonteen tuntien piinailen sit loppukierrosta. Mut sit taas en jaksa millään uskoa et meillä tärppäis tuolla, kun aiemminkaan ei ole niin käynyt.

Takaisin