Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Anni123 Olen nyt opiskellut tätä asiaa niin jos sun kuukautiset ei nyt ala ja vklp vuoto olisi ollut kuitenkin kiinnittymisvuotoa niin raskaus näkyy herkässä testissä aikaisintaan 3-4 päivää kiinnittymisen jälkeen, ellei hormooninousu ole (poikkeuksellisen) voimakasta ja tämä on kai hyvin yksilöllistä. Eli sulla näkyisi testissä vasta loppuviikosta? Mulla ei tullut vuotoa mutta kaksi outoa tökkäisyä tuntui torstai-iltana mitkä kuvittelin kiinnittymiseksi. Eli omalla kohdallani huomenna pitäisi alkaa näkyä testissä jos jotain näkyvää nyt on 😊

Miks mun kroppa keksii tämmösiä temppuja mun pään menoksi 😭 La-su tuli tiputteluvuotoa, joka oli niin kevyttä että kerkesin luulla sitä kiinnittymisvuodoksi. Tänään ei enää vuotoa, mutta negatiivinen raskaustesti. Miksei ne menkat vaan voi alkaa? 😪

Tää on niin hämmentävää, koska mulla ei oo aiemmin tällästä ollut - korkeintaan päivän kestänyt tiputtelu aluksi, ja sitten tussahtaa kunnolla päälle karseiden kipujen saattelemana 🩸 Nyt vaan lievää jomottelua selässä. Ja tässä vaiheessa negatiivinen testitulos (dpo12-13) alkaa kyllä mielestäni olla aika varma.

@Venkula ja @Syssymyssy Mulla ihan samat fiilikset. 😞 Tänään iski ihan kunnon masennus ja fiilis, että ei tässä oo mitään järkeä. Ja oon niin pakkomielteinen asian suhteen, etten pysty oikeen ajattelemaan muuta kun tätä projektia. Musta tuntuu, että joudun ottamaan taukoa hampaat irvessä yrityksestä ens kierron, josko löytäis taas muutakin sisältöä elämään.

@Mur Kuulostaa lupaavalta - pidän teille kaikki sormet ja varpaat ristissä! ❤️🤞🏼💫
Voi ei kuulostaa tosi ikävältä sun kokemus ja hyvin paljon vastaavalta, mitä itse kävin läpi viime kierrossa. <3 <3

Mulla oli ihan rauhallinen olo, kunnes huomasin pientä tiputtelua, jonka luulin olevan kiinnittymisvuotoa. Siitä ehdin innostua ja menetin yöunetkin, mikä sitten pudotti lämpöjä. Seuraavana aamuna vuoto vaikutti loppuneen ja lämmötkin nousi takaisin, minkä tulkitsin merkinneen kiinnittymisdippiä. No eihän se ollut sitten kiinnittymisdippi vaan menkat alkoi sen parin kolmen päivän tiputtelun jälkeen ja tulivat normaalisti. Olin tosi maissa sen jälkeen, kun ensin olin varjellut itseäni innostumasta liikaa, sit kroppa antoi merkkejä, joista innostuin – ja lopulta tömähdin kovaa ja korkealta suoraan maan uumeniin.

Jos susta tuntuu, että oman mielenterveyden kannalta kannattaa ottaa taukoa yrittämisestä hampaat irvessä, niin pieni breikki tekee varmaan ihan hyvää. <3 Toivottavasti alakulo helpottaa lähipäivinä ja saat itses kasattua. Mulla sitä kesti reilun viikon, nyt kun odotan hedelmällisyystsekkiä, niin voin suunnata ajatukset siihen. Se helpottaa.

Mulla on aina ollut ajatus, että en haluaisi joulu/uusivuosivauvaa, niin ne aatteet on kaikilla erilaiset 😀 Sinänsä muuten ei ole koskaan ollut väliä milloin lapsi syntyy. Tällä hetkellä elämää helpottaisi, jos mahdolliset tulevat lapset eivät syntyisi noin huhti-toukokuussa ja elo-syyskuussa, koska isänsä asuu keväät ja syksyt pellolla 🫣 En kuitenkaan sen vuoksi lähde väisteleen kiertoja, joista LA osuisi noille ajoille 😄 Tuossa juuri laskeskelin, että periaatteessa parin seuraavan kierron jälkeen voitaisiin jo aloittaa yrittely, jotta esikoinen ehtii sen vuoden täyttämään, jos sattuisi jonkun ihmeen kaupalla heti tärppäämään 🫢 Mulla on nyt kp3 menossa ja pitkät kierrot, joten kyllä se niin on, että kun kaksi seuraavaa kiertoa on mennyt niin eletään jo toukokuuta 😯 Esikoisen plussasin toukokuun alussa, saanut alkunsa siis huhtikuun puolella.

Mulle ei oo mitään merkitystä mikä LA olisi, kunhan saisi terveen vauvan. Toki jos itse oisin saanut päättää, niin syysvauva olisi ihana, eikä tarvisi olla jouluna raskaana ja jäädä paitsi kaikista jouluherkuista (kalat). Nyt jos mun laskelmat on oikeassa niin ekasta letrokierrosta tulisi marraskuun lopun/joulukuun alun vauva :Heavy Black Heart:.

Täällä välikierto on siinä vaiheessa että oon nyt pari terolutia ottanut, oon ottanut aamupalan kanssa samaan aikaan niin vähän semmonen erikoinen olo (lumevaikutusko :tears:) mutta mietin myös että voisin ehkä syödä vähän isomman aamiaisen etten ottaisi niin tyhjään vatsaan tabletteja. Mielenkiinnolla nyt odotellaan sitten alkaisiko vuoto piankin kun kuuri loppuu vai joutuuko sitäkin odottelemaan…

Ängen nyt vaan omaa asiaa tänne törkeästi 😖Olen lukenut kaikkien teidän viestejä täällä ja saanut paljon vertaistukea. Oma olo on niiiin malttamaton ja tuntuu, että jotenkin naiivin toiveikas. Pelottaa, että pettymys tulee olemaan valtava. Nyt dpo 13 ja ainakin itsestä tuntuu, että alkuraskauden oireet olisi täysiä päällä ja nyt kuitenkin vasta yk 1 😭 Hätäpäissäni tein negatiiviset testit dpo 10 ja dpo 11. Nyt sitten olen puoliksi toivon heittänyt. En tiedä mitä tässä pitäisi ajatella. Tällä hetkellä olo etten uskalla edes huomenna tehdä testiä ettei pety 😅 Tosiaan vasta esikoista yritetään. 2018 on yksi alkanut vahinkoraskaus takana, jonka nuorena keskeytin kun elämäntilanne ei antanut myöden ja nyt kuvittelen, että tällä hetkellä kaikki samat oireet kuin silloin, vaikken edes muista tarkkaan kaikkia oireita. Anteeksi sekava sepustus 😅😂 En edes tiedä mitä haen tällä viestillä, pakko purkaa jonnekkin näitä ajatuksia.

Meidän esikoinen on jouluvauva, syntyi muutamaa päivää ennen aattoa. Joulun aika meni sairaalassa, ja vaikka oli raskastakin niin silti omalla tavallaan mieleenpainuvaa ja ihanaa. Osastolla kävi joulupukki ja jakoi lahjoja, meidän perhehuoneessakin kävi 🎁 Vanhempien taukohuone oli koristeltu kauniisti, katselin ikkunasta hiljaa satavaa lunta ja vauva sylissä jouluohjelmia.

Ängen nyt vaan omaa asiaa tänne törkeästi 😖Olen lukenut kaikkien teidän viestejä täällä ja saanut paljon vertaistukea. Oma olo on niiiin malttamaton ja tuntuu, että jotenkin naiivin toiveikas. Pelottaa, että pettymys tulee olemaan valtava. Nyt dpo 13 ja ainakin itsestä tuntuu, että alkuraskauden oireet olisi täysiä päällä ja nyt kuitenkin vasta yk 1 😭 Hätäpäissäni tein negatiiviset testit dpo 10 ja dpo 11. Nyt sitten olen puoliksi toivon heittänyt. En tiedä mitä tässä pitäisi ajatella. Tällä hetkellä olo etten uskalla edes huomenna tehdä testiä ettei pety 😅 Tosiaan vasta esikoista yritetään. 2018 on yksi alkanut vahinkoraskaus takana, jonka nuorena keskeytin kun elämäntilanne ei antanut myöden ja nyt kuvittelen, että tällä hetkellä kaikki samat oireet kuin silloin, vaikken edes muista tarkkaan kaikkia oireita. Anteeksi sekava sepustus 😅😂 En edes tiedä mitä haen tällä viestillä, pakko purkaa jonnekkin näitä ajatuksia.

Oi tiedän täysin tuon ajatusten sekamelskat, tänne vaan purkamaan niin eiköhän ne ajatukset asetu taas aloilleen. ❤️

Malttamista sinne. Testaat hieman myöhemmin. Se on aina ikävä kyllä joko tai, itse yritän asennoitua pettymyksiin siten että en voi itse oikeasti vaikuttaa sen enempää. 😔

Loppuraskaus vuodenvaihteessa x2 koettuna olisi tervetullutta vaihtelua, kun kaksi talvea on vaaputtu kuin pingviini vuorostaan jäätiköllä ja loskassa ja lumipyryssä. 😄 Esikoisen synnyttyä oli niin kovat pakkaset että ei päästy liian pitkään aikaan edes ulkoilemaan, toki kesällä voi vastaavasti olla helteet. Ja nyt kun ajattelee niin ikinä ei ole hyvä, mutta ikinä en myöskään valita raskaudesta tai lasketusta ajasta. ❤️

Onko täällä muuten muita, joiden "kantoaika" on pidempi? Ensimmäinen syntyi 41+jotakin ja nyt kuopus 42+5 vai 6. 🫣 Käynnistettynä kumpikin.

Juttelin tänään oman lääkärini kanssa, koska halusin tietää olisiko minulle seuraavassa alkuraskaudessa hyötyä keltarauhastuesta. Hänen mielestään voisin hyötyä pienestä annoksesta. Onko kellään kokemusta progesteronista raskauden aikana?

@Rilja @pienirakas Mulla on molemmat. Premomia käytän yritysaikana ja oon tykännyt siitä. Sit ku tulin raskaaksi (hetkellisesti) otin Flon, kun Premom tuntui niin kököltä ja Flo tuntui raskausajan seurantaan kivemmalta. 😅 Nyt tosiaan sit molemmat löytyy, mut Flohun kirjaan vain ovisplussan ja kierron alun. Premomissa on kiva ominaisuus se kun saa kuvat ovistesteistä talteen.

Itsellä tosiaan loppui ensimmäiset kuukautisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen ja ns jännityksellä seurannut kierron etenemistä. Tässä olen yrittänyt tunnistaa ovulaation oireita ja rinnat kipeytyivät eilen paljon. Älykello myös hälytti yöllä lämmön noususta n. 0.6 astetta, joten voisi olla kyse ovulaatiosta? Eli onko sitten dpo1, jos eilen ollut ovulaatio.
Hirmu hankalaa kun ei vuosiin ole ollut mitään ymmärrystä oman kehon hormonaalisesta toiminnasta. Ostin testiin Gelee Royalea, miten olette sitä käyttäneet?

Voin samaisua täysin😩 yk1 vasta ja menin kans hätäsenä tekemään testin dpo12 ja negatiivinen sieltä paukahti 😭 vaikka järjellä ajateltuna pitäis vaa malttaa oottaa alkaako menkat..

Ja hei vaan kaikille, oon täysin uusi täällä palstalla, hetken aikaa sivusta seuraillut keskustelua 🙈❤️ en oikeen tiedä käytännöistä joten hyppäsin suoraan keskusteluun mukaan😂

Voin samaisua täysin😩 yk1 vasta ja menin kans hätäsenä tekemään testin dpo12 ja negatiivinen sieltä paukahti 😭 vaikka järjellä ajateltuna pitäis vaa malttaa oottaa alkaako menkat..

Ja hei vaan kaikille, oon täysin uusi täällä palstalla, hetken aikaa sivusta seuraillut keskustelua 🙈❤️ en oikeen tiedä käytännöistä joten hyppäsin suoraan keskusteluun mukaan😂
Voi, että meitä kun vaan malttaisi odottaa 😂 Noh tähän nyt sitten voin lisätä, että tänään dpo 13 nyt tein taas negatiivisen, koska noh miksipä ei 😅😅 Nyt olen sitten toivon heittänyt 100% ja harmittaa niiiin paljon. No ei se auta kun odotella menkkoja ja suunnata katse seuraavaan kiertoon 😞

Tohon syntymäkuukauteen, meidän kuopus on syntyny marraskuun alussa ja oli tosi ihanaa viettää joulukuu ihan rauhassa kotona vauvan kaa 🥰 mua ei sinällään haittais jouluvauva, mut oon aina aatellu jotenki et sit kun lapsi kasvaa niin sitä alkaa ihan varmasti harmittaa se jos synttärit osuu joulupyhille tms 😅 vaikka mitäpä väliä sillä lopulta on.

Täällä on kp11 ja ovistestit näyttää selvää viivaa, ei vielä kuitenkaan plussaa. Alotin testaamaan kp9 lähtien ja jostain syystä näyttää kuin viiva ois vähän jopa haaleampi ku sillo 😐 no, katsotaan miten käy. Yleensä plussa on tullu vasta kp14-16. Täällä tais joku sanoakin siitä miten nää päivät ennen ovista on vaikeampia ku päivät sen jälkeen, ja yhdyn kyllä ihan täysin tohon mielipiteeseen 🥲

Tohon syntymäkuukauteen, meidän kuopus on syntyny marraskuun alussa ja oli tosi ihanaa viettää joulukuu ihan rauhassa kotona vauvan kaa 🥰 mua ei sinällään haittais jouluvauva, mut oon aina aatellu jotenki et sit kun lapsi kasvaa niin sitä alkaa ihan varmasti harmittaa se jos synttärit osuu joulupyhille tms 😅 vaikka mitäpä väliä sillä lopulta on.

Täällä on kp11 ja ovistestit näyttää selvää viivaa, ei vielä kuitenkaan plussaa. Alotin testaamaan kp9 lähtien ja jostain syystä näyttää kuin viiva ois vähän jopa haaleampi ku sillo 😐 no, katsotaan miten käy. Yleensä plussa on tullu vasta kp14-16. Täällä tais joku sanoakin siitä miten nää päivät ennen ovista on vaikeampia ku päivät sen jälkeen, ja yhdyn kyllä ihan täysin tohon mielipiteeseen 🥲
Mä ainakin oon sanonu tota täällä. Nyt kp 10 eli päivän sun takana tuun. Illalla limat muuttunu kohti eggiksiä, mut testi antoi aamul tyhjän ympyrän. Ehkä hu—ke tulee vilkkuvaa hymyä.

Hyviä hermoja meille molemmille toivon! We got this! ❤️

Oma suosikki aikani synnyttää olisi se touko-kesäkuu. Mä oon niitä ihmisiä joilla on tarve päästä nopeasti liikkeelle ja sisällä pysyminen saa nopeasti pään ihan tunkkaiseksi. Siks toivon ankarasti, että jos ei vahingossa osuisi siihen tammi-helmi-maaliskuulle seuraava lapsi kun varmaan olisi hyvin suolaista yrittää istua vauvan kanssa sisällä... Mutta en toisaalta jätä yrittämättäkään ja jos tuolloin kylmällä sattuu syntymään niin se on mitä on. Keksin jonkin tavan sinnitellä sisällä, koska pienet keuhkot ei kestä ulos lähtöä.

Tervetuloa uusille!

Mulle on se ja sama milloin vauva syntyy, kunhan nyt joskus syntyisi. Varmasti kaikissa vuodenajoissa on hyvät ja huonot puolensa.

Täällä kp14. Eilen tuntu menkkajomoilua ja vihlomista, joten ovis saatto ehkä ollakin eilen. Tai sitten ei, en tiiä ku en oo halunnu testata (stressaisin vaan liikaa siitä, mut jos tulee vuosi yrittämistä täyteen ni ehkä sit rupeen testaa). Jotenkin toiveikas olo nyt. 😊

Mulla olisi Cluen ja tekoälyn mukaan ovis 20.2.-23.2. eli viikonloppuna. Tarkoitus on jatkaa yrittämistä suoraan, kun vuotokin on jo ajat sitten loppunut. Katsotaan, alkaako Oura-sormus näyttää lämpötiloissa loppuviikolla oviksen merkkejä ❤️‍🩹

Takaisin